Neprātīgā saprāta balss -
[Jaunākais][Arhivētais][Draugi][Par sevi]
15:27
[Link] | Šis laiks ieies vēsturē ar to, ka pirmo reizi visā 2000 gadu garajā kristietības vēsturē, lieldienās baznīcas kristiešiem ir bijušas slēgtas. Pat dziļākajos padomju ateisma gados pilnībā slēgt baznīcas neizdevās.
Arī vietējā mērogā ir zīmīgs notikums. Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs vienmēr, pamatoti, lepojās, ka savas pastāvēšanas laikā nav bijis apmeklētājiem slēgts nevienu dienu. Pat visus kara gadus. Pat trauksmainajās okupācijas varu maiņas dienās muzejs bija atvērts. Un tagad tas ir slēgts jau mēnesi. Tas man liekas nepareizi, jo brīvdabas muzeja specifika ir ļoti tālu no šaurām telpām un drūzmēšanās. It sevišķi tāpēc, ka parki nav slēgti. Pat LU botāniskais dārzs ir atvērts (tikai palmu māja ciet). 70 ha. lielā teritorijā mierīgi varētu organizēt apmeklētāju plūsmu un skaitu, lai izvairītos no pūļiem, bet tajā pašā laikā nodrošinot sabiedrībai vēl vienu vietu kur pabūt dabā. Šoreiz atkal ir iets vieglākais ceļš...
Tags: eksistenciālisms
|
|
|
| From: | lara |
Date: | 14. Aprīlis 2020 - 16:06 |
---|
| | | (Link) |
|
Bija baznīcas, kurās notika dievkalpojumi. Piemēram, Alberta baznīcā. Uz dievkalpojumu bija jāpierakstās jau iepriekš. 25 cilvēki varēja pieteikties un piedalīties Lieldienu dievkalpojumos.
Policija nāca un pārbaudīja, bet tā kā visi noteikumi bija ievēroti, tad viss kārībā.
Pirmo reizi kristietības vēsturē tik plaši tiek izmantota iespēja dievkalpojumos piedalīties neklātienē.
| From: | lara |
Date: | 14. Aprīlis 2020 - 16:08 |
---|
| | | (Link) |
|
Banīcas īsti nav slēgtas. Tās turpina darboties, bet dievkalpojumus translē internetā vai pa radio. Tā kā - viss notiek. Tikai citā formātā.
Nu jā, neprecīzi izteicos. Nenotiek klātienes dievkalpojumi (izrādās gan, ka ar izņēmumiem). Varbūt tas arī raisīs diskusijas par klātienes dievkalpojuma lomu pēc-pandēmijas pasaulē? Zinu jau, ka kristietībā tas klātbūtnes efekts un tieša dalība mistērijā ir ļoti svarīga. Sevišķi katoļiem. Tomēr, savulaik Lutera protestantiem viens no uzstādījumiem bija, ka komunikācijai ar dievu nav vajadzīga grezna katedrāle. Dievs mīt sirdī.
| From: | lara |
Date: | 14. Aprīlis 2020 - 16:29 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu, katoļi ir mistiķi, un šoreiz ļoti operatīvi reaģēja un pārgāja uz digitālo formātu. Piedzīvoja mistēriju garīgi. Vispār ir tik interesants šis laiks! Domāju, ka, jā, Tev taisnība, kaut kas mainīsies. Tā kā vietām pasaulē ļoti trūkst garīdznieku, tad varbūt digitālie dievkalpojumi kļūs par ierastu praksti.
From: | (Anonymous) |
Date: | 14. Aprīlis 2020 - 18:54 |
---|
| | | (Link) |
|
Tā ir karikatūra par luterāņiem. Luteriskā baznīca arī ir sakramentāla un liturģiska baznīca, kurai svarīgs publiskums un ārējās zīmes.
Mūsdienās dominējošā luterānisma forma neapšaubāmi tāda ir. Tomēr, reformācijas pirmsākumos tie strāvojumi un idejas bija ļoti dažādi un Luters ne tuvu nebija pats radikālākais. Viņš tiešām vēlējās tikai reformēt katoļu baznīcu, nevis radīt jaunu. Vieni no radikālākajiem protestantiem bija Hernhūtieši jeb ''brāļu draudzes''. Tiem nebija ne baznīcu, ne mācītāju un dievkalpojuma vadītājs katru reizi no jauna tika ievēlēts no pašu vidus.
| From: | lara |
Date: | 14. Aprīlis 2020 - 16:33 |
---|
| | | (Link) |
|
Tā kā Tu uzsāki šo aizraujošo diskusiju, tad vēl mazliet atļaušos padalīties. Man šķiet, ka visvairāk ir manījies ne jau formāts, bet gan saturs. Ja iepriekš baznīcas telpa tika uzskatīta par absolūti droši vietu, kurā pulcēties kaut mēra laikā un paļauties uz pārdabisku žēlastību, tad tagad baznīca sevi ir nolikusi vienā līmenī ar visām pārējām sabiedriskajām vietām. Tā ir radikāla domāšanas maiņa.
Jā, nebiju par šo iedomājies, bet tev taisnība. Principā tāda apzināta un strauja baznīcas (kā objekta) desakralizācija. |
|