self+other - [entries|archive|friends|userinfo]
zvirbuleens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Apr. 5th, 2015|04:11 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Nemaz nezināju par šo iniciatīvu, parakstījos.
VISU GADU VASARAS LAIKS, NEVEICOT PĀREJU UZ ZIEMAS/VASARAS LAIKU

https://manabalss.lv/visu-gadu-vasaras-laiks-neveicot-pareju-uz-ziemas/show
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:April 5th, 2015 - 04:34 pm
(Link)
kaut kad jau tika ar šo eksperimentēts, nebija forši.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 04:48 pm
(Link)
Man šķiet, tad bija kaut kas cits, dažādi datumi dažādās valstīs, pilnīgs juceklis. Manuprāt, kopš vasaras laika ieviešanas Latvijā 1981. gadā tas nekad nav atcelts.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:April 5th, 2015 - 05:12 pm
(Link)
iespējams, mani atmiņa viļ, bet kādus 10 gadus atpakaļ pamēģināja nepārgrozīt pulkseni un rezultātā vakaros ātri bija tumšs un no rīta bezbožna ātri - gaišs.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 05:39 pm
(Link)
Es arī īsti neatceros, varbūt Tev taisnība, varbūt bija atcēluši vasaras laiku un atstājuši ziemas. Bet tagad, ja visu gadu būtu vasaras laiks GMT+3 (vai, kā daži iesaka, vēl pēc gada pāriet uz +4, šobrīd tad pulkstenis rādītu jau 18:40), tā noteikti nebūtu.
From:[info]hessin
Date:April 5th, 2015 - 08:47 pm
(Link)
Tas bija, kad palika pie ziemas laika vasarā, šis ir otrādi -- palikt pie vasaras laika ziemā.
From:[info]ninona
Date:April 5th, 2015 - 04:39 pm
(Link)
Dažu pūču pārspīlējums.
Manā ģimenē nevienam (arī maziem bērniem) netraucē, drīzāk laika pārejai pat ir pozitīvs efekts. :P
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 04:58 pm
(Link)
Nu, ja kādam ir pozitīvs efekts, man prieks. Toties tas, ka netraucē, vēl nenozīmē, ka no tā ir kāds labums. Principā pāreja uz vasaras laiku visa gada garumā ir izdevīgāka "cīruļiem".
Man personiski tas šķiet kaut kā neforši - kaut ko globālu ieviest, jo tas ir kaut kam ekonomiski izdevīgi (kas, izrādās, nemaz tā nav), nevis konkrētam cilvēkam. Nu, ja kādam tas tiešām ir izdevīgi vai patīkami, katrs taču pats var izvēlēties, cikos celties, atrast atbilstošu darbu ar attiecīgo darba laika sākumu, mainīt to divas reizes gadā utt. :D
From:[info]ninona
Date:April 5th, 2015 - 05:17 pm
(Link)
Kad ir bērni, darba laika koriģēšana kaķim zem astes, jo skola sākas, cikos sākas.
Es katru gadu priecājos, ka tad, kad rīti kļūst pārāk tumši, tos "pagriež" gaišākus, un, kad tie kļūst par gaišu - "pagriež" tumšākus.
Varbūt izdevīgi ir tiem megacīruļiem, kuri ceļas 4os (pazīstu dažus), bet, ja dienu sāk ap 6iem-7iem, laika grozīšana ir tīri forša.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 05:25 pm
(Link)
Tur jau tā lieta, "skola sākas, cikos sākas". Darba laiks arī sākas, cikos sākas. Bet bioloģiskie ritmi notiek atbilstoši astronomiskajam laikam, nevis regulētajam.
From:[info]ninona
Date:April 5th, 2015 - 05:34 pm
(Link)
Nepiekritīšu, ka atbilstoši astronomiskajam laikam, drīzāk - diennakts gaismas un tumsas ritmam. Mēs mostamies ap gaismu un gulēt dodamies ap tumsu. Vasarā bez grūtībām guļam naktī mazāk, bet labprāt nosnaužamies dienas karstumā, bet ziemā vēlamies gulēt ilgāk (līdz aust gaisma) un agri vakarā (drīz pēc tumsas iestāšanās) jau žāvājamies. Tāpēc ir ērti, ja ziemā varam mosties un uz darbu iet vēlāk pateicoties "ziemas laikam", bet vasarā mosties agri un gūt vēl garu dienu.
Kad cilvēkiem nebija pulksteņi, ko grozīt, viņi dzīvoja tieši šim tumsas un gaismas ritmam atbilstoši ;) Un gaišas pilnmēness naktis ziemā varbūt pat izmantoja lietderīgi.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 05:52 pm
(Link)
Piekrītu par diennakts gaismas un tumsas ritmu, es principā ar "astronomiskais laiks" biju domājis to pašu, ietverot arī gadalaiku maiņu.

Bet es šaubos, vai ir ērti, ja ziemā varam mosties un uz darbu iet vēlāk, pateicoties "ziemas laikam". Vēlāk taču darbs arī beidzas, un sākas pārējā dzīve :) Ideāli būtu, ja ziemā vispār būtu īsāks darba laiks, bet līdz tā atzīšanai mūsu ekonomikas noteicējiem vēl augt un augt.
From:[info]ninona
Date:April 5th, 2015 - 05:59 pm
(Link)
Jātaisa naturālā saimniecība. Tad būs citas problēmas :D
[User Picture]
From:[info]apjukums
Date:April 5th, 2015 - 07:12 pm
(Link)
Ziemas laiks ir "īstais" laiks. Vasarā pagriež stundu uz priekšu, tātad rītos ir par stundu tumšāks. Kas tur cīruļiem izdevīgāks? Es ceļos savos 6.30 vēl pustumsā.
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 07:29 pm
(Link)
Hmm... Vasarā pulksteni pagriež par stundu uz priekšu. Tātad vasarā ceļas (un iet gulēt) par stundu agrāk nekā ziemā.

Jā, piekrītu, ka 6:30 šobrīd varētu būt vēl pustumsa. Tas arī ir tas "ekonomiskais aspekts", kas vienīgais dažas dienas gadā palielina enerģijas patēriņu no rīta (un attiecīgi samazina vakarā).
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 07:36 pm
(Link)
Izdevīgāks - es domāju tādā ziņā, ka cīruļiem taču patīk celties agrāk, viņi agrajās stundās ir produktīvāki utt.
[User Picture]
From:[info]apjukums
Date:April 5th, 2015 - 07:40 pm
(Link)
bet tad jau tieši ziemas laiks ir izdevīgāks, jo agrāk kļūtu gaišs (ja pulksteni nepagrieztu stundu uz priekšu)?
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:April 5th, 2015 - 08:01 pm
(Link)
hehe, var būt arī šāds viedoklis :)
Agrāk gaišs nekļūtu jebkurā gadījumā, vienkārši pulksteņa rādījums būtu cits. Ja kāds grib celties agrāk, tad to mēs uzskatām par cīruli. Vienkārši šobrīd ar vasaras laika ieviešanu daļa cilvēku ir spiesti celties agrāk, pavasarī pat pustumsā, kas parasti nepatīk pūcēm, bet patīk cīruļiem.