Viss ir labi un būs arvien labāk! - [entries|archive|friends|userinfo]
veed_logs

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| google komiks Nr.1 komiks Nr.2 ]

[20. Maijs 2009|13:09]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Katru reizi, kad dzirdu vārdu savienojumu "māmiņu algas", tas mani tracina. Saukt vecāku pabalstu par "māmiņu algām" ir vienkārši aprobežotība. Ir skaidrs, ka "māmiņu alga" nav alga un, kā izrādās, tas nav arī pabalsts māmiņām (mātēm), bet, kā liecina statistika, vairākumā gadījumu - tēviem. Tas tādēļ, ka to rēķina no saņemtās darba algas, kas parasti tēviem ir lielāka.

Mani tracina pats valodas lietojums. Pēc nosaukuma "māmiņu algas" mēs varam spriest, ka attiecīgais maksājums (ņemam palīgā vārdnīcu) ir atalgojums, peļņa, atlīdzinājums, izpeļņa, samaksa par kādu padarītu darbu. Šajā gadījumā šis darbs ir bērna radīšana. Tātad secinām, ka sievietes darbs ir dzemdēt bērnus. Neesmu gan dzirdējis, ka feministes par šo "māmiņu algu" epitetu būtu cēlušas brēku.

Manuprāt, šādu pilnīgi bezjēdzīgu un stulbu apzīmējumu ieviešana ir kaitniecība. Tā sēj ļaužu prātos tumsonību. Kad, tas, ko mēs pasakām nemaz nenozīmē to, ko mēs esam ar to domājuši un to, ko tas patiesībā nozīmē. Vārdam vienkārši zūd jēga. Vārds paliek par tukšu skaņu. Un vairs nav nozīmes, vai tu saki kaut ko sakarīgu vai arī vienkārši muldi. Un šādu bezsakarīgu epitetu ir daudz. Viens no spilgtākajiem ir "Eiropas Savienības" vietā lietot "Eiropa". Vai arī partiju, kurai nav nekā kopīga ar zemniekiem vai zaļumu, nosaukt par ZZS u.t.t. Es vispār domāju, ka liela daļa no mūsu sabiedrības nelaimēm ir cēlušās no dažāda veida tumsonības, nevērības, vienaldzības, kā sākotnējais cēlonis ir elementārs stulbums. Domāt, ko runā un runāt, ko domā, tas būtu labs sākums labākai dzīvei.

--------------------------------------------------------------------

Rakstot šo sensacionālo atziņu es painteresējos par t.s. "māmiņu algām" un atklāju interesantas nianses. Izrādās, tas ir visai ievērojams pabalsts, ko vecākiem maksā visai ilgi - ik mēnesi, līdz bērns ir sasniedzis 1 gada vecumu. Pabalsta apmērs tiek noteikts, šķiet, 70% apmērā (par % neesmu pārliecināts) no tā vecāka algas, kam šī alga ir lielāka.

Mūsu valsts laikam ir bagāta, ja varam atļauties maksāt šādus brangus pabalstus. Vēl interesi izraisa tas, ka pabalsta apjoms tiek rēķināts no darba algas. Vai tad izdevumi par bērna kopšanu ir atkarīgi no tā, cik lielu algu saņem kāds no vecākiem? Sanāk, ka trūcīgākajiem vecākiem būtu jāpērk savam bērnam lētāki produkti, apģērbs vai bērnu rati, bet bagātajiem par valsts naudu jāpērk dārgās preces. Vai tā? Vai varbūt tomēr valsts priekšā trūcīgāko un bagāto vecāku bērni varētu būt vienlīdzīgi? Cik noprotu, lielā brēka šobrīd ir par to, ka ir plāns uzlikt šīm "māmiņu algām" griestus (500Ls!! apmērā). Jā... Bez pieciem sotakiem mēnesī (neskaitot otra vecāka ienākumus) laikam bērnu nav iespējams uzaudzināt. Ātri gan ļaudis ir pieraduši pie ērtībām. Klausījos jau pirms kāda laiciņa traģiskos solījumus, ka drīz grūtnieces masveidā taisīšos abortus, ja tiešām "māmiņu algas" samazinās. Es laikam esmu uzaudzis pusbadā un puspliks. Un mani vecāki laikm ir bijuši pilnīgi avantūristi, ja ir uzņēmušies tik ekonomiski neizdevīgu pasākumu kā es.

Ok, es saprotu, jāmaksā līzingi, dzīve grūta u.t.t., Ir taču Krīze galu galā!!(!!!1111). Tomēr, manuprāt, šis vecāku pabalsts ir nesamērīgs patreizējai situācijai un tā aprēķina veids arī ir šaubīgs. Nu, nevar cilvēks dzīvot pāri saviem līdzekļiem. Pēdējais laiks to saprast!
Linknopel mani

Comments:
[User Picture]
From:[info]tati
Date:20. Maijs 2009 - 14:28
(Link)
Un ja "māmiņai" nav "tēviņa", līdz ar ko, viņa ir vienīgā bērna apgādniece? (tikai nesaki, ka tā ir sievietes vaina)
Tad vēl teiksi, ka javērtē, cik maksāt un cik ne?
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:20. Maijs 2009 - 14:35
(Link)
Nu, ir alimenti taču, vai ne? Bet ar to visu, nesaki man, ka 500 Ls mēnesī ir maz, lai uzturētu bērnu.

Kā tad bija pirms šo lielo pabalstu ieviešanas? Tu arī esi pusbadā augusi? Stulbi, ja bērna radīšana kļūst par tik ļoti aprēķinātu pasākumu.
[User Picture]
From:[info]tati
Date:20. Maijs 2009 - 14:51
(Link)
Agrāk vīrieši arī bija apzinīgāki un, ja piedzima sīcis, tad vajadzēja precēties. Tagad vecais pasaka - pšol na, nav mans, es negribu.

Ja tev tagad paņemtu un nogrieztu kautkādu pusi algas un vēl liktu uzturēt sīci, not nice?

Zini, mums arī ģimenē sūdīgi 90-to gadu sākumā gāja, kad īsti nebija ko ēst, bet es vairs neko tamlīdzīgu negribētu, tāpēc es esmu totaly against tām visām samazināšanām.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:20. Maijs 2009 - 15:04
(Link)
Neredzu saistību starp "Ja tev tagad paņemtu un nogrieztu kautkādu pusi algas un vēl liktu uzturēt sīci" un vecāku pabalstiem. Pabalsts nav alga.

Tagad cilvēki jau ir aizmirsuši, kā ir bijis "90-to gadu sākumā". Tik ļoti pieraduši pie ērtībām.

Kopumā, manis pēc, varētu maksāt kaut piecas štukas ik mēnesi visiem, kas taisa bērnus un kaut līdz mūža galam. Ja tik būtu no kā maksāt. Ja nebūtu jāatņem citām svarīgām nozarēm un cilvēku grupām.
[User Picture]
From:[info]tati
Date:20. Maijs 2009 - 15:20
(Link)
Kuras ir citas svarīgās nozares un cilvēku grupas?

Priekš kam cilvēkiem jāatcerās "90-to gadu sākums" un kāpēc jāaizmirst ērtības?

Tad, kad maksā pabalstu, tad algu nemaksā. Līdz ar to, iztika ir atkarīga no šī te pabalsta. Un ja manus ienākumus samazina procentuāli lielā līmenī, tad rodās ze big problēma - kā.

Un vispār, pīs.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:20. Maijs 2009 - 15:33
(Link)
Svarīgas ir jebkura cita nozare un cilvēku grupa. Nevar pārbarot vienu grupu, bet turēt badā citu. Ir jābūt līdzsvaram.

Jāatcerās 90-to gadu sākums tāpat vien, lai zinātu, ka var būt arī citādi, nekā ir šobrīd. Vēsturi vispār nevajag aizmirst. Un no ērtībām ir jāatsakās tajā brīdī, kad tu sāc dzīvot pāri saviem līdzekļiem. Ja tu to nopelni, tad ok, viss pārtībā, bet saņemties nejēgā līzingus un tad čīkstēt, ka bērni badā mirst nav īpaši gudri.

Bet tas, ja tu nestrādā un tev neviens tajā laikā algu nemaksā... tas manuprāt ir normāli. Par ko lai tev darbadevējs maksātu, ja tu nestrādā? Tā nu ir, ka bērna audzināšana nav peļņas pasākums, bet gan izdevumu pasākums. Pabalsts ir tikai bonuss, nevis galvenā motivācija bērna radīšanai.

Pīs tev arī.
[User Picture]
From:[info]tati
Date:20. Maijs 2009 - 15:44
(Link)
Es tad labāk eju grauzt sasubaranciņas - šai diskusijai nebūs gala, jo mēs katrs esam ar pārāk lielu pārliecību par savu taisnību.
Jou ;]
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:20. Maijs 2009 - 15:51
(Link)
nē, nu beidz. tev vienkārši jāpiekāpjas. tas arī viss :)

lai gan es nedomāju, ka mūsu viedokļi būtiski atšķiras. tev vienkārši gribas nedaudz pakašķēties, manuprāt :)
[User Picture]
From:[info]tati
Date:20. Maijs 2009 - 16:04
(Link)
Priekš tam, lai citi izteiktu savu viedokli par tevis rakstīto, tu esi atļāvis pievienot komentārus. Un ja tev mani komentāri šķiet kā kašķēšanās, than You're totally wrong.
Bez tam, Tev ar tavu vīrišķo pašapziņu tiešām viss kārtībā.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:20. Maijs 2009 - 16:11
(Link)
eh... labi. miers.

kaut kāda vārīgā tēma.
From:[info]chaika
Date:20. Maijs 2009 - 23:14
(Link)
veed_logs, Tu bērnus gribi?
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 08:19
(Link)
no tevis?

neesmu par to domājis, a kas?
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 08:24
(Link)
neesi domājis par pēcnācējiem? nopietni kā nopietni?
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 08:28
(Link)
par saviem pēcnācējiem toč īpaši neesmu domājis (jo man to nav!). pavisam nopietni. a kas? domā atturēs tas, ja nebūs sasniegts konkrēts ienākumu līmenis ik mēnesi?
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 08:32
(Link)
daudz kas tev nav, bet vai tas būtu kavēklis domāšanai par to.
es jau neesmu par atturēšanos, bet par godīgu iemaksu atmaksu un iespēju uzticēties. tas, ka mums bērnībā kaut kas nebija, vai tāpēc jācieš būtu mūsu bērniem!? (nē, es te ar tevi bērnus netaisu, lai nekļūtu par daudz asprātīgs)
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 08:40
(Link)
Atkārtošos, bet - vecāku pabalsti ir ļoti atbalstāmi, vienīgi diskutējams ir to apjoms un aprēķinu kārtība. Manuprāt, bērnu var uzaudzināt arī bez papildus 500 Ls mēnesī, kā to ir pierādījuši gan tavi, gan arī mani vecāki. Un atļaušos apgalvot, ka būtiskākās lietas mums nav pietrūkušas arī bez šāda veida pabalstiem.

Kā jau teicu - ir taču arī citas atbalstāmās grupas: invalīdi, pensionāri u.c. Jābūt līdzsvaram tomēr.



From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 08:56
(Link)
es tikai gribēju teikt, ka tas ir ļoti negodīgi, ja vislaik ir maksāti godīgi nodokļi pret solījumu, ka vecumdienās būs pensija, apbērnojoties būs pabalsts, bet tad vienā jaukā dienā izrādās, ka viņi to visu ir izsaimniekojuši - tad kāpēc uzņemas apsaimniekot šos maksājumus un melo, melo, melo. visu var, bet kāpēc vienmēr jābūt tai latviskajā cietēja formā?!
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 09:05
(Link)
Tātad, cik saprotu, mums nav domstarpību par to, ka valsts nauda jāsadala saprāta robežās līdzvērtīgi starp pensionāriem, invalīdiem vai jaundzimušo bērnu vecākiem. Problēma ir tur, ka valsts nauda principā tiek izsaimniekota un tiek atņemts visiem, gan pensionāriem, gan invalīdiem, gan bērniem.

Un runājot par cietējiem - sūdu dakšas rokās ņemt sen bija laiks. Vai kaut vai saprast, par ko tiek balsots vēlēšanās un referendumos.

Bet vispār, šitā laikam ir sieviešjūtīga tēma :)
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 09:16
(Link)
Nē, Tu vnk esi klasisks vecis visdrīzāk.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 09:18
(Link)
nu, ok, pie tā arī varētu palikt :)

citādi šitās runas neiet nekādā jēgā.
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 09:22
(Link)
pats sāki
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 09:26
(Link)
ok. nākamā tēma būs vīrieškārtas kaķubērnu kastrēšana.

sievieši - par

džeki - pret

:D
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 09:40
(Link)
nemazarnē!
neiaztiec dzīvnieciņus, tāpat gana daudzus esi uz banpera uzšķaidījis!
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:21. Maijs 2009 - 09:44
(Link)
sarunāts! kaķu krāni paliks savās vietās!
From:[info]chaika
Date:21. Maijs 2009 - 09:48
(Link)
božemoj, nu tiešām - kāda Tev daļa gar citu krāniem!?
skaties uz Jēzu un be good.