From: | lapsa |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:32 |
---|
| | | (Link) |
|
jā nu zatlers ir kā radīts priekš a) un b) :D
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:35 |
---|
| | | (Link) |
|
a VVF izdarija pa astonjiem gadiem kau ko no a) un b)?..;))
Labklājība cēlās bez VVF līdzdalības. Bet pašapziņu - domāju, ka jā, it sevišķi tādā kontekstā, ka mums ir prezidente, ar kuru lepoties un kuru droši var uzdot par valsts vizītkarti.
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:43 |
---|
| | | (Link) |
|
kuraa vietaa tu redzi piepaceelushos labklaajiibu!?!?!!?!??!.:) ja nu vienigi tai saujinjai "tautas" kura seezh saeimaa un tiem, kurus lobee taa pati saeima...
es ljichna nekaadu personigaas patriotiskaas apshapzinjas pacelumu nejutu un tieshi shamo astonju gadu iespaidaa nejutu...
Es lepojos ar viņu līdz tam brīdim, kad šī sāka pa pasauli skraidīt lai tiktu ANO vadītāja krēslā. Pie tam pa nodokļu maksātāju naudiņu.
Pirmkārt Prezidenta uzdevums ir nodrošināt sev un savai ģimenei saulainas vecumdienas.
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:35 |
---|
| | | (Link) |
|
es vispaar nopietni intreseejos..:((
A ja što? Šutočki šuču Vaj? Dzīvokli daboja, Pensiju arī, vot ar zemes gabalu Jūrmalā abloms sanāca...
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:40 |
---|
| | | (Link) |
|
hmm.. tvaja pravda... mosh ar pakandideet uz kaadas nebuut valsc prezidenteeshanu?.. vigoda uz gjiimja..;)
sāc ar deputātēšanu, var pat savā rajonaa
From: | fedrs |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 11:48 |
---|
| | | (Link) |
|
III nodaļa. Valsts prezidents 35. Valsts Prezidentu ievēlē Saeima uz četriem gadiem. (04.12.1997. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 31.12.1997.) 36. Valsts Prezidentu ievēlē aizklāti balsojot ar ne mazāk kā 51 Saeimas locekļu balsu vairākumu. 37. Par Valsts Prezidentu var ievēlēt pilntiesīgu Latvijas pilsoni, kurš sasniedzis četrdesmit gadu vecumu. Par Valsts Prezidentu nevar ievēlēt pilsoni ar dubultpilsonību. (04.12.1997. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 31.12.1997.) 38. Valsts Prezidenta amats nav savienojams ar citu amatu. Ja par Valsts Prezidentu ievēlētā persona ir Saeimas loceklis, tad viņam jānoliek Saeimas locekļa pilnvaras. 39. Viena un tā pati persona nevar būt par Valsts Prezidentu ilgāk kā astoņus gadus no vietas. (04.12.1997. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 31.12.1997.) 40. Valsts Prezidents, uzņemoties amata pienākumus, Saeimas sēdē dod šādu svinīgu solījumu: “Es zvēru, ka viss mans darbs būs veltīts Latvijas tautas labumam. Es darīšu visu, kas stāvēs manos spēkos, lai sekmētu Latvijas valsts un tās iedzīvotāju labklājību. Es turēšu svētus un ievērošu Latvijas Satversmi un valsts likumus. Pret visiem es izturēšos taisni un savus pienākumus izpildīšu pēc labākās apziņas.” (03.05.2007. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 31.05.2007.) 41. Valsts Prezidents reprezentē valsti starptautiski, ieceļ Latvijas, kā arī pieņem citu valstu diplomātiskos priekšstāvjus. Viņš izpilda Saeimas lēmumus par starptautisku līgumu ratificēšanu. 42. Valsts Prezidents ir valsts bruņotā spēka augstākais vadonis. Kara laikam viņš ieceļ virspavēlnieku. 43. Valsts Prezidents uz Saeimas lēmuma pamata pasludina karu. 44. Valsts Prezidentam ir tiesība spert nepieciešamos militārās aizsardzības soļus, ja kāda cita valsts Latvijai pieteikusi karu vai ienaidnieks uzbrūk Latvijas robežām. Līdz ar to Valsts Prezidents nekavējoties sasauc Saeimu, kura lemj par kara pasludināšanu un uzsākšanu. 45. Valsts Prezidentam ir tiesība apžēlot noziedzniekus, par kuriem tiesas spriedums stājies likumīgā spēkā. Šo tiesību izmantošanas apjomu un kārtību nosaka īpašs likums. Amnestiju dod Saeima. (04.12.1997. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 31.12.1997.) 46. Valsts Prezidentam ir tiesība sasaukt un vadīt ārkārtējas ministru kabineta sēdes, noteicot tām dienas kārtību. 47. Valsts Prezidentam ir likuma ierosināšanas tiesība. 48. Valsts Prezidentam ir tiesība ierosināt Saeimas atlaišanu. Pēc tam izdarāma tautas nobalsošana. Ja tautas nobalsošanā vairāk nekā puse balsotāju izsakās par Saeimas atlaišanu, tad Saeima uzskatāma par atlaistu un izsludināmas jaunas vēlēšanas, kurām jānotiek ne vēlāk kā divus mēnešus pēc Saeimas atlaišanas. 49. Ja Saeima ir atlaista, tad Saeimas locekļu pilnvaras tomēr paliek spēkā līdz jaunievēlējamās Saeimas sanākšanai, bet līdzšinējā Saeima var sanākt uz sēdēm tikai tad, ja Valsts Prezidents to sasauc. Šādām Saeimas sēdēm dienas kārtību noteic Valsts Prezidents. 50. Ja tautas nobalsošanā vairāk nekā puse no nodotām balsīm izsakās pret Saeimas atlaišanu, tad Valsts Prezidents uzskatāms par atlaistu un Saeima ievēlē jaunu Valsts Prezidentu uz atlaistā Prezidenta atlikušo pilnvaru laiku. 51. Uz ne mazāk kā puses visu Saeimas locekļu priekšlikumu, Saeima slēgtā sēdē ar ne mazāk kā divu trešdaļu visu Saeimas locekļu balsu vairākumu, var nolemt atlaist Valsts Prezidentu. Pēc šāda lēmuma Saeima nekavējoši ievēlē jaunu Valsts Prezidentu. 52. Ja Valsts prezidents atsakās no amata, nomirst vai tiek atsaukts, pirms viņa amata laiks izbeidzies, Valsts Prezidenta vietu izpilda Saeimas priekšsēdētājs, kamēr Saeima izvēl jaunu Valsts Prezidentu. Tāpat Saeimas priekšsēdētājs izpilda Valsts Prezidenta vietu, ja pēdējais atrodas ārpus valsts robežas vai citādi aizkavēts izpildīt savu amatu. 53. Valsts Prezidents par savu darbību politisku atbildību nenes. Visiem Valsts Prezidenta rīkojumiem jābūt līdzparakstītiem no ministru prezidenta vai attiecīgā ministra, kuri līdz ar to uzņemas visu atbildību par šiem rīkojumiem, izņemot četrdesmit astotā un piecdesmit sestā pantā paredzētos gadījumos. 54. Valsts Prezidentu var saukt pie kriminālās atbildības, ja tam piekrīt Saeima ar ne mazāk kā divu trešdaļu balsu vairākumu.
Bet viss pārējais, ko kāds pieņem vai domā, ir pupu mizas.
Kādā veidā Latvijas prezidents var celt valsts labklājību, ja prezidentam nav iespējams pieņemt likumus? Gala vārds jebkurā gadījumā paliek Saeimai un likumus dzīvē realizē izpildvara (ar ministru kabinetu priekšgalā).
Pārējo a) daļu un b) daļu VVF ir veikusi godam.
Par c) daļu - Pēc kādiem kritērijiem var viewnnozīmīgi spriest vai likums apdraud "sociaali materiaali psichologjisko komfortu" ? Un vai šis kritērijs ir vienīgais likuma vērtības rādītājs?
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 13:30 |
---|
| | | (Link) |
|
a nafig ta shams prezidenc tadu zveerestu dod, ja nevar shamo izpildit??.:)
nepiekritu, ka VVF ir a) un b) daljas veikusi godam.:)) b) dalju daljeeji ir pildijusi - fakc.:) bet, ka godam - apstriidami..:) c) kriteerijus var pavisam mierigi redzeet uzmanigi pastoties visapkaart.:)
Tāpēc ka šāds sviestains zvēresta teksts ir ierakstīts Satversmē, kaut gan prezidenta iespējas reāli ietekmēt valsts labklājību ir minimālas.
VVF protams nav pati pilnība, bet to ka viņa a) otro daļu un b) ir veikusi labi, atzīst ne viens vien no tiem, kurus nevarētu saukt par īpašiem VVF faniem. Bet protams par to var diskutēt.
Tu tā arī neatbildēji jautājumu kas ir šie kritēriji un to, vai tie ir vienīgi likuma vērtības rādītāji.
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 13:56 |
---|
| | | (Link) |
|
atbildeeju gan..:))) vaik uzmanigaak lasiit.:)
Izvairīšanās no atbildes nav atbilde :)
| From: | tante |
Date: | 9. Jūlijs 2007 - 15:34 |
---|
| | | (Link) |
|
:)) daarguminj, es tev visu laiku atbildu.:)) un ne no kaa itin nemaz neizvairos..;))
Labi jau labi - atmazka pieņemta. :) |