Februāris 18., 2011
honeybee | 11:04 Bet šīsdienas mizantropijas lēkmīte man bija no tā, ka puika reklāmists (visādi citādi smuks un droši vien arī jēdzīgs puika, tikai baigi jauniņš ielīdis šajā nozarē) no visas sirds un dvēseles paziņo, ka projekts X (nomināli mākslas-da-kultūras sponsorings) ir superduper kruta izdevies, jo projektu X ir no sākuma līdz beigām nokūrējuši reklāmisti, izmantojot produkta imidža reklāmas tēlus un tādējādi iegūstot būtiski lielāku produkta atpazīstamību nekā tad, ja tas būtu, tā teikt, atstāts pašplūsmā. Nedoddies, vēl kāds būtu actually mākslu uztaisījis. Un nevienam tas nešķiet nepareizi. Ne pats fakts "mākslu aizvietojam ar jaunā produkta reklāmu", ne fakts, ka tas tiek uztverts kā visa tā pasākuma lielākais bonuss "whoa, kā mēs lietderīgi izmantojām telpu, kas citkārt tiktu iztērēta mākslai". Arī ļoti sakarīgiem cilvēkiem, kas ikdienā nav atsaldēti, tas nešķiet nepareizi (un es atkal jūtos kā tāds cēlais tirliņš ar Ideāliem nah). Jo, ja prāts jau ir iebīdīts investīciju-tēla atpazīstamības-imidža būvēšanas-reālās atdeves sliedītēs, tad vaig būt drusku mizantropam, lai par to saceptos.
Vārdsakot, ja kāds no jums ir mākslenieks un atnāk pie jums reklāmists un saka "klausies, draudziņ, tu te baigo mākslu bīdi, ja, tad nu mans klients labprāt tev nosponsorētu to izstādi, ja vien tu izstādītu desmit mūsu šampūna pudeles gleznas dažādās tehnikās, un, dabīgi, izstādes nosaukums būs parafrāze par šī šampūna sloganu", tad ziniet, ka tas reklāmists varbūt nemaz nav atsaldēts kretīns. Viņam ir lieliska, lieliska produkta pozicionēšanas ideja (nišas produkts, iespējams, bio-, atbalsta lokālo kultūru, paredzēts vidēji augstiem-augstiem ienākumiem) un ir arī nauda, un tas taču būtu tik stilīgi (un tāāāāda parafrāze par mūsdienu patērētāju kultūru un reklāmas kundzību), un tāds izaicinājums tev, māksliniek, uztaisīt šādu izstādi un tādējādi demonstrēt savu varēšanu. Un mūsu šampūns ir tiešām augstākās klases bio-šmio-verķis. Kā arī tava izstāde tiks promotēta uz visādiem autdōriem, vienlaikus ceļot tavu atpazīstamību un apmeklējumu.
Kritiķi, klients un tautas masa vienkārši čurās karstu, un mizantropi tāpat nekad nav bijusi ne mūsu, ne jūsu mērķauditorija.
|
Reply
|
|
|