Februāris 18., 2011
| 11:04 Bet šīsdienas mizantropijas lēkmīte man bija no tā, ka puika reklāmists (visādi citādi smuks un droši vien arī jēdzīgs puika, tikai baigi jauniņš ielīdis šajā nozarē) no visas sirds un dvēseles paziņo, ka projekts X (nomināli mākslas-da-kultūras sponsorings) ir superduper kruta izdevies, jo projektu X ir no sākuma līdz beigām nokūrējuši reklāmisti, izmantojot produkta imidža reklāmas tēlus un tādējādi iegūstot būtiski lielāku produkta atpazīstamību nekā tad, ja tas būtu, tā teikt, atstāts pašplūsmā. Nedoddies, vēl kāds būtu actually mākslu uztaisījis. Un nevienam tas nešķiet nepareizi. Ne pats fakts "mākslu aizvietojam ar jaunā produkta reklāmu", ne fakts, ka tas tiek uztverts kā visa tā pasākuma lielākais bonuss "whoa, kā mēs lietderīgi izmantojām telpu, kas citkārt tiktu iztērēta mākslai". Arī ļoti sakarīgiem cilvēkiem, kas ikdienā nav atsaldēti, tas nešķiet nepareizi (un es atkal jūtos kā tāds cēlais tirliņš ar Ideāliem nah). Jo, ja prāts jau ir iebīdīts investīciju-tēla atpazīstamības-imidža būvēšanas-reālās atdeves sliedītēs, tad vaig būt drusku mizantropam, lai par to saceptos.
Vārdsakot, ja kāds no jums ir mākslenieks un atnāk pie jums reklāmists un saka "klausies, draudziņ, tu te baigo mākslu bīdi, ja, tad nu mans klients labprāt tev nosponsorētu to izstādi, ja vien tu izstādītu desmit mūsu šampūna pudeles gleznas dažādās tehnikās, un, dabīgi, izstādes nosaukums būs parafrāze par šī šampūna sloganu", tad ziniet, ka tas reklāmists varbūt nemaz nav atsaldēts kretīns. Viņam ir lieliska, lieliska produkta pozicionēšanas ideja (nišas produkts, iespējams, bio-, atbalsta lokālo kultūru, paredzēts vidēji augstiem-augstiem ienākumiem) un ir arī nauda, un tas taču būtu tik stilīgi (un tāāāāda parafrāze par mūsdienu patērētāju kultūru un reklāmas kundzību), un tāds izaicinājums tev, māksliniek, uztaisīt šādu izstādi un tādējādi demonstrēt savu varēšanu. Un mūsu šampūns ir tiešām augstākās klases bio-šmio-verķis. Kā arī tava izstāde tiks promotēta uz visādiem autdōriem, vienlaikus ceļot tavu atpazīstamību un apmeklējumu.
Kritiķi, klients un tautas masa vienkārši čurās karstu, un mizantropi tāpat nekad nav bijusi ne mūsu, ne jūsu mērķauditorija.
|
Comments:
Pasaki vienā teikumā, kas ir slikti?
| From: | snauts |
Date: | 19. Februāris 2011 - 10:23 |
---|
| | | (Link) |
|
"nekas konkrēti"
| From: | mako |
Date: | 19. Februāris 2011 - 09:48 |
---|
| | | (Link) |
|
Pastāsti šito visu holandiešu vecmeistariem, no kuriem daudzi pārtika no valsts pasūtījuma.
tas, ka mākslinieki pelna maizīti ar visādām figņām (ieskaitot reklāmu), mani absolūti netraucē - t.i., es varu vienā setā skatīt mēreni krīpī/stilīgas gleznas un paralēli paziņot to autoram, ka banerī kucēna nomaiņa ar kaķēnu varētu notikt ātrāk, lai nemulsinātu potenciālo klientu. Bet vot ja tāds holanderu vecmeistars no darba brīvajā laikā (vai pēc brīva pasūtījuma, aļa "uztaisi tā, lai man ir kaut kas smuks, ko ēdamistabā piekārt") uztaisa mākslu no sirc un dvēseles un to novērtē kā lieku laika un darba patēriņu (jo varēja tak gleznot galma ģimenes), tad gan es saceptos, un gan jau ka holanderis arī. |
|
|