slikts sapnis - [entries|archive|friends|userinfo]
slikts

[ website | untu.ms ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 19th, 2020|07:42 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
būt plūsmā ir laba pazīme; iepriekšējie ieraksti tapa vienā stiepienā un vienreiz pārlasot, pieliekot kādu vārdu vai pārvietojot apakšvirsrakstu. vecākajiem ierakstiem pacēlums pēc tiem saplaka strauji; tagad lēnāk

no otras puses, es jūtos slikti par to, cik pliekana tomēr ir saziņa ar cilvēkiem, kas nezin un negrib zināt lietas. piemēram, es irgājos par gulagēšanu, bet to uzstājīgi grib uztvert nopietni un uztiept visām situācijām "abas puses", lai tikai nebūtu jāizvēlas nometne

labāks piemērs varbūt ir, ka sarunās nevar vienkārši pieņemt, ka cilvēks ar pretenzijām uz izglītību saprastu personīgā un privātā īpašuma nošķīrumu. visā nopietnībā var nākties skaidrot, ka var būt "savs stūrītis"; ka nav vajadzīgs privātīpašums, lai citi nevarētu nākt un lietot tavu zobubirsti vai ķemmi

iebildums pret privātīpašumu ir, ka cilvēkiem pieder lietas, kas viņiem nav vajadzīgas un ko pat gribēdami nevarētu lietot; tikai iekasēt no citiem īri. feodālisms bija galējs šādas iekārtas piemērs, kad kungam piederēja viss, tai skaitā visi zvēri mežā un zivis upēs, un gribēt ēst un tāpēc nomedīt vai nozvejot bija malu medniecība vai zvejniecība un smagi sodāma.

pastāvošajā iekārtā ir atblāzma no feodālisma, un tā ir augoša: pārmantojamas un nepelnītas priekšrocības paliek arvien pārmantojamākas un nepelnītākas, un par to pat netiek pienācīgi runāts.

es godīgi nezinu, kas varētu būt vēl nebrīvāks kā nevarēt runāt par to kā pastāvošā vara veido uzskatus, un tas ir skumji, ka šī nebrīve kaut kādā mērā ir pašu izvēlēta
Linkdot krepsi

Comments:
From:[info]slikts
Date:January 19th, 2020 - 07:46 pm
(Link)
neesmu arī vienīgais, kas skatītos caur feodālisma atlieku lēcu: https://www.researchgate.net/publication/334042981_The_refeudalization_of_modern_capitalism
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 03:47 pm
(Link)
"Neesmu vienīgais" - jā, šo līniju brīnišķīgi pārstāvēja Engelss, bet teorētiski in praktiski izvērsa Ļeņins. Laba kompānija
From:[info]slikts
Date:January 20th, 2020 - 05:44 pm
(Link)
Hitlerim arī patika suņi
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 05:49 pm
(Link)
Es to norādīju, lai izceltu, cik infantīli ir par kādu savu viedi radikāli kritisku, bet šodienas apstākļos obskūru politekonomisko atziņu teikt "skat, ne es viens tā domāju".
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 01:04 am
(Link)
viss, ko tu izcēli, ir sava prāta nesakarīgās norises
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 19th, 2020 - 10:38 pm
(Link)
Dāvāšanas kultūra. Atdot resursus, kas pašam nav vajadzīgi, piem., lietas. Ja daudzi tā dara, tas strādā labi, jo nekas nelietots nav jāpatur, savukārt, tiklīdz ievajagas, tā no kāda cita var saņemt. Šobrīd gan vēl darbojas režīmā "manmanman visu, kas bezmaksas" un tad sēdēt uz nevajadzīgu mantu čupas.
Tas pats ar laiku un spēku - brīvprātīgās aktivitātes un palīdzēšanas.
From:[info]slikts
Date:January 20th, 2020 - 10:18 am
(Link)
spontāns altruisms mazos bērnos un citos primātos arī ir zīmīgs; cilvēkiem iemāca patikt sliktām lietām
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 03:51 pm
(Link)
Lūk, atslēgas vārdiņš jums, sociķiem - BRĪVPRĀTĪGA dalīšanās, dāvāšana un aktivitātes.
From:[info]slikts
Date:January 20th, 2020 - 05:33 pm
(Link)
tu nesaproti, uz ko atbildi. tirgus iekārtas attiecināšana uz cilvēku attiecībām ir tas, kas bojā dalīšanās kultūru.

neoliberāļu "izvēles" mantra arī ir joks: tā nav izvēle, ja viena no iespējām ir nevarēt izdzīvot
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 05:47 pm
(Link)
Varbūt, bet man drīzāk šķiet, ka dalīšanās kultūru bojā šīs "dalīšanās" institucionalizēšana caur valsts aparāta spaidu mehānismiem.

Tad jau par saukli, "kas nestrādā, tam nebūs ēst" arī var teikt, ka nav izvēles, un ka arī primitīvajos bartera tirgos nebija izvēles, medniekiem-vācējiem nebija izvēles utt.
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 01:02 am
(Link)
te nu tas ir, sociālā darvinisma āža kāja, un tas pats cilvēks noteikti ģībtu nost, ja tiktu nosauks par nacīgu

From:(Anonymous)
Date:January 21st, 2020 - 01:30 pm
(Link)
Tu neatbildēji uz iebildumu, bet sāki mētāties ar mirkļabirkām.
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 01:36 pm
(Link)
sociālais darvinisms nav mirklīgs un tā kritiku var pats uzmeklēt, ja vēlas izglītoties
From:(Anonymous)
Date:January 19th, 2020 - 11:33 pm
(Link)
Tu taču saproti, ka šeit apraksti feodālisma karikatūru?
From:[info]slikts
Date:January 20th, 2020 - 10:16 am
(Link)
šādas atbildes ir pēdējo laiku zīmes
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 03:49 pm
(Link)
Tu apraksti 18. gs. dzimtbūšanu A-Eiropā, nevis feodālismu, kas vairāk 10.-15.gs. fenomens. Cik dziļš politekonomisks ieskats!
From:[info]slikts
Date:January 20th, 2020 - 05:30 pm
(Link)
teiktais ir gan bulšits, gan neko nemaina paustajā domā
From:(Anonymous)
Date:January 20th, 2020 - 05:52 pm
(Link)
Jā,tavs feodālisma raksturojums ir bulšits, tātad bulšitīga ir arī pārējā "kapitālisma radikālās kritikas" celtne, ja reiz balstās tik aplamās, mazinformētās vēsturiskās leģitimizācijas premisās.
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 01:01 am
(Link)
ak dievs aizveries. pat ja tevis teiktais nebūtu bulšits, tā būtu matu skaldīšana