- 3.11.15 15:20
- man ļoti nepatīk kritizēt, īpaši, ja tas izpaužas attieksmē , vai vai viss slikti, mi vsje umrjom.
Agnese jau kaut kad vēlu naktī atsūtīja gupas čatu fb, lai nobalso par viņas iesniegto Rīgas logo un priekšlikumu pilsētas identitātei: https://www.facebook.com/agnese.sirma?fref=ts
Uzmetu aci, nodomāju, ok, bet balsot roka necēlās, domāju no rīta izpētīšu, kas tur vēl ir.
Ir tas, kas ir :)
Pirmais, ko domāju, ka kaudze logo vienmēr izskatās slikti, lai cik labi katrs atsevišķi būtu ok. Tomēr kopumā situācija ir daudz sliktāka: https://www.facebook.com/ernests.karlsons/media_set?set=a.10153433786341107.107 3741842.694216106&type=3&pnref=story
Ir pat dažas labas domas, bet pavisam nenoslīpētas un attiecīgi nepabeigtas.
Otrais, ir jautājums mums katram pašam, cik daudz mēs zinām par pilsētu identitātēm. Tās vislabāk parāda pašvaldību mājaslapas, kas mūsdienu pasaulē ir identitātes pamats. Šeit skats ir stipri briesmīgs:
Rīga: https://www.riga.lv/lv/
Kuldīga: http://kuldiga.lv/lv/
Cēsis: http://www.cesis.lv/lv
utt., utt.
Pirms kāda laika bija strīdi par Cēsu logo, jo nebija konkursa un bija tikai viens piedāvājums, kurš neapmierināja cēsīm tuvos māklsiniekus.
Var saprast arī šo meiteni un savā ziņā viņai ir taisnība. Rīgā vismaz ir bijis konkurss:
"Es zinu, ka tas viss ir smieklīgi.
Varam smieties vēderus turēdami.
Par ačgārno procesu, par to, ka nesaprotam ne, kas ir zīmols, ne vēstījums, ne kā izmantot demokrātiju un cilvēku iniciatīvu. Jo iespējas iesaistīt ir un tās ir patiešām dziļas. Tikai tas ir jādara pavisam citos līmeņos un veidos, neapkaunojot sevi un citus.
Varam ierēkt un spļaudīties par korupciju un arī par to, ka godīgajos gadījumos lētākie iepirkumi dienas beigās neļauj strādāt ar izciliem dizaineriem, ja vien iestāde neatrod kādu alternatīvu risinājumu (lasi - sponsori, ES projekti, fondi).
Rēkt paši par saviem asprātīgajiem pakaļas caurumiem, kas iesūtīti logotipu zīmju vietā.
Jo tas tiešām viss ir slimi. Slima ir nespēja beidzot uzņemties atbildību gan valstij, gan tās lielpilsētai par savu tēlu un ziņojumu.
Esam ložņas reptīļi, kas pūst savā nespējā būt izcili. Tieši nespējā, jo pamatu pamatos resursi MUMS IR absolūti vienreizēji.
Bet, ja es procesu saprotu pareizi, tad starp šiem zīmējumiem ir to cilvēku darbi, kurus tiešām ir uzrunājis aicinājums "uzzīmēt". Un saņemt naudu - kaut kam, savam.
Naivu idiotu zīmējumi, vai ne? Sajukuši kopā ar tiem, kuri "mazliet ir pamācījušies zīmēt datorā" vai arī kādreiz bijuši izcili, bet tagad norietējuši?
Un, ja nu tas, par ko tu tagad rēc, ir kāda bērna zīmējums? Vai kādas amatniecības skolas skolotājas gados, kura ir noticējusi, ka " tā to dara"?
Ko ar šo rēkšanu tu viņiem pasaki?
Tu viņiem pasaki atklāti, ka process ir slims, bet vienlaikus arī to, ka nav ne mazāko cerību to mainīt. Ka viņu un viņu izsmies, ja tie naivi piedalīsies procesā. Ka viņu "apdirsīs", ja viņš pacels galvu. Ka viņš būs tikai apkaunojums lielo gudreļu debatēs.
Varbūt, ka tāds arī mērķis? Un par logotipu tev vispār nav runas?
Ar pretīgu procesu sasmirdināt visu vēl vairāk, lai vispār neviens vairāk neceļ ne galvu, ne pirkstu, ne sirdi."
Tagad sēžu un domāju, kā cilvēki domā par lietām, cik daudz saprot, ko un kam viņi piedāvā, kas ir tas, kas tiek prasīts? Kāda vispār ir pilsētu logo un identitātes tradīcija LV? kāda tā ir pasaulē? Jauki ir redzēt, ka tik daudziem nav vienalga, bet kur tad ir viņu ģeniālie priekšlikumi? Īpaši to attiecinu uz profesionāļiem, kuriem bija visas iespējas piedalīties ar darbiem, kas mūs iepriecinātu labā nozīmē, nevis smīdinātu ar ironiju un nezipratnes pārpratumu radītu joku. - 35 rakstair doma
- 3.11.15 15:49
-
nedomāju vis, ka šeit var teikt "profesionāļiem bija visas iespējas piedalīties". tas ir kā, esnez, arhitektam pateikt "vajag kaut ko, specifikācijas nebūs, maksāsim bišķiņ kaut ko". šāds crowdsourced "konkurss" var pastāvēt pats par sevi, bet uz tā nevar, nedrīkst balstīt pilsētas vizuālo/korporatīvo identitāti. tā tiek izstrādāta daudz rūpīgākā procesā, kur arī pasūtītājam ir jāpiedalās daudz nopietnāk nekā tikai "a reku uztaisiet man saukli un logo". tas ir ārkārtīgi neprofesionāls pasūtījums.
- Atbildēt
- 3.11.15 15:50
-
ne velti profesionāļi šo pasākumu kolektīvi boikotēja (atskaitot vienu, kurš ir žūrijā) un par to diezgan pamanāmi diskutēja tai brīdī, kad konkurss tika izsludināts.
- Atbildēt
- 3.11.15 15:57
-
es mēģinu izdomāt precīzāku līdzību iz arhitektūras. nu piemēram, profesionāli arhitekti ietu piedalīties konkursā, kur reāli ir vajadzīgs pilnībā izstrādāts projekts, bet konkursa organizators saka "nu atnesiet skicīti uz salvetes, ar to pietiks, pēc tā arī būvēsim"?
- Atbildēt
- 3.11.15 16:07
-
nu mēs tikko piedalījāmies tādā konkurā par Talsu tirgu.
ieguvām labu treniņu un mēģinājām cīnieties, lai nenojauc pilskalnu, tā vietā ierīkojot autostāvietu, jo to piedāvāja acīmredzami korumpētā pirmā vieta.
cerams otrās vietas grupa tomēr būs tā, kas realizēsies, jo saprātīgākajiem pašvaldības prātiem, tā bija mīlestība no pirmā brīža.
skaidrs, ka katreiz nevar atļauties tērēt resursus šādiem gadījumiem. - Atbildēt
- 3.11.15 16:03
-
tagad būtu vērts diskutēt vēlreiz, jo šobrīd ir kaut kas reāls, uz ko atsaukties un ilustrēt tēmu.
kamēr nav uzskates materiālu un reālu pierādījumu, ka tā ir izgāšanās, cilvēki mēdz nesaprast notiekošu. - Atbildēt
- 3.11.15 16:05
-
es nebūtu tik pārliecināta, ka organizatori to vērtē kā izgāšanos (par ko skumji)
- Atbildēt
- 3.11.15 17:47
-
boikotēšana ir pasīva pēc būtības un pilnīgi neko nemaina. Es piemēram par šāda konkursa esību un ka tas ir ticis boikotēts no prof puses uzzinu tikai tagad. Varbūt viņiem vajadzēja nevis vērot no malas un vīzdegunīgi nepiedalīties(tā tas izskatās no malas,) bet gan kliegt whuuut thē fūck guuuuys. zis šit iz rītārded!!! pa visiem mēdijiem utt. Savādāk esošā situācija liek domāt ka viņiem ir pohuj par to, ka šie identitāšu un loguču izstrādes procesi ir sapuvuši un nepareizi. They just don't kier.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:52
-
pasties zemāk penijas ielinkoto
- Atbildēt
- 3.11.15 17:55
-
tāds krikumiņš par ko lielākā daļa nemaz nav dzirdējusi
- Atbildēt
- 3.11.15 18:22
-
bet nevar arī pārmest "tas ir krikumiņš, jo es par to neko neesmu dzirdējis"
pat ar visu to, ka http://vesti.lv/news/ot-kogo-nuzhno-spasaty-rigu kaut kādu skandāliņu mēģināja zamuķīt, acīmredzot "lielākā daļa" tomēr nepavilkās
nu un neklusēja jau arī aģentūras, piemēram https://www.facebook.com/brandboxcom/photos/a.401281809943168.92293.14830839524 0512/939353492802661/ (un ne tikai soctīklos izrunājas, bet arī uz domi raksta) - Atbildēt
- 3.11.15 18:00
-
es par to uzzinu tikai tagad, lai gan daži biedri sēž pie blakusgalda
- Atbildēt
- 3.11.15 15:57
-
nu lūk!
Tas pierāda, to cik pašvaldības izturas nenopietni pret savu identitāti un tāpēc sanāk tāds balagāns, jo varēja to organizēt, kā sabiedrības priekšlikumu aptauju. Tobiš, kā parasts Rīdzenieks redz savu pilsētas seju un tad ar visu šo priekšlikumu kaudzi griesties pie profesionāļiem, kam tomēr arī būtu jābūt konkursam. Tas prasa gan laiku, gan naudu un iedziļināšanos, izpratni, taču tad tas varētu garantēt rezultātu. - Atbildēt
- 3.11.15 16:00
-
laba doma
- Atbildēt
- 3.11.15 16:47
-
Vēl uz to var arī tā paskatīties - dome lieliski zina, cik kurš pakalpojums maksā, un ja tā kaut kam grib tērēties, tad to ar uzviju arī dara. Turklāt grafiskās identitātes jautājumos mēs vairs neesam 91. gadā, tāpēc šis viss pēc tādas trollēšanas izskatās. Profi jau sākumā nošokējās pat par uzdevuma formulējumu, nemaz nerunājot par konkursa noteikumiem. Un tagad ir tā, lētticīgajiem bērniem, frīkiem un zīmēšanas skolotājām tagad ir vēl lielāks pamats apvainoties un neuzticēties "tā saucamajiem liberāļiem" un profesionāļiem, jo tie savukārt vienkārši nespēj nesašust par katru absurdu, ko viņiem dāsni piespēlē. Tas tāpat kā ar tikumību - Ušakovs nostājas "izsmieto" pusē, kurus pats uz iesmiešanu pagrūdis, un audzinoši pārmet izsmējējiem viņu zemo morāli. Un, lūk, vēl viens ķīlis sabiedrībā, kas vieglāk vadāma, ja sašķelta. Jo ja tiešām vajadzētu to logo, zinātu taču, kā rīkoties. Tikko jūrmala uztaisīja un valsts iestāžu identitāti apgreidoja, un paši iepriekš ir atbilstošā formā šo pakalpojumu pirkuši.
- Atbildēt
- 3.11.15 16:57
-
bet to izcilo rezultātu jau nav
ok, jūrmalas mājas lapa šobrīd vismaz nebliež ar lieko, tāda salīdzinoši tīra un kārtīga. ne pilsētas saukli ne logo tā vienkārši atrast nevar un nevaig arī.
pietam nav pārāk tālu no ierstās pasvaldību mājaslapu parauga aiziets.
bet dzintaru koncenrtzāle savukārt pārāk neiepriecina:
http://www.dzintarukoncertzale.lv
(tā protams ir jau novirzīšanās no tēmas un ideju var nolasīt, bet tomēr tik daudz lieka un haosīga) - Atbildēt
- 3.11.15 17:12
-
mājaslapa vecā, bet pavasarī palaida šito Asketic, laikam, darbu: http://jurmala.lv/upload/par_jurmalu/si
mboli/jurmala_logo.pdf Bija gan uzreiz tautas troksnis, ka zelts uz melnā fona pēc georga lentītes izskatoties. (Ideja atvasināta no strīpainiem pludmales šezlongiem) - Atbildēt
- 3.11.15 17:28
-
salīdzinoši forši, bet nu tiešām nevar nepamanīt līdzību ar georga lentīti un šī līdzība nolasās atrāk, jo pludmales šezlogus mūsdienās tik bieži neredz, tā attiecīgi nespēj būt pirmā asociācija.
bet tieši dēļ georga lentītes ļoti asprātīgi, patīkami nekaunīgi asprātīgi :) - Atbildēt
- 3.11.15 17:02
-
pie tam, visi zina kā rīkojas pašvaldības un ir cemme par pienācīgi nesamksātiem darbiem. taču dažkārt zinot visu, kā ir, var kaut vai principa pēc piedalīties un uzdāvināt savai pilsētai, ko labu.
savādāk sanāk līdzīgi kā ar cēsīm jeb kā vienmēr:
ir tikai kliegšana, neapmierinātība, bet ideja, tiek īstenota sūdaina tikai tāpēc, ka dažiem šķiet, ka nav vērts pacelt pakaļu bez eur.
taču sistēma ir tāda kāda tā ir un ja ir svarīga ideja, tad par to cīnās. - Atbildēt
- 3.11.15 17:11
-
nav jau stāsts par "pacelt pakaļu bez eur". te ir absurds darba uzdevums, un pat nosaukt to par darba uzdevumu īsti nevar. tas ir farss.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:24
-
un tam saknes ir jāmeklē lv pašvaldību tradīcijā savas identitātes izveidē.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:29
-
par ko arī mans "rīga. pilsēta, kura identitāte pie pakaļas." :)
bet vispār man jāpiekrīt simamuram, nav taču tā, ka rīgas dome neko nezina par zīmolu izstrādi. - Atbildēt
- 3.11.15 17:37
-
vispār visu šo pārdomu vēlme kaut nedaudz apkopot un sarakstīt ierakstā, bija tieši atklāsme, ka uzzīmējas drūms attēls, kā logo un identitātes jautājumus redz cilvēki mums apkārt, kuri nav nedz dizaineri, nedz kā citādi saistīti ar vizuālas informācijas izveidi, radīšanu, utt.
jāsecina, ka rīgas domē nesaprot, ko dara, lai gan kāpēc vispār kaut kas ir jādara, ja tas tiek izveikt tik neprofesionāli un formāli? - Atbildēt
- 3.11.15 17:18
-
Es zinu šito tēzi - ka kaut kas ir jādara misijas vārdā, nevis par naudu, un ja nedara misijas vārdā, tad lai paklusē, un reizēm tiešām ir gadījumi, kad kādai nabadzīgai organizācijai cēlu mērķu vārdā profesionāļi ziedo savu laiku, idejas un prasmi - uztaisa PR kampaņu patversmei, uzdāvina bērnumājai projektu un materiālus, utt - bet Rīgas komerclogo, manuprāt, nav tas gadījums, lai kā mēs savu pilsētu mīlētu.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:23
-
bet tad jau varbūt nav jēgas cepties, jo tad tā sanāk cepšanās par to, a kāpēc mums profesionāļiem nemaksā? bet rīga savu komerclogo grib pirkt lēti un no tā, kas pagadās, katra komerclogo saimnieka normāla ekenomiski pamatota izvēle, pec īpašnieka ģīmja un līdzības.
es domāju, ka rīgas logo nav īsti komerclogo. - Atbildēt
- 3.11.15 17:29
-
nekomerc ir pilsētas ģērbonis, pārējais ir komerc. I <3 NY ir patentēta preču zīme, man liekas, ar ko pati pilsēta pelna.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:32
-
būtu jāpārbauda vai tā ir vai tikai liekas, bet skumjais šai pasākumā ir tas, ka Rīga nedomā par savu identitāti tādā veidā kā NY un tieši tāpēc ir šāda situācija sanākusi.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:35
-
https://en.wikipedia.org/wiki/I_Love_Ne
w_York - Atbildēt
- 3.11.15 17:38
-
:) es tipa kaut kā saprotu to iniciatīvu no Rīgas puses, nu, ka cilvēki piedalās - bet es domāju, ka, piemēram, tad jau labāk bija paņemt bērnudārznieku idejas no paša sākuma, un tad profesionālas reklāmas aģentūras vadībā pārveidot to par kārtīgu, komerciālu logo.
- Atbildēt
- 3.11.15 18:23
-
Man ir grūti noticēt tādai naivai neveiklībai apstākļos, kad iepirkumos mēdz diskvalificēt par aprakstā nepareizi ieliktu komatu, bet visa lielā kultūras pārvalde ir ar 50 gadu know-how gan bērndārznieku, gan reklāmas aģentūru iesaistīšanā.
- Atbildēt
- 3.11.15 18:42
-
«Выражаем сожаление, что Риге не хватило средств для создания серьезной общей идентичности, — говорят организаторы конкурса серьезными словами, — Мы хотим, что бы лого и девиз нашего города создавали профессионалы и их рассматривали лучшие латвийские дизайнеры авторы текстов и иные творческие умы»!
Авторы послания полагают, что лого и девиз станут «неофициальными официальными» и будут иметь параллельное хождение, все равно что доллар и евро.
Пафос очевиден, но не совсем понятен. Кто мешает молодым профессионалам участвовать в конкурсе, что не возбраняется никому, тем более профессионалам?
С другой стороны, понятна тревога латышской интеллигенции. Один раз мэру уже доверили знак «Рига» на месте въезда в город со стороны Юрмалы. Так он превратил гарумзиме (знак долготы, прим. Ред.) над буквой I в легкомысленное сердечко. Чем изрядно разгневал латышское интеллигентное общество и особенно думскую оппозицию.
http://vesti.lv/news/ot-kogo-nuzhno-spasaty-rigu
kaut kā tā
drīzāk izskatās pēc neizpratnes - Atbildēt
- 3.11.15 17:33
-
turklāt ir grūti noticēt, ka par viskautko pilsēta ir gatava maksāt dārgi, pat pārmaksāt, pat maksāt vairākkārtīgi, bet ar logo nebūt nopietniem - tur var paķēpāties kopā ar imantas bērndārzniekiem kādā publiskā pēcpusdienā. Tāpēc arī izskatās vai nu pēc trollēšanas, vai arī stipras degradācijas.
- Atbildēt
- 3.11.15 17:43
-
logo tomēr tāda netverema lieta neprofesionālim. visiem gribas, lai ir forši un strādā un uzreiz to jūt ir vai nav. jo vairāk strādā, jo šķiet mazāks darbs tajā ieguldīts, attiecīgi par ko tad maksāt.
domāju, ka cilvēkiem, kas par šo tēmu nekad nav interesējušies caur profesionālu skatījumu ir grūti saprast, kur tur slēpjas darbs un mārketinga teorijām jau var nenoticēt, ķipa tāda pļāpāšana. - Atbildēt
- 3.11.15 17:09
-
https://www.facebook.com/izglabrigu/?fr
ef=ts - Atbildēt
- 3.11.15 17:26
-
Paldies, šo nebiju pamanījusi.
Kukarānes dāma spridzina :) profesionāli konditori varētu nepiekrist viņas apgalvojumam - Atbildēt
- 3.11.15 19:33
-
jautri, ka vienīgais cilvēks ar uzskatāmi neveiklu tekstu ir tekstu autors :)
- Atbildēt