10 March 2009 @ 02:54 pm
Kad es raudāju....  
Šodien nesteidzīgi pāršķirstīju Rilkes vēstules. Līdz beidzot vienā no viņa vēstulēm nejauši uzmanību piesaistīja izteikums, ka viņš nemaz netaisās doties pie analītiķa. (1912.24.01) Jo alternatīva starp viņa ķermeņa apgulšanos uz dīvāna pie analītiķa un 'apguldināt vārdus', norādīja uz dilemmu starp 'tīro rakstību' un 'iespējami neproduktīvu dzīvi'. Šie izteikumi vēstulē bija saistīti ar to, ka Salome vēlējās pierunāt Rilki doties pie Freida uz analīzes seansiem. Iesākumā Rilke bija ļoti šaubīgs un brīdi pat ticēja, ka psihoanalīze varētu viņam palīdzēt pārvarēt esošos kompleksus. Taču beigu beigās tomēr atteicās no psihoanalīzes seansa. Kaut kad vēlāk viņš bija personiski saticis Freidu, taču izvairījās runāt par saviem kompleksiem.

Pēc pirmās savstarpējās tikšanās, Rilke vispār mēģināja izvairīties no viņa sabiedrības.

Neticu, ka Nīče varētu parakstīties uz psihoanalīzi. Ja nu vienīgi tāpēc, lai vēlāk varētu to izkritizētu no pancākm ārā.

Lasīt Jalomu ir jāpiedāvā braindead cilvēkiem.
 
 
( Post a new comment )
(Anonymous) on March 10th, 2009 - 07:47 pm
Sorry, bet man savukārt liekas, ka tu savā ahūnajā aplombā (lai ko tas arī nozīmētu) nepiemērs uzmanību tam, ko pats esi saklabinājis.
Kas attiecas auz Nīči, tad jautājums ir par to, kādā modalitātē viņu lasa. Pat tev, jampampiņ, ir zināms, ka Nīčes nosacīti domāto namaz nav viegli nolasīt no tā, ko viņš atļāvās uzrakstīt. Ja Nīči lasa kā jūsmīgu romantiķi, tad, protams, sēdētu uz Freida tēvoča kušetes kā gurķītis. Savukārt ja pieņem, ka viņā ir kaut kripata spēju pret sevis rakstīto attiekties ar ironiju, tad, protams, smietos viņš par Freida tēvoča pātariem pilnā kaklā līdzīgi jebkuram saprātīgam cilvēkam.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]antons_v on March 10th, 2009 - 08:03 pm
Es neesmu nekāds Nīčes skolārs, lai apgalvotu, ka mana apjēga par viņa fišku ir tā adekvātākā, tāpēc man arī rodas dažādi jautājumi. Toties tu, anoņimka, piederi pie tiem "patiesajiem zinātājiem", tāpēc tev jau apriori ir taisnība.
(Reply) (Parent) (Link)