Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

optimiste - Tu un Jūs

5. Mar 2012 09:24 Tu un Jūs 28 jau izteikušies - pieraksti arī tuPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

No:[info]ld
Datums:6. Marts 2012 - 00:38
(Link)
bet pieņemu arī, ka tas atkarīgs no darbavietas tipa un lieluma. mazos privātos kantorīšos iespējams kolektīvs spēlē lielu un laimīgu ģimeni. bet tas vēl neko neliecina par "Jūs" un "Tu" lietošanas tendencēm latviešu valodā.
No:[info]karuna
Datums:6. Marts 2012 - 09:40
(Link)
Laikam krīzes dēļ baidās tikt atlaisti, tāpēc ir sākuši tēlot pieklājīgos. :)

"Jūs" nekur nepazudīs, bet tendences biežāk lietot "tu" ir acīmredzamas, ja vien rūpīgi piefiksē valodu visapkārt. Parasti jau cilvēki to nedara, ja vien valoda nav viņu profesija. Un arī tad parasti sākas noliegšanas sindroms.
No:[info]optimiste
Datums:6. Marts 2012 - 15:49
(Link)
Jā, tendence lietot formu "Tu" reklāmās, kas domātas mājsaimniecēm pēc 50 (piem. Bonux vai kādas tur vēl) man šķiet smieklīga, jo šajā vecumā, tomēr, pieklājības normas prasa cienījamu kundzi - gudro un taupīgo mājsaimnieci uzrunāt uz "Jūs", nevis "TUtoties" viņai kā tādam jaunam un neko nesaprotošam skuķim.

Es jau te vienreiz rakstīju, ka mani, piem., kaitina, ja bankas darbiniece (man turpmākā klientu konsultante) mani uzrunā piem.,"Ilze, tad turpmāk mēs varētu...., skatieties, Ilze, tātad....." - pilnīgi pietiktu ar pieklājīgu uzrunu "Jūs".
No:[info]karuna
Datums:6. Marts 2012 - 18:54
(Link)
Tas tikai norāda uz tavu konservatīvo skatījumu. Ar biznesa klientiem arī bankas bieži lietos uzrunu "jūs", bet ar privātpersonām ir tendence pāriet uz "tu", jo to atbalsta vairākums.
No:[info]optimiste
Datums:7. Marts 2012 - 10:19
(Link)
te gan vairāk izklausījās pēc mākslīgi iemācītas klientu apkalpošanas politikas.
No:[info]karuna
Datums:7. Marts 2012 - 10:54
(Link)
Protams, bet bankas vadība jau zina, ko māca darbiniekiem un kāda uzrunas politika ienes vairāk naudas. :)