11 December 2009 @ 04:12 pm
Virtuves filozofija  
Izrādās, ka ir šādi:

Viņa arī pauž viedokli, ka pa īstam tomēr ir grūti saprasties ar Rietumu cilvēkiem, jo tur prevalē pieklājības formalitātes un reti ar rietumniekiem var runāt par patiesi būtisko. “Mūsu cilvēki, tie, kas par būtisko aizdomājas, prot arī par to runāt. Tas ir labais mantojums no krievu kultūras - virtuves filozofija zināmā mērā. Var būt, ka jaunākās paaudzēs tas tagad zūd, bet es uzskatu, ka lietišķais tonis netraucē cilvēcīgajam,” intervijā laikrakstam Dienas bizness saka A.Neiburga. (iz šejienes)

Nez, kas tad ir tas 'būtiskais', ko šis latvju bariņš apspriež savās virtuvēs? (Proti, tas 'būtiskais', kas, Heidegera terminos runājot, ir aizmirsts Vakarzemes kultūrā, bet tiek saglabāts postpadomju virtuvēs.)
 
 
( Post a new comment )
[info]slikts on December 11th, 2009 - 09:04 pm
es, piemēram, nesaprotu, par ko ir diršana. tā ir kaut kāda viņas subjektīvā izjūta, ka cilvēki šeit saviesīgās sarunās pieskarās it kā dziļākām tēmām, bet ārzemēs ir rezervētāki. manis pēc tas tikpat labi tā arī varētu būt, jo te ir skarbāki apstākļi dzīvei utt. tai nav obligāti jābūt provinciāļu fantāzijai. toties tavs sašutums izskatās par to, ka kāds nepiekrīt tevis paša izjūtai, ka atšķirību nav. varbūt tu papildus tam zini arī kaut kādu man nepieejamu kontekstu par Neiburgu, kas liek tev pret viņu būt nelabvēlīgākam. katrā gadienā, tās ir anekdotes pret anekdotēm, subjektīvs fīlings pret subjektīvu fīlingu, un tavas anekdotes diezin vai ir tik ļoti uzticamākas, pat ja Neiburga izrādās kaut kāda dura

vēl es gribu pateikt, ka esmu samērā kritisks un man pa īstam nepatīk visādi kūļi, sedlenieki u.c. dolbji, bet tavs tonis vienalga izraisa netīksmi. varbūt es galīgi maldos, bet tā vairāk liek domāt par impotentu nīgrumu kā loģisku/faktoloģisku/estētisku vai taml. dominanci pār apakšcilvēkiem
(Reply) (Link)