sarma-karma - Kā un kāpēc būt Tautas partijā? [entries|archive|friends|userinfo]
sarma

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Kā un kāpēc būt Tautas partijā? [Sep. 1st, 2010|12:01 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tā kā ik pa laikam man tiek uzdots jautājums, kāpēc es esmu Tautas partijā, tad šeit nu arī nedaudz no atbildes:
Manas attiecības ar Tautas partiju aizsākās 1998. gada nogalē, kad pēc 7. Saeimas vēlēšanām būdama 14 gadus veca atstibīju uz toreizējo Tautas partijas biroju Dzirnavu ielā. Draudzene bija redzējusi sižetu LTV raidījumā Juniors TV par toreiz eksistējošo Tautas partijas Pusaudžu klubu, kurā darbojās jaunieši līdz 18 gadu vecumam. Tāda formāta struktūrvienība vairs nav iespējama, jo laiks, kad 14, 15 gadīgi bērni masveidā nāk uz partiju, jo viņiem interesē politika, ir beidzies.
Stāsts par attiecību vēsturi ir ļoti būtisks arguments, kāpēc es te vēl esmu - šeit ir mani draugi un kopā mēs esam piedzīvojuši ļoti daudz laba. Tautas partija vismaz līdz šim ir bijusi partija arī starpvēlēšanu posmā. Atšķirībā no citiem, man ir grūti iedomāties, kā varētu bez sirdsapziņas pārmetumiem staigāt pa Rīgas ielām, ja kaut kāda izdevīguma dēļ būtu aizgājusi. Man šķiet, ka pa lielam partijā var iestāties tikai vienreiz mūžā. Tēvs saka, ka mani var cienīt tādu pašu iemeslu dēļ kā Rubiku - nelocīties līdzi visiem vējiem un palikt pie savas pārliecības arī tad, ja būt Tautas partijā vairs ne pavisam nav populāri. Klaužoties vai izmantot pirtslapas taktiku nav manā gaumē.
Runājot par racionāliem argumentiem es Tautas partijā visu pirms esmu tāpēc, ka man šķiet organiski nepieņemama doma par progresīvo ienākumu nodokli. Tautas partija atšķirībā no citām "it kā" labējām partijām vienmēr cieti ir iestājusies pret šādu, manuprāt, kroplu sistēmu. Man šķiet, ka katrs pats ir savas laimes kalējs un valstij nav tiesību no tiem, kuri ir ieguldījuši vairāk resursus un laiku, lai pēcāk dzīvotu labāk, arī vairāk atņemt. Protams, varētu runāt par dabisko atlasi un par to, ka valstij ir jādod iespējas iegūt izglītību tiem, kam pašiem nav tādas rocības, taču neizvērsīšu tālāku debati par to, kāpēc progresīvais nodoklis ir slikti. Tāds nav šī raksta uzdevums
Otrs tik pat būtisks arguments ir saprātīgs nacionālisms, ko Tautas partija līdz šim ir turējusi par savu principu. Protams, arī man brīžiem nav skaidrs, kas notiek ar Latviju, latviešu valodu un latviešiem kā pamatnāciju kontekstā ar politisko apvienību Par Labu Latviju, jo īpaši, ja deputātu kandidātu vidū ir cilvēki, kas nespēj saprātīgā līmenī komunicēt manas valsts valodā un, ja atsevišķi darbinieki vispār nerunā latviski. Jautājums "A pa ruski možna?" manī izraisa riebumu. Taču es cenšos ar savu nelabumu cīnīties stojiski – priekšvēlēšanu aktivitātes nav jāmēra caur patiesības prizmu, un varbūt beigās labie tomēr uzvarēs. Ja nē, būs puņķi un asaras.
Un visbeidzot - cilvēki. Tautas partijā, neskatoties uz nebūt ne patīkamo situāciju, kādā tā atrodas pēdējos gados, ir visvairāk saprātīgu, inteliģentu, gudru, radošu un interesantu cilvēku, kas spēj aizraut. Protams, subjektīvi, bet man tas ir svarīgi. Tāpat man gribētos cerēt, ka Tautas partija vēl nav beigusies
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]uldy
Date:September 1st, 2010 - 04:58 pm
(Link)
klau, bet ko Tu saki par PLL - jo PLL galīgi neatbilst punktiem 2 un 3.

Cienīt Tevi var, bet ne saprast par to palikšanu pie TP, arī tad, ja tas ir nepopulāri. :)
[User Picture]
From:[info]sarma
Date:September 1st, 2010 - 05:28 pm
(Link)
PLL ir pret progresīvo ienākumu nodokli. par 3so - kā jau teicu, jāskatās pēc vēlēšanām
[User Picture]
From:[info]uldy
Date:September 1st, 2010 - 05:33 pm
(Link)
nē, bet nopietni - Tu naktī vari mierīgi gulēt, redzot ko lielie draugi dara ar valsti?
Es nevaru gulēt, jo atceros, kā savulaik TP atbalstīju un man tagad ir sāpīgi redzēt, kādas cūcības un savējo lietas tiek bīdītas.
[User Picture]
From:[info]sarma
Date:September 1st, 2010 - 05:44 pm
(Link)
Jā, es pēdējā laikā guļu samērā labi. pirmkārt, nedomāju, ka tikai TP un PLL cilvēki ir kaut kādi sliktie, zagļi, laupītāji. otrkārt, es nedomāju, ka viņi ir tikai sliktie. Vienotißai piem., ir vnk lielisks mediju atbalsts, ar to arī pietiek, lai melns kļūtu balts un otrādi
[User Picture]
From:[info]uldy
Date:September 1st, 2010 - 05:46 pm
(Link)
bet vai ir kāda cerība, ka TP kļūs par labajiem? Kāpēc jādara kā visiem - kāpēc nevar darīt labu?
ja citi zog, kāpēc TP zog tādos apmēros, kā neviens līdz tam nav darījis?
man ir sajūta, ka Andris ir dusmīgs uz LV tautu, ka tā viņa pūles pirmajos valdīšanas laikos nenovērtēja un pie pirmās izdevības parādīs, kur vēži ziemo... ne tajā labākajā ziņā...
[User Picture]
From:[info]sarma
Date:September 1st, 2010 - 05:48 pm
(Link)
sauc mani par naivu, bet es tiešām neticu, ka zog tā, kā Tu te saki. Man šķiet, ka tie, kas ir pie varas, daudz vairāk var manipulēt un izmantot viņu rīcībā esošo info, nevis prasti zagt, zagt, zagt.. :)
From:(Anonymous)
Date:September 4th, 2010 - 12:46 pm

nopietni.lv

(Link)
Kampēju grāmatu tagad par velti var dabūt. Nu palasi 23lpp, 73lpp. Kā Andris korupciju taisīja. Ja, protams, tas Tev nav tāpat, kā īstiem Kristiešiem - apšaubīt Dievu, nozīmē degt mūžīgās ugunīs - aizliegts kritiski domāt. Grāmata ir lapā slesers.lv
From:(Anonymous)
Date:September 1st, 2010 - 06:39 pm

nopietni.lv

(Link)
Cik zinu, par progesīvo ien.nodokli, tad Tava ideālā pasaule būtu ASV, pirms to izčakarēja Obama ar kaut kādu obligāto veselības aprūpi un citām lietām, kuras nav izdevīgas bagātākajiem sabiedrībā, bet ir hroniski nepieciešamas tiem, kas strādā burgerēstuvē vai lielveikalā.

Ej nu sazini. ASV tiešām varēja būt valsts, kur nerūpējas par nabagiem, Obama to ir izčakarējis. Varbūt pasaulē vēl ir kādas valsts, kur ir labi tikai bagātajiem, droši vien ieteiktu skatīties uz kādu diktatūru! ;)
From:[info]ze
Date:September 28th, 2010 - 12:59 pm
(Link)
Man jau sķiet, ka tā ir zināma prāta kūtruma pazīme nekad nemainīt savus uzskatus un attieksmes, īpaši jau to skatījumu, kas licis pievērsties tautas partijai 14 gadu vecumā. Tas ir tas pats, kas joprojām fanot par Spice Girls vai Backstreet Boys. Ar to, ka kopš 14 gadu vecuma nav notikusi nekāda uzskatu progresija, īpaši lepoties nevajag.
[User Picture]
From:[info]djhurio
Date:October 12th, 2010 - 06:11 pm
(Link)
Par šo "valstij nav tiesību no tiem, kuri ir ieguldījuši vairāk resursus un laiku, lai pēcāk dzīvotu labāk, arī vairāk atņemt".

Tātad Tu visdrīzāk gribētu atcelt arī neapliekamo minimumu, jo tas arī ir progrsīvās nodokļu sistēmas elemnts, bet ne to gribēju uzsvērt.

OK, pieņemsim, ka neapliekamais minimums ir 0 Ls, ienākumu nodoklis ir 20%, mana alga ir 100 Ls, Tava 1000 Ls. Tātad man valsts atņem 20 Ls, Tev 200 Ls. Pēc Tavas loģikas nav godīgi, jo Tev taču atņem vairāk. Ne? Varbūt tad Tu gribi ieviest sistēmu, ka visi maksā fiksētu nodokli - piemēram 50 Ls. Neatkarīgi no ienākumu lieluma. Tad laikam būtu godīgi pēc tavas idejas.

Progresīvā nodokļa ideja ir tātad, ka pie fiksētas nodokļu likmes (piemērā 20%), mazu algu saņēmēji nodkļos samaksā "vairāk" nekā lielu algu saņēmēji. Jo manā piemērā - man tie 20 Ls ir ar daudz lielāku vērtību (salīdzinot ar 80 Ls), nekā Tev tie 200 Ls (salīdzinot ar 800 Ls). Man tie 20 Ls daudz vairāk uzlabotu dzīves līmeni, nekā Tev tie 200 Ls.

Līdz ar to sociāli godīgāk ir, ja es maksāju nodokļos 15 Ls, bet Tu piemēram 350 Ls. Izdzīvosim mēs abi :)