pirx wrote on January 3rd, 2007 at 12:33 pm |
Kuda mir kaķitsa...
Viena no šodienas ziņu portālu galvenajām tēmām - Latvijai jāsakārto likumdošana cīņai ar rasismu, mani sakārdināja uzrakstīt pāris teikumus. Tā teikt, izkliegt savu sāpi.
Doma numur viens. Latvijā rasisma problēma nav aktuāla. Vismaz nav starp aktuālākajām. Nēģeru, aziātu un indiāņu pie mums nav tik daudz, lai varētu runāt par rasu noziegumiem kā ikdienišķu parādību. Tad jau labāk būtu runājuši par svarīgākām lietām: normālu izglītību, veselības aprūpi...
Doma numur divi. Mūžsenais jautājums. Ja latvju mēlē kopš seniem laikiem (pieļauju, kopš laika, kad radās nepieciešamība pēc šiem apzīmējumiem) melnādaini cilvēki tiek saukti par nēģeriem, un tā saucamie ebreji par žīdiem, vai tas ir rasisms, ja es šos vārdus lietoju? Atceros, kādus gadus atpakaļ, televīzijā rādīja kādu nēģeri (uzvārdā Stīls, ja nekļūdos), kurš, gandrīz asarām acīs, sūdzējās, ka šo saucot par nēģeri.
Doma numur trīs. Vēlviens mūžsenais. Ja baltādains cilvēks sit melnādainu, tad tas ir rasisms, ja otrādi, tad huligānisms. Bet kur ir starpība?
Doma numur četri. Francija lieliski dabūja izjust sava politkorektuma sekas, kad nēģeri sāka demolēt Parīzi.
Doma numur pieci. Mūsdienās pamatīgi tiek pārprastas mazākuma grupu tiesības. Sekas tam ir tādas, ka tiek ierobežotas vairākuma grupu tiesības, pie tam, tādas pašas, kādas arī ir mazākuma grupām. Klasiskais piemērs ir tas,kas notiek, ja no diviem kandidātiem darba devējam ir jāizvēlas starp nēģeri, vai baltādainu cilvēku. Vai kādas sekas būs, ja izvēloties amata kandidātu starp heteroseksuāli un homoseksuāli, izvēlēsies heteroseksuāli.
Doma numur seši. Lasot, kas par amatiem ir rasisma problēmas aktualizētājiem, sapratu - ar steigu ir jāsamazina visādu sociologu/juristu/uzņēmējdarbības vadītāju u.t.t. skaits un jāpadara pievilcīgākas inženierzinātnes.\
Doma numur septiņi. Bļaģ, atkal degviela paliek dārgāka
Doma numur viens. Latvijā rasisma problēma nav aktuāla. Vismaz nav starp aktuālākajām. Nēģeru, aziātu un indiāņu pie mums nav tik daudz, lai varētu runāt par rasu noziegumiem kā ikdienišķu parādību. Tad jau labāk būtu runājuši par svarīgākām lietām: normālu izglītību, veselības aprūpi...
Doma numur divi. Mūžsenais jautājums. Ja latvju mēlē kopš seniem laikiem (pieļauju, kopš laika, kad radās nepieciešamība pēc šiem apzīmējumiem) melnādaini cilvēki tiek saukti par nēģeriem, un tā saucamie ebreji par žīdiem, vai tas ir rasisms, ja es šos vārdus lietoju? Atceros, kādus gadus atpakaļ, televīzijā rādīja kādu nēģeri (uzvārdā Stīls, ja nekļūdos), kurš, gandrīz asarām acīs, sūdzējās, ka šo saucot par nēģeri.
Doma numur trīs. Vēlviens mūžsenais. Ja baltādains cilvēks sit melnādainu, tad tas ir rasisms, ja otrādi, tad huligānisms. Bet kur ir starpība?
Doma numur četri. Francija lieliski dabūja izjust sava politkorektuma sekas, kad nēģeri sāka demolēt Parīzi.
Doma numur pieci. Mūsdienās pamatīgi tiek pārprastas mazākuma grupu tiesības. Sekas tam ir tādas, ka tiek ierobežotas vairākuma grupu tiesības, pie tam, tādas pašas, kādas arī ir mazākuma grupām. Klasiskais piemērs ir tas,kas notiek, ja no diviem kandidātiem darba devējam ir jāizvēlas starp nēģeri, vai baltādainu cilvēku. Vai kādas sekas būs, ja izvēloties amata kandidātu starp heteroseksuāli un homoseksuāli, izvēlēsies heteroseksuāli.
Doma numur seši. Lasot, kas par amatiem ir rasisma problēmas aktualizētājiem, sapratu - ar steigu ir jāsamazina visādu sociologu/juristu/uzņēmējdarbības vadītāju u.t.t. skaits un jāpadara pievilcīgākas inženierzinātnes.\
Doma numur septiņi. Bļaģ, atkal degviela paliek dārgāka