reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 9th, 2008|06:05 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
mani interesē, vai patiešām pastāv korelācija starp komunikācijas problēmām un kontemplācijas un/vai refleksijas spējām. un vai man ir taisnība, ka fil. fakultātes beidzēju nespēja latviski izteikties (skat.piem. šeit (nekā personiska! foršs džeks, principā!) ir drīzāk komunikācijas problēma, nevis fatāls, nepārvarams domāšanas gļuks? (tas ir labvēlīgākais, ko spēju no sevis izspiest).
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 04:39 pm
(Link)
nē, tas ir vienkārši cits valodas izmantojums un domāšanas stils, tāds, kurš gandrīz vai nenovēršami rodas studējot TUR. jo tur neviens pie valodas nepiesienas. ar komunikācijas problēmām tam nav nekāda sakara.
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 04:39 pm
(Link)
nepārvarams nav
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 9th, 2008 - 04:50 pm
(Link)
"cits"...tas ir ārkārtīgi smalkjūtīgs apzīmējums frāžainībai, liekvārdībai un plakanai izteiksmei.
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 04:54 pm
(Link)
kur tava pazemība?
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 9th, 2008 - 04:58 pm
(Link)
pazemība nozīmē mīlēt cilvēku, neraugoties uz to, ko viņš dara. nevis to, ko viņš dara.
citādi jau nebūtu iespējams nekāda veida profesionālais ceļš.
bet, protams, aizrāvos atkal, sorry.
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 05:02 pm
(Link)
nē, nekas, nekas. es tikai iedomājos, ka domāt, ka "es nu gan kaut ko no tā saprotu" arī ir sava veida lepnība.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 9th, 2008 - 05:13 pm
(Link)
tā, protams, ir. es jau gan arī neesmu filologs un nespēju precīzi formulēt diagnozi. tam ir drīzāk saistība ar instinktīvu skaistuma izjūtu, kas nevar būt taisnīga, jo ir diezgan primitīvs un brutāls instinkts.
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 04:56 pm
(Link)
a kas ir "frāžainība"? nē, mani interesē
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 05:02 pm
(Link)
nopietni
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 9th, 2008 - 05:05 pm
(Link)
es totāli nezinu oficiālo definīciju, bet, manuprāt, tas ir bieži izmantotu vārdu savienojumu lietojums bez izjūtas, īpaši man tas griež ausīs, ja tas ir tādu vārdu savienojums, kas valodā iegājies nepareizi un neprecīzi, piemēram, "uzskati (..) tiek vērtēti ļoti neviennozīmīgi"
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:January 9th, 2008 - 05:09 pm
(Link)
dažreiz tas ir vienkārši kaitinoši, lai arī varbūt pareizi, jo tāds vārdu savienojums ir dzirdēts tik daudz reižu, ka tas ir zaudējis savu nozīmi un iemidzina uzmanību, un liek kasīties, piemēram, "neglaimojošie slēdzieni par mūsdienu pasauli" - so what? vai tad ir kāds, kas mūsdienās izsaka arī glaimojošus slēdzienus?
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:January 9th, 2008 - 05:12 pm
(Link)
a, skaidrs. paldies. vienkārši interesē.
[User Picture]
From:[info]tanstaafl
Date:January 15th, 2008 - 12:46 pm
(Link)
Arī tad, ja neviens mūsdienās neizsaka glaimojošus slēdzienus, ir pietiekami daudzi darbi, kas vispār neizsaka nekādus, tāpēc nevar pārmest, ka šī frāze būtu pilnīgi lieka.

Bet vispār: problēma, manuprāt, ir tajā, ka viņš raksta arī par to, ko mēs varam atrast citur - piemēram, sižeta izklāsts recenzijā, kurā grāmata netiek analizēta, man vispār liekas kaut kas perverss.


(Tīri no valodas viedokļa - ja reiz tu pieminēji nespēju rakstīti latviski - man stipri neveikli šķiet šādi teikumi: "Savā autobiogrāfijā Naipols raksta, ka vēlme kļūt par literātu viņam bija jau vismaz no vienpadsmit gadu vecuma." Ir arī pavisam konkrētas komatu kļūdas ("t.s., trešās pasaules valstīm un reliģiju", "no otras puses, citi kritiķi, norāda, ka", "nespēja ilgu laiku radīt jaunu patību, - tādu, kas nebūtu pasīva") un vismaz kāds pārītis citu kļūdu.)