Comments: |
Ir konkrēti piemēri, atgadījumi?
Vispār tas bija kopiespaids no Internetā un no personīgi redzētā, bet pat ja būtu konkrēti, būtu no comments par šo tēmu, pārāk maza valsts.
ok, necerēju, ka būs atbilde, bet vismaz mēģināju :)
Tev par prieku - zinātnieki nav vienīgie, kas izceļas:
> Darbaspēka izmaksas uz 1 produkcijas vienību (ULC) IKT nozarē Latvijā 2016.gadā bija viens no augstākajiem rādītājiem starp ES valstīm. [Datorprogrammēšanas] Latvijā 2015.gadā produktivitāte bija viena no zemākajām starp ES valstīm, zemāka tā bija tikai Bulgārijā.
tad IKT maksā pārāk lielas algas? :) Jo produktivitāte LV laikam visās nozarēs ir slikta.
Diemžēl jāpiekrīt, it sevišķi attiecībā uz jaunāko paaudzi, kur tu esi vai nu tik ļoti fanāts, ka dzīves komforta līmenis tev ir galīgi mazsvarīgs, vai arī zinātne ir "pamatdarbs", kuram atliek pamaz laika, jo jāpelna citur, vai, sliktākajā gadījumā, nekur citur tevi nemaz tā negrib. Šobrīd pamanāma kļuvusi tendence, ka jaunais zinātniskais darbinieks atnācis strādāt ap to laiku, kad studē maģistros, bet jau pēc pāris gadiem sāk nopietni domāt par profesijas maiņu, jo prasības pret dzīves līmeni no studentības jau izaugušas.
Bet tev neliekas, ka tieši vecie, pirmspensijas un pensijas vecuma onkuļi dzīvo kaut kādā savā burbulī, kurš no pašreiz pasaulē zinātnē notiekošā atpaliek par gadiem 10-20?
Es teiktu, ka ļoti individuāli, ir gan tādi, kas smagi atpaliek, gan tādi, kas aktīvi seko līdzi jaunākajām norisēm.
Neesmu lietas kursá, bet ká ir ar finanséjumu, sadalíjumu, pieejamíbu? Lai piesaistítu talantus un lai apietu senilos, ir nepieciesama nauda un piekluve tai. Organizet, aicinat, braukt un piedalities, dibinát kontaktus. Esmu redzéjis dazus CfP konferecém un ir skaidrs, ka probléma ir gan intelektuála, gan materiála.
Domāju, ka zini, ka LV ir viens no zemākajiem zinātnes finansējumiem ES, un ka netiek pildīts solītais zinātniskās darbības likumā. kas paredzēja pakāpeniski sasniegt diezgan utopiskos 1.0% IKP no zinātnes (Not sure if a reasobale effort was even made to move in that direction.) Apsolīt kaut ko un nedot nav labākā metode bērnu zinātnieku audzināšanā un uzturēšanā.
Zinu protams aptuveni, ka ir loti zems, un pec tevis teiktá, ir pavisam slikti. Lídz ar to vél svarígák ir tas, ká tiek sadalíts un izmantots tas pats mazums. Kas nav viegli gadijumos, kad senilie sez uz siena kaudzes un dikté novecojusus noteikumus, turpina 'tradiciju'
| |