Par Koku Uz Kalna -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi

Links
Friendliste bez k.
tags
latest posts
random
sotm
WISHLIST
Register of Reading

Jūnijs 12., 2006


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
03:08
un tāpēc pat jautra vakara sākumā es ilgojos pēc mājam un eksāmena jautājumiem. tāpēc, ka, apskatoties savus vakardienas pēdējos ierakstus, atkal sametās šķērmi ap dūšu. jā, jā, bij tāds fakts.
skola liek aizmirsties. tik laba, tik jauka, aizslauka prātu prom, kur tam auglīgāka zeme..
(mammai šovasar redīsi pa visu piemājas dārziņu, un NĒ, citus gadus tur redīsu nebija vispār. MISTIKA!! redīsu dvēseles pārceļojušas uz ķiplokiem un kur tik ne.. man patīk ķiploki.. man viņi patīk, kad viņi arī aug.. ne tikai, kad jāēd. kā man patīk ēst! UN Vēl vairāk man patīk gatavot ēst! UN KA ES SAKU, MARŠ ATPAKAĻ PIE EPIKŪRISMA, citādi atlūzīsi un sauli sagaidīsi ar pieri klaviatūrā..)

(7 did not forget to do the most radical thing | i wanna be radical!)

Comments:


From:[info]ronis
Date:12. Jūnijs 2006 - 07:20
(Link)
interesanti vispār, ko jums par epikūrismu māca? nu tā, galvenās līnijās.
[User Picture]
From:[info]coda
Date:12. Jūnijs 2006 - 08:12
(Link)
godīgi sakot, vakarnakt neiegāju viņa filozofijas sīkumos, bet visu kā nākas! baudas filozofija (bauda - sāpju un nemiera prombūtne), skola ļoti konservatīva un dogmatiska, tāpēc nepastāvēja ilgi, tik faktiski sākot un beidzot ar Epikūru, un vispār, liecības stāsta, ka viņš visu mūžu pats esot bijis slims, kas dod ideju par viņa mācības izveidošanos...
..bet vispār, man ir kādas 3 A4 lapas pierakstītas ar visādiem sīkumiem par ko nu tur viņš ir rakstījis.
From:[info]ronis
Date:12. Jūnijs 2006 - 08:59
(Link)
Atvaino, ka es tev te uzbāžos, bet man šī tēma tuva. (vari neatbildēt, ja nav laika :) )

Patiesi jums māca, ka epikūrisms beidzās ar Epikūra nāvi?? epikūrisms pastāvēja kā minimums 4 gadsimtus, Romas laikā tak bija pilns ar epikūriešiem (Diogens no Oinandas, Filodēms, Lukrēcijs), kas precīzi sekoja tam, ko Epik. bija mācījis.
Nebija slims visu mūžu, tikai pēdējos gados (jaunībā dienēja armijā, ceļoja - nebija problēmu).
Nezinu ari, ko tas attiecībā uz hell. laikmetu varētu nozīmēt "konservatīva un dogmatiska" - dogmatiska varbūt tādā ziņā, ka doktrināli ļoti vienota, bet tādi jau ari stoiķi bija.

Kādu teksta tulk. lietojat? Krievu, angļu?



[User Picture]
From:[info]coda
Date:12. Jūnijs 2006 - 10:44
(Link)
man prieks parunāties, it sevišķi, ja (jo) es šajā gadījumā varu mācīties!

tātad, precīzi nu gluži tā, ka epikūrisms beidzās līdz ar Epikūra nāvi visticamāk man netika mācīts, jo viņam ir bijuši gan sekotāji, bet te tas ir sasaistāms ar to konservatīvismu, ka filozofija neattīstījās, te tu pats mani "pabalsti" - viņi sekoja precīzajai mācībai, kas, protams, nav slikta, taču mācībām ir tendence attīstīties vai vienkārši mainīties, un - pastāv, kas mainās. Dogmatiska tādā ziņā, ka, ja pareizi saprotu, Epikūrs īpaši nenodarbojās ar izziņas teorijām, tādejādi vai kā līdzīgi balstot savus uzskatus, bet pamatā liekot sava veida dogmas.

un mēs lasījām Vēstuli Menoikejam (laikam tāds tas vārds bij') un Galvenās atziņas, šie abi bija publicēti Kentaurā latv.v.

(man šķiet, ka man izdevās atbildēt :))
From:[info]ronis
Date:12. Jūnijs 2006 - 10:58
(Link)
:) paldies.

Par konservatīvismu piekrītu.

Epik. nodarbojās ar izziņas teoriju un augstā līmenī - epikūrismā to sauca par 'kanoniku' un tā bija viena no 3 filoz. daļām (+ētika, fizika) - pie tam pirmā un svarīgākā. Viņš bija empīrists, ne dogmatiķis - spriedumus (arī spriedumus par baudu) balstīja pieredzes sniegtos datos, izmantojot iepriekš definētu un aprakstītu patiesības mērauklu (kanōn) sistēmu.
Bet nu jā, ja esat lasījuši tikai Menoik. un GA, tad tur tas nav. Īstenībā centrālais Epik. darbs ir Vēstule Hērodotam un viņa ieguldījums epistemoloģijā ir daudz interensatāks un novatoriskāks par ieguldījumu ētikā un fizikā (kas pārņemta no Dēmokrita).
Galvenais nedomāt, ka Epik. ir 'lēts' un primitīvs filozofs. Vēstule Hērodotam točna ir viens no vissarežģītākajiem tekstiem sengrieķu valodā - tas pārsniedz Aristotela sarežģītību. Vienkārši Aija Miškine, kas to publikāciju Kentaurā gatavoja, toreiz nebija spējīga tikt ar galā ar tādu tekstu :)

Šī gada beigās Epik. kopoti raksti iznāks bilingvālā izdevumā grieķiski-latviski. Ja atcerēšos, atgādināšu Tev pirms tam. Kā redzams, studentiem ir nepieciešamība pēc tekstiem. tas priecē :)
[User Picture]
From:[info]coda
Date:12. Jūnijs 2006 - 21:13
(Link)
ļoti interesanti, ka man nekad neienāca prātā, ka kanons faktiski ir izziņas teorija! bet par to, ka tā ir svarīgākā, vēletos iebilst - tomēr viss bija balstīts uz un viss balstīja viņa ētiku.
un ja tu saki, ka viņam ir teksts, kas ir sarežģītāks par Aristoteli, tas novelk sava veida plīvuru no viņa, ja tā var teikt.. man nebija radies iespaids, ka viņš būtu "lēts", jo man tīri patīk tas, ko viņš māca, cik nu es esmu vai neesmu iedziļinājusies.. kaut vai par nāvi un dievu - lai arī kā kurš to formulē, tā nu ir mana ticība, ka tā ir..
lēts ne, bet.. bet savādāks, "nemākoņains", visvairāk tieši aizņemts ar šo ētisko pusi, un citam nav tik lielas nozīmes..
From:[info]ronis
Date:12. Jūnijs 2006 - 09:07
(Link)
ja es Tev kaut kā varu palīdzēt - kādu tekstiņus sameklēt vai kopsavilkumu, būšu priecīgs :)
ļoti labprāt ar kādu par Epik. parunātos.

> Go to Top
Sviesta Ciba