entries friends calendar user info Previous Previous
sonnenschein
Add to Memories
Tell A Friend
noskrēju savu 10k rekordu, sapriecājos, un tagad domāju,ka te nekur nevar atrast tādu maršrutu, kurā nebūtu jāskrien pret kalnu vairākas reizes visā posmā. no vienas puses tas varbūt ir labi, jo ir treniņš un būs vieglāk, kad kādu reizi gribēšu atkal stirnu bukā skriet, bet no otras sapņaini domāju, ka, piemēram, skrienot tos pašus 10 km kaut kur pa jelgavas plakanumiem, iespējams, varētu taču dabūt vēl labāku rezultātu. šodien gan vēl bija ar pamatīgu vēju jācīnās, tāpēc pret diviem kalniem tipināju tik lēni, ka tā varēja būt iešana. lai vai kā, prieks par sevi.

Tags:

Add to Memories
Tell A Friend
mani uzņēma Helsinku universitātes maģistra programmā :)

tagad vēl jāsaprot, kā būs ar vietējo institūtu un, ja tur nekā nebūs, septembrī došos atkal studiju gaitās.
Add to Memories
Tell A Friend
viens neizdevies skrējiens un visa līdzšinējā skrējēja pašpārliecinātības imitācija ir izjukusi pa detaļām. nekas. gan rīt būs labāk.

Current Music: The Smashing Pumpkins - Eye

Add to Memories
Tell A Friend
vakar palasījos visādas lietas par sirds ritmu skrienot. zinu, ka manējais ir par augtu, bet lēni skriet ir grūti, tomēr šodien to mēģināšu. nezinu, kā sanāks patiesībā, bet šāds ir plāns: redz, es skrienot klausos mūziku, un garmin audio uzvednes katru reizi,kad pārsniegšu noteikto sirds ritmu, man atgādinās, ka ir par augstu. tā nu, lai mūzika būtu maksimāli nepārtraukta, nāksies skriet lēni. ja nevar sevi pierunāt darīt pareizi ar burkānu, nākas izmantot nosacītu pātagu.
Add to Memories
Tell A Friend
ai ai ai, somi taisās ieviest kārtīgu lockdown. man tas nozīmēs, ka nevarēšu vairs skriet. ļoti ceru, ka atļaus individuālus treniņus svaigā gaisā, bet lielā bilde tomēr ir svarīgāka, jā.
edit. skriet varēs, man jāmācās lasīt :)
Add to Memories
Tell A Friend
šodien pieteicos uz vienu open application pozīciju (kas gan nav īsti konkrēta pozīcija) vienā no Somijas lielākajiem institūtiem, neko diži neceru, bet nu - varbūt paveiksies. to pieteikumu gan mocīju vismaz nedēļu, ja ne divas, jo domāt par to, ko gribu tālāk, nebija viegli.

nopirku jaunus skriešanas apavus, pēc noskrietiem 20 km nekas nav berzis, tulznu arī nav, bet nu jāskatās vēl, kā tālāk būs, pagaidām esmu ļoti apmierināta. ar skriešanu tagad vispār tā mazliet dīvani - atceros, agrāk pie +8 izdomāju, ka ir pārāk vēss un neskriešu, šodien pie +4 sapratu, ka ar divām kārtām ir par siltu, bet ar vienu būs par vēsu. nezinu, kā tagad ģērbties, lūk, mana sāpe. citādi - cītīgi pildu challenge, kam Stravā pieteicos - mērķis ir martā noskriet 100km, man trūkst vairs tikai 13 :)
Add to Memories
Tell A Friend
šodien tiku pie papildu monitora, prieks teju bezgalīgs, bet vislielākais ērtums ir, ja kaut ko jēdzīgu dara, nevis lohojas, kā es te šovakar.
Add to Memories
Tell A Friend
vakar vakarā darbojos ar coursera ML kursa pirmo mājasdarbu, pirmie trīs uzdevumi aizgāja ļoti raiti, nākošos četrus, kas vairs nebija obligāti, pildīju principa pēc. rage quit bija tikai vienreiz, taču pēc elpas ievilkšanas gāju mēģināt vēlreiz un tad viss, protams, sanāca :D

somu valoda sāksies aprīlī, tad būs vēl arī pa vakariem, ko darīt. patiesībā nevaru sagaidīt, jo gribas, lai laiks tiek pavadīts lietderīgi. pagaidām ar to ir kā ir; noteikti varētu būt labāk.
Add to Memories
Tell A Friend
papriecāšos arī te: vecmamma vakar dabūjusi pirmo kovid vakcīnas devu :)
Add to Memories
Tell A Friend
šajā nedēļā sastādīju sev treniņu programmu trīs skrējieniem, divi recovery runs un viens long run. nolēmu paeksperimentēt ar komfortablo tempu un vienā no recovery runs neskatījos pulkstenī - rezultātā nejutu ātrumu, likās mazliet grūti, bet ne ļoti - uzstādīju savu 5k rekordu. šodien bija long run, apzināti lēnāk, taču te vairāk piedomāju pie tempa, jo skrēju tā, kā jutos ērti - sev piemērotāko steps per minute skaitu jau biju piefiksējusi, tagad, šķiet, atradu arī tempu. nākošajā nedēļā sākas treniņu plāns pusmaratonam, pirmajās divās nedēļās ir tikai easy run treniņi, tāpēc papētīšu vēl, vai atrastais temps ir piemērots. priecājos, ka redzu izaugsmi kopš brīža, kad sāku skriet.

pieteicos vieniem coursera kursiem, lai jēgpilnāk paiet laiks. nekas cits šobrīd īsti nenotiek, tāpēc atkal rakstu par skriešanu.
Add to Memories
Tell A Friend
noskrēju šodien 10km ne reizi neejot, neatvelkot elpu, turklāt labākā tempā nekā plānots :)
Add to Memories
Tell A Friend
dažubrīd, kad skatos atpakaļ, ir grūti noticēt, ka savā treniņu programmā ar šodienas kupenu skrējienu esmu piebeigusi jau 11 no 12 nedēļām. nākošajā svētdienā paredzēts lielais mērķis - 10km, līdz tam gan vēl viens intervālu treniņš un divi recovery runs. nav šaubu, ka noskriešu, bet jautājums laikam par to, cik daudz spēka tas prasīs. šodienas treniņš bija grūts - kopš piektdienas netīrītas ielas, kad visu laiku bija snidzis; brīžiem skrēju pa sniegu virs potītēm, bet pārējā laikā bija dažu cilvēku iemītas taciņas, toties trešdienas treniņš likās iedvesmojoši viegls, arī daļa ceļu bija pilnīgi tīra, jo trešdiena bija pēdējā atkušņa diena. pagaidām laika prognozes nākošajai nedēļai sola ap -9 grādiem pa dienu, bet tas nav nekas traks, šoziem izmēģināju skriešanu arī pie -19. galvenais tagad būtu saprast, kā optimāli saģērbties, tas tomēr ir vienīgais laikapstākļu kontekstā, ko reāli varu ietekmēt.
Add to Memories
Tell A Friend
braucām 12 stundas vilcienā, lai nokļūtu Lapzemes ziemā. beigās vislielākā eksotika bija naktsmītnē esošais televizors, jo nevienam no mums tāds nav bijis gadiem, tad nu pavadījām vēlās vakara stundas, skatoties angļu kanālus ar somu subtitriem, dzerot vīnu un ēdot saldējumu. pabijām santaklausa ciematiņā, muzejos, ēstuvēs un bārā, kur nogaršoju vietējo alu. pēc vēl viena 12 stundu brauciena bijām atpakaļ Helsinkos, kur ne miņas no stabiliem -10 grādiem, tikai atkusnis. vilcienā gulēju maz un slikti, bet ieradāmies tik agri, ka paspēju vēl pāris stundas pirms darba sākuma nosnausties, un vakarā aiziet uz vienu lielisku skrējienu, kura laikā biju pārsteigta, ka a) spēju vispār kustēties uz priekšu pēc teju negulētas nakts b) darīt to relatīvi ātri un ilgi.
Add to Memories
Tell A Friend
vēlreiz par skriešanu -
pēdējie treniņi nu ir bijuši skrējieni pa pieblietētu vai svaigu sniegu, un, lai arī gribētos teikt, ka nav tik traki, patiesībā ir grūti, jo kājas slīd un katrs solis ir pamatīgi jāapsver. vakardienas intervālu treniņā (15 min ieslidīšanās + 3min threshold & 1.5min recovery - 6 reizes) padevos tik tālu, ka pēdējos posmos recovery laiku vnk ātrā tempā gāju. sačakarējos ar to, ka threshold pace skrēju ātrāk kā vajadzēja, to zinu, turklāt vēl 2 dienas iepriekš bija bijis threshold run, no kura laikam nebiju vēl atkopusies. ko es ar visu šo gribēju pateikt?

es atviegloti nopūšos, kad redzu, ka paredzētais treniņš nav intervālu treniņš vai threshold run, bet tuvākajās nedēļās tādi būs vairumā. saprotu, ka tas vajadzīgs, lai rastos labāka izturība pret ātrumu, bet problēma ar to, ka es pati sev tos treniņus padaru grūtākus kā vajadzētu un tad mokos. bet vispār skriet, kad ārā ir -3, nav tik traki. nākošajā nedēļā gan sola -7 pa dienu, redzēs, kā tad būs.

rīt paredzēts 60 min skrējiens, easy pace. naktī sola -10, bet pa dienu tikai -2. ceru, ka tā arī būs.
Add to Memories
Tell A Friend
vakar sanāca skriet intervālu skrējienu pa sniegu/šķīdoni. kājas slīdēja, nebija viegli, pret slīpumu pat grūti; šodien jūtu augšstilbus. mani mazliet uztrauc tas, ka kaut kādā brīdī gan jau šeit būs noturīgs sniegs, svarīgi būtu mēģināt skriet arī tad, lai neapstājas iesāktais.

vēl svarīgāk par skriešanu būtu turpināt iesākto arī disertācijai, bet tas ir cits stāsts.
Add to Memories
Tell A Friend
es vēl parakstīšu par skriešanu, kamēr gaidu, kad kods vai nu aizies, vai izmetīs erroru. rīt man paredzēts intervālu treniņš, kur būtu jāskrien 3 minūtes threshold pace, 2 recovery jog un tā četras reizes (protams, vēl iesildīšanās un atsildīšanās). labi. sāku vakar lasīt par to, kas tad ir threshold pace, kā to noteikt, un uzgāju kalkulatoru, kas pasaka, kāds ir threshold pace (un recovery pace, un vēl citus), ja ievadi informāciju par skrējienu, kurš ir bijis race. tā un tā, tagad man ir kaut kādi skaitļi, pie kuriem turēties, jo iepriekšējā intervālu treniņā skrēju tā, ka pēc tam recovery jog pirmās sekundes bija vnk aizelsusies iešana. jāpiebilst, ka manas tempa turēšanas prasmes ir teju nekādas un visvienkāršākais, ko esmu sapratusi, kā varu piespiest sevi noturēties apmēram vienmērīgi - klausīties mūziku, kas ir ar noteiktu bpm skaitu. tam atkal esmu atradusi lapu, kur ir info par dziesmām, un sastādījusi sev trīs dažādu tempu playlistes.

Add to Memories
Tell A Friend
vakardienas treniņu garmin bija nodēvējis par fartlek, kas izrādās skriešana, variējot intensitāti-tempu. paredzēts skriet 25 minūtes tā, bet es biju aizelsusies visu atlikušo posmu pēc pirmās ātrākās skriešanas daļas. šim pēc idejas vajadzētu uzlabot izturību un turpmāko tempu. nu, jā, kopumā noskrēju ātrāk kā iepriekšējo 25 min skrējienu, bet es arī divreiz apstājos. vienreiz tas bija luksofors, otrreiz likās, ka sirds pa muti izkāps. jāatzīst gan, ka skrēju jaunu maršrutu, tāpēc nebija ierastās atskaites sistēmas. sestdien paredzēts noskriet 5km, garmin saka, ka race, es saku, ka gribu noskriet ne-gliemeža tempā un būs labi. tagad divas nedēļas skriešana paredzēta gan sestdienā, gan svētdienā, būs interesanti.
Add to Memories
Tell A Friend
ar visu pauguraino reljefu grūtāk ir arī skriet, bet pagaidām turos pie treniņu plāna, šodien pat biju extra reizi paskriet, jo likās, ka vajag. rīt manīs, vai tā bija laba ideja.

šeit šodien arī covid rekords, pēdējās dienās vispār pieaugums, attiecīgi, pastiprināti arī ierobežojumi, bet uzreiz tajā pašā dienā, nevis nedēļu vēlāk, kas priecē. tiesa gan, pagaidām tikai Helsinku reģionam, kurā gan mēs esam iekšā. mums nekas īsti nemainās, jo cilvēkus nesatiekam, uz pasākumiem neejam, dzeram mājās divatā nevis bāros un baros.
Add to Memories
Tell A Friend
šovakar kopā ar dzīvesbiedru veicām jogas vingrojumu sēriju un es ar baltu skaudību noskatījos, kā viņš spēj ar pilnu plaukstu pieskarties pie zemes, noliecoties taisnām kājām. man izdodas tikai uz īsu brīdi ar pirkstu galiem, kad esmu kārtīgi iesildījusies.
Add to Memories
Tell A Friend
vakar paņēmu jogas vingrojumu sēriju no garmin piedāvājuma, it kā beginner level un visus vingrinājumus zināju, tik nosaukumi mazliet jauca galvu. lai vai kā, šodien jūtu rokas, mazliet arī kājas. plāns rītdienai ir garmin intervālu treniņš + atsildīšanās vietā pielabota un pielāgota jogas vingrojumu sērija. gaidu, bet ar bažām.

vakar mums uzsniga sniegs, šodien kūst nost. 10 dienu laika prognoze liecina, ka tuvākajās dienās sniegs neatgriezīsies. žēl, jo patīk; tad nu ceru uz decembri.
profile
User: [info]swirl
Name: sonnenschein
Back April 2021
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930