Decembris 18., 2004
| 08:20 Filmā "Aleksandrs Lielais" bija tāda epizode. (Brīdinu: neko nejēdzu no vēstures, nevaru precīzi citēt filmu, atstāstu pēc atmiņas, kas man nav īpaši laba.) Kad Aleksandrs ar karapulku, nonākuši Indijā, dzer un izklaidējas, viens no karavadoņiem, Kleits, apvaino Aleksandru, ka tas esot degradējies, kļuvis paštaisns, iedomīgs, vairs nepieņem tiešus vārdus un klausās tikai glaimos. Aleksandrs, protams, ir aizvainots, viņi sastrīdas, un pasākums beidzas ar to, ka Aleksandrs Kleitu nodur. Un pēc tam mokās ar sirdsapziņas pārmetumiem. Un Aleksandrs sev teica: Kleitam bija taisnība. Es esmu paštaisns un degradējies, es vairs nespēju pieņemt tiešu valodu, es klausos tikai glaimos. Es to visu pierādīju, nodurot Kleitu tikai par to, ka viņš man pateica taisnību acīs. Bet lūk, kur ir nianse: vispirms bija Kleita vārdi, un slepkavība bija pēc tam. Pirms slepkavības šie vārdi nebija ne patiesi, ne pamatoti, jā, labi, tie norādīja uz potenciālu, bet vēl nerealizējušos, un tikai šo vārdu rezultātā Aleksandrs nodūra Kleitu, tādējādi piepildīdams viņa vārdus un padarīdams tos par patiesību. Jo uz vienu brīdi Aleksandrs pazaudēja sevi un kļuva par to, kas viņš bija Kleita acīs. Tik vienkārši. Pazaudēja visu savu cēlsirdību, visu savu spēju piedot un pieņemt atšķirīgos, visu savu spēju saprast arī tos, kas domā atšķirīgi. Pazaudēja savu spēju atteikties no sevis, lai dotos arvien tālāk un tālāk. Pazaudēja sevi, lai vienu brīdi piepildītu Kleita sapni par Aleksandru: iedomīgu un paštaisnu kretīnu, kas varētu nogalināt savu biedru un draugu. Un jā, Aleksandrs bija pilnībā atbildīgs par šo slepkavību. Bet viņa vaina nebija paštaisnumā. Viņa vaina bija tur, ka, uz brīdi ieraudzījis spogulī savu tumšo pusi, viņš noticēja, ka tā ir viņa patiesā seja.
Bet bija arī Hēfaistons. Aleksandra draugs (tobrīd - draugs, nevis mīļākais). Vēl viens karavadonis, kurš ir redzējis, kā Aleksandrs nodur viņa biedru. Un Hēfaistons bija tas, kas palika blakus, kad Aleksandrs ienīda sevi, kad Aleksandrs baidījās no sevis un visa, kas viņš varētu būt. Hēfaistons bija tas, kas, ieraudzījis savu draugu izdarām brutālu un bezjēdzīgu slepkavību, nesvārstījās ne mirkli un nemainīja savu attieksmi ne par mata tiesu. Hēfaistons pazina Aleksandru gan tādu, kādu Aleksandrs redzēja sevi, gan arī tādu, kādu Aleksandrs negribēja sevi redzēt. Un pieņēma abas puses, lai cik derdzīgas tās arī nebūtu. Un man ir pilnīgi vienalga, kā to sauc. Nē, nav vienalga. Es vienkārši nezinu īsto vārdu, tie visi ir tik nobružāti un lēti.
|
Comments:
"nobružāti un lēti" - uztverot ikrīta negācijas :P laikam vienīgais, kas aizkērās:) par pārējo - jūtos laikam bišķi par daudz aprobežota. šorīt. stunda puscaurnemiega. laikam jau tomēr varētu saskrieties. es Tev vēlejos izstāstīt vienu iespaidu no mūsu pēdējās tikšanās. (Tas būs par to, kādēļ ienīstu sievietes:P~)
mani arī ienīsti?
es nebrīnītos, nebūtu vienīgā ;) bet tā ir mana šīrīta negācija, nevermind.
| From: | murks |
Date: | 18. Decembris 2004 - 10:41 |
---|
| | labrīt | (Link) |
|
Tev vajadzētu rakstīt vēsturi - sanāktu skaisti un cēli, un, iespējams, vietām pat ticami ;)
| From: | honeybee |
Date: | 18. Decembris 2004 - 10:48 |
---|
| | Re: labrīt | (Link) |
|
mhm, sure. tāpēc, ka es nekad neesmu ticējusi vēsturei un vēsture man principā riebj tieši tāpēc, ka pretendē uz īstenības attēlojumu.
labrīt, labrīt.
| From: | zum |
Date: | 18. Decembris 2004 - 11:39 |
---|
| | | (Link) |
|
Tipa, Kristus dalot pēdējās vakariņas, kā deva maizes kumosu Jūdam, ta šamajā ļaunais gars ielīda. Da nu ih...
jāstarpcit, perfekta analoģija. Jūda vienkārši domāja par to, ka vajadzētu aiziet un nodot Jēzu. Jēzus to zināja, paskatījās uz viņu un teica: "To, ko dari, to dari drīz." Un, bļin, kas gan Jūdam atlika kā vien iet un nodot Jēzu? Ja jau pat Jēzus, tāda autoritāte un krutais džeks, saka, ka Jūda ir nodevējs, tad viņam vienkārši pietrūka spēka pateikt "Nē, es to nedarīšu".
Elementāra provokācija. Jā, katrā cilvēkā ir savs ļaunais gars, sauc to kā gribi, un gan Jēzus, gan Kleits paši uzprasījās. Es nesaku, ka Aleksandrs (vai Jūda) nav vainīgi. Es saku, ka viņi daudz vairāk ir vainojami nevis slepkavībā/nodevībā, bet elementārā nespējā stāties pretī citu cilvēku priekšstatiem par viņiem.
| From: | snu |
Date: | 18. Decembris 2004 - 12:20 |
---|
| | | (Link) |
|
Dažreiz mēs patiesību neredzam, jo vairāk ja tā zīmējas uz pašiem, savu lēnprātību ar laiku pārvēršam augstprātībā, savu labestību godkārē. Kleits viņam atgādināja, to ko vairs neredzēja pats, atgādināja to kam Aleksandrs neticēja, vai negribēja ticēts, lai tā bija patiesība. Radīt patiesību nav iespējams, to var vai nu atzīt, vai nē.Apslāpēt nogalinot.
Īstenībā pati filma ir pretīgi garlaicīga...
Nē. Patiesība bija tikai potenciāla. Tas ir tāpat kā tad, ja sieva ir nenormāli un nepamatoti greizsirdīga uz vīru: pastāv ļoti liela iespējamība, ka vīrs sāks laist pa kreisi ar argumentu "tāpat viņa uzskata, ka es viņu krāpju, tad vismaz lai man kāds prieciņš no tā tiek". Vai arī vienkārši riebj būt nepamatoti apvainotam. Un pēc tam sieva, protams, triumfējoši paziņo "Es zināju, ka viņš mani krāps!!!" Lai arī, ja viņa būtu uzvedusies normāli, varbūt šis vīra potenciāls nebūtu izpaudies.
Un manā skatījumā filma bija izcili interesanta. Bet par to labāk nediskutēsim, es šodien esmu nervoza un varu sākt izteikt personiskas dabas piezīmes :)
| From: | snu |
Date: | 18. Decembris 2004 - 14:50 |
---|
| | | (Link) |
|
Tad jau sanāk ka Aleksandrs pirms paziņojuma, bij tā laika maķedoniešu uzskatiem atbilstoš, cienīts, tikai lūk vienu no viņa draugiem pārņēma skaudība un viņš izteica vārdus kuri kļuva par patiesību!
Potenciālā patiesība, tas ir kas līdzīgs realitivitātes teorijai?:))))
Par salīdzinājumu ar greizsirdīgo sievu, tik pat labi, es varētu paņemt ieroci un iet šaut visus pēc kārtas, tāpat mēs visi mirsim reiz!
katram cilvēkam ir sava dark side, īpašības, kuras viņš/-a cenšas neizpaust, apvaldīt, tikt ar tām galā. šīs īpašības izpaužas mazāk nekā tās īpašības, kuras cilvēks izkopj, bet tik un tā ir jūtamas, un cilvēki var tās pamanīt un norādīt uz tām. \ un, tā kā cilvēks ir ļoti jūtīgs attiecībā pret šo tumšo pusi, tad viņš arī ļoti jūtīgi uztver visus izteikumus attiecībā pret to; tāpēc var daudz vieglāk radīt ilūziju, ka šī tumšā puse ir viņa patiesais "es", bet tā puse, kas tiek kultivēta - tikai maska. un, ja to parāda kāds, kam šis cilvēks uzticas vai kura viedoklis šim cilvēkam ir svarīgs, tad ietekme ir pietiekami liela, lai cilvēks - kaut uz brīdi - atmestu savu "masku" un pārvērstos par savu tumšo alter ego. t.i., savu potenciālo "es", kuru parasti slāpē.
bet tavu argumentu par "apšaut visus pēc kārtas" nesapratu, piedod :) |
|
|