psychozabawa [entries|archive|friends|userinfo]
norkoz

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| zhzh RADIO ]

politkorektuma meerogs represiivajaa aparaataa [Mar. 18th, 2009|05:31 pm]
zviedrijaa esot aizliegts mushpapiirs kaa dziivu buutnju mociishanas riiks- lidz ar kukainj aizsardziibu jaakancelee viindariishana kaa nehumaanas attieksmes demonstreeshana liekot bakteerijaam nosmakt savos izkaarnijumos
linkpost comment

Ryba R.I.P. [Mar. 15th, 2009|11:52 pm]
Pēc jd draugiem.lv ieraxta Berliinee miris Ryba. Es ar vinju veel vecriigaa iedzeru alu, kad vinsh ar jermaka mugureni plecos tikai turp taisiijaas un saviem biedriem ielu muzikantiem un heroinitjiem teica: da vy zhe junkies- vy tuda po molodezhno-razvlekatelnoi liniji jezdite, a ya po politicheski-anarhicheskoi, vot pojedu i vpishus v skvot-komunu.
dzeinieka un dziesminieka mamonova vaardiem: kaktus- potrogai kaktus, kak nas nemnoga, kak nas...
link3 comments|post comment

ID [Nov. 14th, 2008|02:01 pm]
identitāte=emocionāla investīcija
link1 comment|post comment

[Mar. 9th, 2006|01:58 pm]
i'm serious as cancer
noch byla tjomnoi kak um dvojeshnika
vispaar mees atrodamies nepaartrauktaa naktii, jo vakardien ir vakars, bet riitdien- riits
link2 comments|post comment

briiviibas garsha [Mar. 6th, 2006|08:02 pm]
kaarteejo reizi nokaapjot skolas pagraba eestuvee apseedos instinktiivi pret taadu sieninju aiz kuras ir limonaades pudelju kaklinji- taadi sveshkermenji no civilaas arpasaules ar visiem taas pashdestruktiivajiem kaardinaajumiem- cigareteem, alkoholu, etc
linkpost comment

Ugaars [Mar. 1st, 2006|03:24 pm]
...on pil, uhazhival za devushkami, risoval- vsjo odnovremenno. V njom byla kakaja-to otchajannaja reshimostj. Kak u dvojechnika, kotoryi hotel lish vyrvatj iz dnevnika listok s plohoi otmetkoi, a v rezultate szhog portfel so vsemi uchebnikami i nozhom izrezal shkolnuju formu.
(c) Stogoff
link1 comment|post comment

luuk Vaards ir atrasts! [Feb. 24th, 2006|06:42 pm]
distraction: n1.izklaidiiba2.izklaideeshanaas;3.satraukums, izmisums; 4.aarpraats; to d.- liidz nepraatam
kaada sinoniimiskaas sekvences evoluucija no nevainiigas izklaides liidz aarpraatam: izklaidiiba, kas rezulteejas izklaidees, kuras savukaart rada satraukumu, kursh noved izmisummaa un beigu beigaas liidz aarpraatam
link3 comments|post comment

seenalas [Jan. 30th, 2006|12:07 pm]
lidpagaisumashiina

no-pelniem bagaatais feenixs

radiit, vadiit, adiit: radus, vadus, adatus
link5 comments|post comment

4-as filmas [Jan. 28th, 2006|05:45 pm]
1.Stalkers veel unveel redzeets jau8x8reizes- tolka etogo mala
9.Mimino- pietiek pat neskatoties restaureet atminjaa ainu ar taalsarunu un proslezitsa uz sitienu, tad vinsh dodas kaajaam pa lidostas haiveja malu ar krokodilu padusee
10.Dzharmusha "Down by law" tik suudiigaa kavalitatee, ka pietiek ar saundtreku un robertino monologu par mamutjiiti un trusiiti
11.?
linkpost comment

jau-taa-jums [Jan. 26th, 2006|06:45 pm]
kautkad braucam mashiinaa un par kauchko savaa ampluaa ar zhinku eedamies- aizmuguree beerni. sieva maasasbeernam- vai tad tavi vecaaki nemaz nestriidas? jaa bet par normaaliem jautaajumiem- es esmu gatavs tuuliit izkaisiit visas normalitaates definiicijas: Kaadi tad ir normaali jautaajumi? -Nu tur mamma saka ka Dievs ir, bet teevs ka nav. Un man burtiski tiek izsists kebliitis no kaajapakshas un man naakas atziit jautaajuma normaalumu.
link6 comments|post comment

tem vremenem [Jan. 26th, 2006|07:28 am]
blakusistabaa bernispeeleejas ar baarbijaam: sakaarto plastiskaas operaacijas galdu
linkpost comment

lebensraum [Sep. 30th, 2005|05:10 pm]
mein OPUS PARABELLUM: vaardi und vietas,
ja reiz vara ir speeja aiznemt kaadu vietu
linkpost comment

missingings [Sep. 19th, 2005|05:27 pm]
mizzoontropiski:
Just aPerfect day-
KILL animals in the zoo

vai Coja kovers:
i yesli jest poroh to dai ognya
vietaa:
i yesli jest shtopor to dai vina
linkpost comment

prousta arifmetika [Aug. 18th, 2005|08:09 pm]
ziedoshu jaunavu paveenii raxtaam, sodoma un gomora praataa
link1 comment|post comment

[Aug. 18th, 2005|05:34 pm]
meenestinsh checheninsh caur egleem saak veerties,
vispaar veerts taadus nacionaalos karakterus izraxtiit no tautas kraataa atzinju puura kaa:
vecs ar vecu ta guleeja- zhiids ar kazu cauri skreeja,
vai arii:
vilcinsh- dieva kumelinsh
linkpost comment

zukerman [Jun. 30th, 2005|11:04 pm]
Nesavkorektas pārdomas par tā paša Z/Cukura u.c. varoņu spektakulāriem lidojumiem uberalles
Varoņa definīcija: mein kampf par 1)jaunām teritorijām (vēlams pret dabas spēkiem, bet var arī pret barbariem [žīdiem, krieviem, pidariem,etc.], kas ir teritoriju beztiesiski okupējuši) tās iezīmēšana ierakstot ar pēc iespējas garāku (kā Lattelekom tarifu TV reklāmās) mehānisku protēzi savu vārdu ļaužu atmiņā- kas automātiski kļūst par atstāto mantojumu un 2)mātītēm (ģenētiskā u.c. mantojuma nesējām), kā minimums to spektakulārā apbrīna iegūšanā. Noklāt pēc iespējas lielāku teritoriju un savaldzināt pēc iespējas vairāk skatienu.

Vienīgā sfēra, kur šāda cīņa ir akceptējama- tā ir māksla, kur nav būtisks tavas protēzes garums (ātrums, jauda, etc.) un zinātne, bet zinātnei saprotamu iemeslu pēc pietrūkst spektakularitātes, t.i. šī cīņa nav novērojama. Turklāt šobrīd zinātnes cīņa notiek faktiski tik dziļā pazemē, kur ne dabas spēki ne varoņi vairs nav novērojami; turklāt šī cīņa noris tanī virzienā, ko diktē onkuļi uzplečos, lai pagatavotu tādu Protēzi ar lielo burtu, kas būtu galīga un ultimatīva, t.i. noklās visu iespējamo teritoriju, bet visus iespējamos varoņus turēs drošā attālumā, kā atombumba vai internets.

Diemžēl tas laiks, kad kāds individuālā kārtā pašrocīgi varēja pagatavot tādu protēzi ar kuru ierakstīt savu vārdu vēsturē, ir pagājis- izņemot tādus tīri destruktīvus prožektus kā Ošo un zarīna gāze Tokijas metro vai Allāha vārdā uzliesmojošie šahīdi. Pēdējais tāds varonīgais dzīves mākslinieks pēc Cukura šeit Latvijā laikam bija Einārs Repše (arī slavens aviators un manuprāt mākslinieks Nr.1. Latvijā, kurš neilgi pirms Cukura izstādījies Karostas galerijā), taču savu mākslinieka karjeru, iespējams pusapzināti, sācis agrāk. Viņš vēl ir paguvis laikus stap anonīmajiem rubļiem un eirikiem radīt repšikus un noklāt visu teritoriju kā graffiti mākslinieks ar savu parakstu tag’iem uz pieclatnieku banknotēm. Šobrīd Repše ir ieņēmis tādu stratēģisku pozīciju, no kuras pat Jukio Misimam būtu bijis parocīgāks “Gods kalpot Japānai”.

Skatiena valdzinājumam piemīt zināma ambivalence- to pievelk spēka demonstrācijas izpausme, t.i. eros un tanatos izdzimis par seksu un vardarbību kinoacs spektakularitātē: sex&violence. Šobrīd, kad tik daudziem “dievs ir miris”, mūsdienu sekulārajā pasaulē, kura ievieto savā varoņu hall of fame, visu svētumu svētākajā vietā uz televizora un ne tikai ekrāna tos, kas ir spējīgi savaldzināt mātīšu skatienus visiem iespējamajiem līdzekļiem kā piemēram šeit Latvijā tas puisītis, kurš ar nazi izgrieza pusbērnudārzu, būtu pienācis pēdējais laiks manuprāt cita varoņa tēlam. Tādam varonim, kurš drīzāk ir antivaronis Hitleriski spektakulārās cīņas par teritorijām un mātītēm izpratnē, “jaunajam” varonim, kurš jau ir ieskicēts Tarkovskim un anti-spektakularitātei, kas jau ir iestrādāta atbilstoši laika garam “dogmas” filmās, vai piemēram irāņu “Ķiršu garšā”.

Spektakularitātes, vizuālā krāšņuma noliegums, kas izpaužas pareizticīgās ikonogrāfijas apgrieztajā perspektīvē, kur nevis mēs raugāmies uz D-va tēlu, bet stāvam pie loga caur kuru tiekam vēroti no kāda augstāka punkta. Tas ir ikonoklastiskās tradīcijas turpinājums vizualitātē, tradīcijas, kura jau ir ierakstīta Vecās derības, jeb jūdu Toras bauslībā, kā tēlu darināšanas noliegums- saglabājies pie jūdiem un musulmaņiem. Rietumu kristīgā pasaule pārkāpa šo tabu un turpina kā I.Bergmana aprakstītā skudru izēstā čūskas āda konvulsīvi raustīties ar protēzēm imitējot dzīvības pazīmes. Šobrīd Pola Virilio darbs “Karš un kino”, jeb citiem vārdiem,- protēzes un spektakularitāte jau ir sintezējušies Līča kara un 11.septembra CNN tiešraidēs.

“Pat antisemītismā ir vairāk jēgas nekā politkorektā uzstādījumā, ka ebreji ir tikai tauta citu tautu saimē” apmēram tā runāja Boriss Paramonovs radio “Svoboda” žurnālists savā opusā “Govno”. Vismaz šajā kultūrā, kas ir kā musulmaņi saka “Grāmatas cilvēki” un kas ir attīstījusies divu- respektīvi Jēzus un Sokrata, nāvju ēnā, kuras ar apustuļa Pāvila un Platona rakstu gādību tika iznestas tautiņās. To apliecina kaut vai izstādes “Nevainīguma prezumpcija” autoru kabalistiskā ticība rakstītā burta instances (šajā gadījumā- likuma burta, vai “profesionālo žurnālistu” producētā burta) spēkam līdz ar sokratiski traģisko nolemtību masu psihozei, jeb demokrātijai, kuras faktiski vienīgā atšķirība no totalitārisma atrodas cilvēku galvās- respektīvi iedomās, ka viņi ir brīvāki par citiem.

Cukurs neapšaubāmi bija ubermensch un nekas pārcilvēcīgs viņam nebija svešs. Tāpēc droši vien bija pelnījis kinematogrāfa- šī uz doto brīdi tik holivudiski spektakulārā medija uzmanību. Bet izstādes organizētāji būdami ģeniāli mākslinieki ir acīmredzami turējuši roku uz viltīgā laikmeta gara (Hēgeļa caitgaist’s) pulsa, ja reiz paralēli tam starptautiskā līmenī notiek cita gan oskarota aviatora sumināšana un letiņu “pravu kačāšana” visas progresīvās cilvēces acīs no plaši atpazīstamas lebensraum vietas, kur D-vs ļāvis mūsu dēliem dziedāt “šausim žīdus Gaujmalā” mazgājoties par baltiem “komunistiskā terora upuriem” un pieprasot no pāridarītāja tiesību mantiniekiem līdz ar teritoriālām pretenzijām arī publisku zemošanos pirms tam neizpildījuši paši šo kolektīvās nožēlas mājasdarbu.

Bet runājot par heroismu personīgi man tuvāks būtu tas, kā Veņička savā nemirstīgajā poēmā “Maskava-Petuški” saka,- vispārējs paģiru stāvoklis (sostojaņije vseobšego malodušija), kurā varoņdarbam nav vietas. Kā jau es teicu: nepieciešams ir cita varoņa tēls- tas, kuru jau ir iezīmējis Tarkovskis savās filmās. Lokālpatriotiskā spektakularitātes ugārā uzmeklēts tas varētu būt kaut vai tas latviešu revolucionārs, kas līdz ar Ernstu Jungu 20-tajos gados pirātiski aizdzina vācu šoneri uz Padomju Krieviju, kura kapteinis vēlāk kļuva par visu lūzeru (jeb sekulāro antivaroņu) manifesta “Weg nach unten” (Ceļš lejup) autoru. “Miķok vsegda dolžen bitj v govņišče”. Zīmīgs Cukura sakarā ir kāda cita vēsturiski slavena automehāniķa ceļš, kurš atšķirībā no Herberta nestrādāja Arāja komandas remontdarbnīcās. Tas ir Viktors Šklovskis- valodnieks un literatūrzinātnieks, kurš atgriezās no emigrācijas, lai kļūtu par ... automehāniķi.

Pati ES ideja ir iznēsāta tieši šādā pēcholokausta paģiru stāvoklī. Tās stūrakmens, kuru šobrīd pat ne namdaris, bet drīzāk īrnieks mēģina atmest ir īsā saitīte, kurā turēt Vācijas militārās ambīcijas grožos, respektīvi- Māstrihtas līgums. Vienīgais ceļš kā Vācijai izkāpt no šīs peramā zēna lomas, kur lielie puikas nedod spēlēties ar Bumbu (vispār pagatavot kaut cik vērā ņemamu protēzi), bija šāda puišeļu banda. Bet akselerātu tēvoci Semu neviens vēl nekad nav iepēris, un viņš ir izaudzis liels- faktiski uz doto brīdi ar visgarākām protēzēm, bet joprojām bērna prātā un stūrgalvīgā skurbumā turpina eksportēt demokrātiju ar uguni un zobenu bruģējot ceļu savas spektakularitātes audio un video failu formātiem šoreiz uz sparīgo islāmisko vectētiņu, kuri seko mūžam jauneklīgā pravieša pēdās, kultūras telpu; eksportē- tāpat kā reiz uz pirmsnacisma Vāciju, kas tur ļāva demokrātiskā ceļā nākt pie varas tādam demokrātam kā Ādolfs.

Par jaunebrejiem: svēta vieta tukša nestāv. Antisemītismam no protestantiskā gara dzimušā kapitālisma apstākļos ir strukturāla izcelsme paralēli tādām no tautas krātā atziņu pūra līdz ar mātes pienu iesūktām atziņām, ka ebreji pārtiek no kristīgu zīdaiņu asinīm. Krievijā integrācijas (lasi: asimilācijas) procesā tos, kuri mēģināja izrausties laukā no sava segregācijas getto stāvokļa dēvēja par “vikrestiem”. Šobrīd Baltijas valstīs- ģenerāli naidīgajā sociālajā vidē veidojas integrēto “cittautiešu” subkultūra, bet viscaur patriarhālā konstelācijā šo nišu ieņem homoseksuāļi. Šī tautiski kanalizēti naida loģika ir tīri strukturāla: netīrības antropoloģiskā definīcija ir “lieta ne savā vietā”. Tā piemēram, smiltis pludmalē nav netīrība, bet gultas palagos par tādu kļūst. Ja “viņi” sāk ieņemt potenciāli man domātās siltās vietiņas zem saules, tad rodas saprotama, bet ne multikulturālā politkorektumā pieņemama vēlme ierādīt “viņiem” viņu pie ratiem getto vietu- lai brauc uz savu ... Tikai, ko darīt tiem, kuriem kā Gobziņš dzied, “nav māju”?
linkpost comment

laertsky.com [Jun. 26th, 2005|11:51 am]

Б

Базед (базедовый) - существо, страдающее базедизмом.

Базедизм - психосоматическое заболевание, основными симптомами которого являются утрата индивидуальности, нечленораздельная речь и действия, неадекватные конкретной ситуации.

Бивни - то же, что и зубы. Термин употребляется в основном молоденькими девушками.

Большой белый телефон - типично американское выражение. Данный предмет стоит у них в туалетной комнате (у нас он тоже, как правило, белый) и в случае передозировки спиртосодержащих жидкостей американец просто говорит: "Пойду поговорю с Ральфом", покидает помещение, находит данный предмет, наклоняется к нему поближе и громко кричит: "РА-А-А-АЛЬФ!!!" После этого ему, как правило, становится легче на душе.

Брехунец - проводной радиоприёмник на одну или три программы. Обычно висит на кухне. У слабоумных включён круглосуточно.

В

Веблюди - базедки, помешанные на WEB. Прислал Женя Г. (мальчик).

Выйти в тираж - разродиться.

Вымя - особь женского пола, не обременённая интеллектом.

Г

Гагарин - храбрый космонавт отважный.

Грудничок - преобладающий психологический тип в России; характеризуется отсутствием самостоятельного мышления, стадным поведением, своеобразным выражением желаний, чувств, эмоций и т.п. Возрастных ограничений для грудничкового состояния нет.

Гриб - человек, древний как говно мамонта. По утрам заполоняет с тележками и авоськами общественный транспорт, в основном автобусы.

"Гунявый" - мерзкий, отвратительный, не внушающий доверия человек с жутко воняющими носками. Прислал Magos.

Д

Диапроектор - телевизионный приёмник.

Ж

Желудь - рано облезший человек.

Жижка - содержимое тушки.

К

Канат - отходы жизнедеятельности живых существ, удаляемые из организма путем выброса; составляющие части каната: пробка, собственно канат, последыш.

Коклюш - базед, обременённый проблемами, в основном связанными с ведением дел в своем ларьке. Например - его просишь 7up, а он даёт тебе спрайт. Прислал darius.

Клюв - любой из представителей птичьего сообщества.

Клешня - верхняя либо нижняя конечность базеда.

Кусороклиш - птица-ублюдок, получившаяся в результате спаривания кукушки, сороки и то ли кулика, то ли третьей лишней птицы, точно уже никто не помнит. Прислал NUJNSHOP.

М

Монморанси - собачка-фокстерьер из книги Джерома К. Джерома "Трое в лодке, не считая собаки".

О

Опоссум - млекопитающее отряда сумчатых. Обитает в Америке и Австралии. Весьма осторожен.

П

Пускать медузу - создавать при помощи сил поверхностного натяжения тонкоплёночные структуры между собственными губными лопастями. Обычно сие происходит на радостях, с бодуна или в минуты сильного душевного волнения.

Р

РБЖ - "Радио Беременных Женщин". Еще один благотворительный проект Лаэртского, открытый при программе "Монморанси". Будущим матерям оказывается социальная поддержка в пренатальный период путем задействования их на творческой работе по созданию и ведению радиопрограмм. При радиостанции действуют курсы сцеживания, семейной гигиены и ухода за младенцами. Выходит на средних волнах.

С

Сковорода - представительница нацменьшинства, торгующая на рынках корейской снедью.

Скафандр - облегающая часть тушки.

Склянки - очки. Прислал Dima.

Соление залупы - основной вид занятий базедов, панацея от всех заболеваний и реакция на возникновение практически любого внешнего раздражителя. Прислал Magos.

Сырники - мужские носцы.

Т

Телепузики - разбухшие тушки политиков и предпринимателей в диапроекторе. Прислал Женя Г. (мальчик).

Тушка (или телесный болван) - внешняя оболочка человеческого тела; является защитным скафандром для жижки.

Ч

Чапа - искусственно созданное живое существо семейства собачьих, выгуливаемое по утрам бабушками около подъездов; интеллект отсутствует.


Внимание! Если вы считаете нужным дополнить данный глоссарий другими словесами - присылайте свои толкования по адресу koenig@fromru.com

linkpost comment

DIY [Jun. 26th, 2005|11:40 am]

D.I.Y. (do it yourself) dari to pats, jeb čaklās rokas

“It kā varētu nosist laiku neievainojot mūžību.”

Amerikānis Henrijs Deivids Toro (Thoreau) man līdz šim bija pazīstams ar politiskās domas antoloģijā iekļuvušo traktātu par pilsonisko nepakļaušanos (pirmpublicējums 1849.g.). Latviski nule iznākušais darbs “Voldena jeb Dzīve mežā” Valda Ābola tulkojumā un visnotaļ saistoši komentējošā pēcvārdā ir patiesi suģestējošs, kā rakstīts anotācijā: “filozofiskās prozas piemineklis”. Tāds piemineklis (kas vismaz daļēji ir arī tulkojuma veiksme), kurā jūtama ir pati saspringtas domas un pret straumes eksistences caurstrāvota cilvēka dzīve. Parasti tāds efekts parādās literāri neapstrādātās valgās domās (filozofiskās piezīmes, dienasgrāmatas u.c.), kur nav auditorijas, bet tāpēc jo jūtamāka ir autora klātbūtne.

Grāmata ir par to, kā autors dodas “labprātīgā robinsonādē” kā skvoters patvaļīgi ieņemot zemes gabalu (gan ar saimnieka ziņu), uzceļot būdu pie Voldenas dīķa un divus gadus gādājot tur iztiku ar paša rokām kā arī vadot laiku dabas un cilvēku tikumu vērojumos.

Vai Toro sludinatā “hands-on” atgriešanās pie dzīves elementārajām formām- “essentials & fundamentals”, dzīves vienkāršībā un nemediētā nepastarpinātībā nepiedāvā sajust mūžības elpu arī mūsdienās veidojot krāšņas brikolējošas konstelācijas un apdzīvojot pilsētvides asfalta džungļus.

“Es tikai vēlos parādīt, par kādu cenu šie [civilizācijas] labumi tiek pašlaik iegūti, un izteikt domu, ka varbūt mums derētu iekārtot savu dzīvi tā, lai saglabājot visus progresa ieguvumus, mēs reizē nepazaudētu savu brīvību.”

D.I.Y. (do it yourself) jeb dari to pats buržuāzisko tikumu un dzīvesveida aizstāšana ar kīniskas vienkāršības autarķisku eksistenci, “jo cilvēka bagātību mēro ar to lietu skaitu, no kurām viņš viegli spēj atteikties.”

Tāpatās kā miglainā Albiona cilvēcei ir devusi Šekspīru un pankroka vectētiņus Sex Pistols, tā Kēnigsbergas jeb tagadējā Kaļiņingradas sniegums ir Imanuels Kants un padomju regeja leģenda Komiķet Ohrani Tjepla. Tur mēs ar direkto akciju grupu Eco-defense iemēģinam pilsētas centrā uz ņedastroikas viaduka alpīnistu ekipējumu gatavojoties ieskvotot radioaktīvo atkritumu tranzīta kuģi ostā. Vietējie rastamani kāšos sasit, līdz ar urbānajiem zemniekiem visā pasaulē, uz lodžijas vai palodzes pašaudzētu kaņepīti. Citu starpā sēklas var visnotaļ legāli iegādāties kaut vai tai pašā Vāczemē īpaši aprīkotās bodītēs ar pīpējamām uzpariktēm klāt pie audzēšanas un lietošanas instrukcijām. Bet, protams, industriāli ražotās pīpes nestāv klāt tautas daiļamatu meistaru darinātām ūdens un vilkmes dūmu dzesējošām ietaisēm, kas pagatavotas mājas apstākļos brikolāžas ceļā pielāgojot alus bundžiņas un kolas pudeles. Šeit izdoma var sacensties ja nu vienīgi ar sava laika TV izklaidējošās pārraides “Prožektor perestroiki” izgaismotajiem dažāda kalibra kandžas dzenamajiem aparātiem. “Ņemam divas slapjās tortes un vienu beigtu kaķi...”, kā nodarbību veltītu etilspirta destilācijai uzsāka skolotāja mūsu vidusskolas organiskās ķīmijas kursā.

Zinātāji stāsta par pionieru tikšanos ar Tēvijas kara veterāniem, kas dalās izdzīvošanas noslēpumos partizānu cīņu laikā. Tā piemēram, ziemā uzturoties tuvāk pārpurvotiem dīķu krastiem, kas pilnībā neaizsalst dēļ meldriem, ir iespējams izkasīt no dūņām kalmju sakneņus un lietot tos uzturā.

Kursabiedrs Gusts, savukārt, bija atnesis uz Universitāti ceptus ozolzīļu miltu plācenīšus pēc psašatklātas tehnoloģijas noņemot produktam vairākkārtīgi vārot tā specifisko rūgtumu. Viduslaiku bada gados tas esot bijis ierasts iztikas avots Vakareiropā. Tieši viņš man arī ierādīja, sievai par šausmām, kā viegli pagatavot velosipēda dubļusargu no vecas riteņa riepas (prišpandoril!).

Par apģērba filozofiju:

“Tāpēc es saku: sargieties no visiem darbiem, kuri prasa jaunas drēbes, bet ne jaunu valkātāju... Mūsu spalvu mešanas laikam, tāpat kā putniem, ir jāiezīmē svarīgs lūzuma brīdis mūsu dzīvē.”

Toro šeit protams runā par garīgu atjaunotni, nevis par vecuma cenzu uz kādām darba tirgus vakancēm. Jāatzīmē, ka apģērbu Voldenas autors uztver īsteni Maklūena garā ka cilvēka “sevis paplašinājumus”. Bet savai sievai es jau to pašu saku, ka manis nonēsātie tē-krekli nebūt nav sviežami uz karstām pēdām laukā līdzko tajos izplīst kāds lieks caurums. Šajā gadījumā apģērba, kā vienreizējas lietošanas precei var pretstatīt tā maģisko izpratni, kur pietiekami ilgi valkāts krekls ir spējis tevi pasargāt no dažādām nelaimēm un galarezultātā kļūst par bruņukreklu. Vispār lietām novecojot tās iegūst savu raksturu un personību stājoties intīmās attiecībās ar to īpašniekiem. Vai gan kādam ir jāatgādina, cik svarīgi ir pārzināt sava motorizētā iekšdedzes bērīša stiķus un niķus.

Par to kā apģērbs konstruē mūsu sociālo identitāti- tāds novērojums, kas skar paša valkātāja novecošanas procesus. Ar draugiem pie alus kausa konstatējām, ka katram no mums ir divi tē-kreklu komplekti: viens, kurš pietaupāms vasaras sezonai, ko vilkt ārā rādīties un otrs- kurš tikai zem džempera valkājams. Tad lūk, vecums cilvēkam iestājas tad, kad sākotnēji netiek vairs šķirots un krekli diferencēti, bet beigās vispār tie seti nomainās uz diametrāli pretējo, tā,- ka ar vecumu sāc kaunēties, par to, ar ko reiz jaunībā izrādījies.

Pieticība uzdodot esošo par vēlamo: “vai visām istabām, kurās mitinās ļaudis, nevajadzētu būt tik augstām, lai virs galvas pietiktu telpas, kur vakaros savilkties mijkrēslim un spēlēties ņirbošām ēnām? Tās rosina iztēli un fantāziju daudz vairāk par sienu freskām un dārgām mēbelēm.”

“...pateicoties daudzajām šķirbām starp sienas dēļiem, vilkme bija īpaši laba. Es pavadīju ne vienu vien jauku vakaru šajā vēsajā isabā, kur vienmēr turējās svaigs gaiss.”

Gustava pašdarītie pīlādžu vīni izpelnījas Latvijas vīnraudzētāju asociācijas speciāli šim gadījumam radītu godalgu “Par poētiskāko piegājienu” vai kaut kā tā. Bet mūsu ciemiņš francūzis Nikolā to apsmādēja, nenovēlot dzērienam vīna nosaukumu un demonstrējot klātesošiem uz glāzes sieniņām alkohola nosēdumus. Tomēr, vai nu tas mūs atturēs no dziras slavējošas baudīšanas.

Pret aktualitātes diktātu ziņās un tenkās par labu filozofiskai dzīvei: “nepieciešamība būt allaž modram.” Atgriezties atpakaļ pie lietām.

Tā mans draugs, biedrs un līdzgaitnieks Taiss, kurš Rīgā ir atvēris juristu kantori bija sašutis par sava baltvācu izcelsmes vectētiņa tieksmi izbojāt skaistu mantu, piemēram smuki niķelēta motocikla rāmi, pieķepējot virsbūvei kādu personisku akcentu ar epoksīda tepi. Vectētiņš viņam bija nelicenzēts zobu dakteris, kas braukājis ar moci pa Latvijas lauku sētām piedāvājot savus pakalpojumus un atšaudoties ar diviem koltiem no stilbos klūpošiem sētas krančiem. Kurš to ir teicis, ka valsts ir juristu un dentistu sazvērestība? Reiz slēpojot pa mežu ar Taisu mēs nonācām pie gleznaina šķūnīša, kurš lieliski iederējās lauku ainavā. Piekļuvuši tam tuvāk varējām novērot filigrāno dēlīšu apšuvi, bet tad piepeši mana vācu drauga pedantisma svētākās jūtas tika nāvīgi aizskartas ieraugot, ka priekškaramā atslēga ir piesegta no lietus un slapjuma ar gumijas riepas gabalu, kas virs tās bija pienaglots ar rūsainu naglu. Tūlīt tas viņam atsauca atmiņā vectētiņu un viņa paradumus. Bet kāpēc? Kāpēc? viņš taujāja. Avantūrisma gars nav zudis viņa dzimtā, jo drīzumā Taiss grasās atvērt biroja filiāli Minskā.

“Jo vairāk viņš [cilvēks] vienkāršos dzīvi, jo saprotamāki viņam būs Visuma likumi.”

“Man patīk, kad šķembas ir”, purpina pie sevis vecais Disidents savā puspagraba miteklī ar vīli griežot vafelnīcas rakstu. Viņš ir noliecies pār skrūvspīlēs iestiprinātu no trolejbusa stangas darinātas granātas rokturi. Bet viņa jaudīgo dioptriju acenes nolauztā kājiņa ir sastiprināta ar bikšu gumiju.

linkpost comment

hakimbejs [Jun. 4th, 2005|02:25 pm]
New-age anarhists jeb permanentais džihāds apdolbātā apziņas stāvoklī Šī kompilācija ir nākusi klajā rubrikā “sovremennaja anķiburžuaznaja misļ”. Atvērumā lasām: Hakima Beja teksti- obligāta garīgā barība visiem kreisajiem un, nezinu pat kā tulkot- ļevejuščim iņķeļektualam. Iedvesmojošu ievadu līdz ar gnostiskās antropoloģijas postulātu adaptāciju vēlīnam izrāžu kapitālismam krieviskajam izdevumam ir sarakstījis ņekto Cvetkovs, kurš kā izrādās ir izbijis Ļimonkas galvenais redaktors līdz 98.gadam, bet šobrīd kūrē interneta saitu www.anarh.ru. Tas ir veltīts pārsvarā mediju kritikai. Tur cits viņa raksts par “viltus atmiņu Parfjonova acīm”, atklāj padomju popkultūras vēstures seriāla Namedņi, kura plaģiātu varējām vērot Latvijas televīzijā zem nosaukuma Ulmaņlaiki, ideoloģisko optiku. Kā izrādās tā ir piemitusi pārtikušās nomenklatūras “zelta” atvasēm, kas nedamācījušies augstās skolās pievērsās perestroikas laikmeta puslegālajai uzņēmējdarbībai, kļūstot par vesternizētiem valūtas, džinsu u.c. deficīta preču spekulantiem. Ņemot vērā, cik ļoti es spēju fascinēties par šo pārraidi, nevilšus nākas aizdomāties par sevis paša sociālās identitātes konstruētību caur tēvoča Sorosa multikulturālo nevalstisko organizāciju barotni, jeb kā antiglobālismam veltītā materiālā iz Rīgas Laika bija- par pusiztēstiem Karlo-tēta koka vīriņiem. Lasām tālāk: pēc grāmatas anotācijā pieminētajiem Krievzemes nīgrajiem kloniem Bejam (BRENEROV I DR.) meklēju internetā, bet tādu Brenerovu neatrodu; izrādās tas ir domāts ar mazo sākuma burtu daudzskaitļa datīvs (no sērijas: Slava Kāpēeses vispār nav cilvēks). Bet ņekijs Breners ir kāds no 90-to Maskavas t.s. akcionistiem, kurš kļuvis slavens ar to, ka kādā galerijā uz viena no daudzskaitlīgajiem Maļeviča kvadrātiem uzpūtis ar nitrokrāsas pulverizatoru zaļu dolāra zīmi lūk tā: $. Tas nekas- to vismaz var viegli atjaunot, secina paziņa pie alus kausa: ņem krāsu rullīti un ar pāris triepieniem uzbliež pa virsu tieši tādu pašu monohromu kvadrātu; cita lieta, ja tas būtu kāds no, piemēram, ekspresionistu figurālajiem mālējumiem. Kā izrādās Hakims Bejs ir orientālisks segvārds jeņķim Pīteram L.Vilsonam, bet paši teksti ir iemiesota Džello Biafras tēze par to, ka “reliģija un ķimikālijas ir nākotnes atslēgas”, vēlams toksiskā un viegli uzliesmojošā degmaisījumā ar ilgstošu pussabrukšanas periodu. Uzzinājis, ka pateicoties neoliberālisma doktrīnas injekciju saasinātai konkurencei Savienoto Valstu akadēmiskā vidē patlaban norisinās Prozaka farmakoloģiskais noriets uz skatuves parādoties Ritalīnam jeb īstajā vārdā methylphenidate, man dzīvē beidzot paradījās jauni, ja nu ne mērķi tad orientieri gan. Jo kaut kā taču jacenšas sekot aktualitātēm un iet laika garam līdzi, kaut arī Hēgeļa Zeitgeist, jeb laikmeta gars, kā plaši zināms ir fuckin’ viltīgs. Puvušā Džonija vārdiem: “es nezinu, ko gribu; bet zinu, kā to dabūt”. Pamodies vēlā pēcpusdienas stundā kad visi darbaļaudis jau sen vergo kārtīgi Moloham un ģimenes laimei slaistos pa dzīvokli visu laiku atrasdamies par mata tiesu no onanēšanas, kā tas dīkdienis no New Yorker, kurš aiz nekā darīt iefiltrējās kādā interneta kompānijā, lai veiktu spontānu field-work socialajā antropoloģijā par biroja darbinieku bara uzvedības paterniem. Protams, Hakims Bejs apsveic bērnu un jauniešu auto-erotismu, kas robežojas ar pornogrāfiju, no ņe da takoi že sķepeņi; drīzāk kā tādu fizioloģisku antitēzi vecāku nomācošajam “Ordnung muss sein!”. Izstīvēju savas kuslās miesiņas uz lodžijas, lai pusizmeties ķertu pigmentu ļaujoties pavasara saules glāstiem. Aiz apzaļumotās teritorijas nīkulīga aina: jaunās māmiņas un vecās vecmāmiņas šurpu-turpu stumda savus bērņeļus ratiņos. Jā, laikam vairs no manis diez kāds poētiskais terorists vairs neiznāks, nekādas temporālās autonomās zonas (TAZ) es arī nedibināšu, ja nu vienīgi uz kādu immediālisku potlaču varētu vilkt. Kad ir tāds kā Tatjanai no Jevgeņija Oņegina “pastiloj žizņi mišura” noskaņojums paliek vēl daži teksti kā patvērums, kas burtiski spēj pavērt ikdienišķuma apvāršņus. Piemēram Tacita “Vēstures” annāles; vai, pieminat: no Selindžera, kur Zūijs mierina Freniju, kura savukārt ir pārlasījusies kādu anonīma 18.gs. autora darbu, kas tulkojumā saucas Pilgrima ceļš, bet oriģinālā “Otkrovenniji rasskazi stranņika duhovnomu svoijemu otcu”. Tur runa iet par kādu vecīti, kurš atklājis Evaņģēlija vārdus “nepārtraukti lūdzieties’ (ņepristanna moļiķesja) veic garīgu ceļojumu apgūstot nepārtraukto Jēzus lūgšanu. Tad, protams, vēl budisma sūtras par sansaras un ciešanu pārtraukšanu ar domas spēku vien pārcērtot maijas uzliktos valgus ap acīm. Nu tam klāt ir nācis Hakima Beja sūfisma inspirētais vizionārisms. Lūk, kā man šķietas, var skaisti novecot: dirnu es kā mēbele Nuevos-Rīgas centrā, kas vairs nav galvaspilsēta, jo Apvienotajos Eiropas Emirātos par tādu ar dievpalīgu ir kļuvusi Ventspils,- dirnam puspagrīdē kopā ar sabutiļņikiem (žēl, ka datora šriftu klāstā nav pudelītes simbola). Un smēķējam mēs aromātisku Marokas hašišu (preferabli no metālkalumiem inkrustētas ūdenspīpes) šļukstinot palēnām sarkanvīnu (sarkanu tāpēc ka Viņa asinis). Pilsēta vispār ir mainījusies: mošejas vairs nav tikai zaļajā Imantā vien, bet putekļainās tveices pārņemtās ielas arī t.s. vēsturiskajā centrā pieskandina muedzinu saucieni no minaretu augstumiem. Grīziņkalna proletāriskais ētoss ir maķenīt izkortelējis buržuīnus no vecpilsētas, politiķi tipa čornij karļis vairs neuzdrīkstas nesodīti defilēt promenādēs. Parkiem līdzīgās kapsētas ir kļuvušas pārmēru integrētas pilsētvidē un pateicoties forsētai sociālā budžeta samazināšanai pilsētnieki ir spiesti ikdienā konfrontēties ar nāvi, jo Sarkandaugavas trakucīša iemītnieki brīvlaisti postulē savas “īpašās vajadzības” pilsētas ielās. Vairums no viņiem gan iet bojā pirmajos ziemas mēnešos, bet atlikušie reanimē “muļķu kuģa” viduslaicīgo tradīciju sildoties un riņķojot pa naksnīgo pilsētu ar municipālām brīvbiļetēm vienīgā maršruta autobusā (Zviedrijas modelis). Automobīļi centrā ir atcelti kā šķira, bet Melngalvju piparkūku namiņā tagad atrodas Džamahirijas vēstniecība. Ēnainā puspagraba velvēs valda patīkams vēsums un krēsla, jo logi ir aizklāti noputējušām fašistiski smagām Latvijas-ķiršsarkanā krāsas drapērijām. Jābūt taču kaut bišķiņ vietējā kolorīta un kripatiņai lokālpatriotisma, ja reiz latviskai baltai dzīvesziņai ir imanenti piemītoša arī “šausim žīdus Gaujmalā” šķautne vai tāda draiski ksenofobiska dimensija. Telpa pa tam ir iztapsēta ar mīkstiem persiešu paklājiem, lai jaunieši- jaunas miesas un svaigas asinis, godbijīgi pie ieejas novelkot apavus spietotu starp foliantiem piekrautiem grāmatplauktiem. Duglasa Koplenda “X-paaudzē” gan ir kāda līdzīga pasāža par moteli tuksnesī. -----------------------------------  eng. “ņū-eidž”, jaunā paaudze jeb laikmets- sinkrētisks, pārsvarā mistisku austrumu mācību, fasējums alternatīvā garīguma meklētājiem  arab. “jihad”, sevis un/vai pasaules pilnveides cīņa  jaunlatv. izmainītā  no gr. gnozis- zināšanas, agrīnās kristietības sekta, kas uzsver ezotērisko- slēpto zināšanu nozīmi  kriev. rokasgranāta tipa “citrons”, Eduarda Ļimonova vadītās nacionāl-boļševiku kustības rupors  pankroka grupas Dead Kennedys solists, filozofijas doktors, kandidāts uz LosAndželosas mēra amatu  Prozac, eiforiskus stāvokļus nodrošinošs anti-depresants; masīvi populārs ASV  amfetamīna iedarbībai tuvs preparāts, kas palielina uzmanības un koncentrēšanās spējas  Johny Rotten, punk estētikas patriarhu Sex Pistols, vokālais līderis PT-sms gan nav šis raksts, kā varētu domāt. Ideāls poētiskā terorisma piemērs, īpaši piemērojams Latvijas situācijai, kur vairums ļautiņu svēti tic horoskopiem, zīlēšanai un tamlīdzīgām blēņām,- piesūtīt kādai jums noriebušamies institūcijai piem.VID vai CSDD ļaunu vēstošu mistiska, burtiskā nozīmē, satura bumbu, piem. pudeli pildītu ar kaltētu sikspārņu līķīšiem līdz ar draudu vēstuli par to, ja institūcija nepārtrauks cilvēka cieņu pazemojošo savu darbību un nemainīsies Raiņa vārdiem “uz augšu” tās darbinieki nonāks nolādējuma ietekmē un tos ar visiem radiniekiem piemeklēs briesmīgas slimības un ļauna acs būs pār viņiem. Pirms tam protams javeic zināma sabiedrības informēšanas kampaņa- izsūtot preses relīzes centrālajiem medijiem. Uz tiem gan īpaši nav ko paļauties tāpēc rūpīgi jaizvēlās mērķa auditorijas apjoms piem. Imigrācijas un Pilsonības departamenta Kurzemes rajona nodaļa, lai pēc sūtījuma saņemšanas stihiski informatīvi procesi, t.i. baumas institūcijas iekšienē padara savu.  Z-Amerikas indiāņiem šķērdējošs dāvanu apmaiņas rituāls  KornēlijsTacits antīkās Romas historiogrāfs  hindu mitol. sansara, karmiski determinēta pārdzimšanu virkne  hindu mitol. maija, novērojamās materialās un psihiskās pasaules šķietamība  sūfiji- mistiskas Islamisku ordeņu brālības, Hakimam Bejam bieži asociētas ar apdullinošo vielu ekscesīvu patēriņu  rus. pudeles brāļiem, plenčiem  kriev. melnais kārlis, tēls no pret izglītības reformas kampaņas klipa  Lībijā tautvaldība  romantiskas jūsmas un kārtējās nacionālās atmodas dziesmas vārdi
link4 comments|post comment

arii gorchevs [May. 31st, 2005|11:12 pm]
Veņičkas mantinieki

Sankt-Pēterburgas izdevniecībā Amfora/Gelikon 2005. gadā sērijā “Jaunais vilnis” iznācis Dmitrija Gorčeva stāstu krājums “Glābšanās plāns”.

Tas, ka Gorčevs grāmatas anotācijā tiek salīdzināts ar poēmas “Maskava-Petuški” autoru Venediktu Jerofejevu, ir pareizi; taču viņš vēl turklāt ir sintezējis Daniila Harmsa absurda poēziju ar mitjku pareizticīgā dzenbudisma mīlīgo pasauluzskatu pie tam bagātīgi izmantojot piparotu nenormatīvo leksiku , jāatzīmē- vienmēr īstajā laikā un vietā. Dmitrija Gorčeva īsie stāstiņi visdrīzāk iederas krievu mutvārdu tradīcijā izkoptajā “baikas” žanrā, kurā tik ģeniāli nepretenciozā žurnālistikas manierē ir izpaudies tāds mūsdienu krievu literatūras pīlārs kā Sergejs Dovlatovs. Protams ir grūti un laikam pat neiespējami tulkojot pārcelt šo valodas “smeķi”, vēl jo vairāk tāpēc ka latvieši lai nolamātos joprojām ir spiesti tverties pie bagatīgiem krievu “mātes” valodas apcirkņiem. Tomēr, ja ir vērts kaut ko ietulkot recenzijas trūcīgajā zīmju skaita apjomā, tad tas noteikti iz jaunākās krievu literatūras būs arī Gorčevs. Paraugiet paši:

“Pašās rūgtākajās savas dzīves minūtēs aizmirst cilvēks jautājumus, kuri šķita viņam tik svarīgi vēl vakar, un atliek vien tādi no tiem, uz kuriem tik un tā reiz nāksies dot atbildi: “Kas tu?”, “Kur tu?”, “No kurienes tu?”, “Kāpēc tu?”.
Un milicija, kā bāzētākā un primitīvākā esamības substance, uzdod jebkuram, nokļuvušam tās rokās, tieši šos vienkāršos un svarīgos jautājumus.
Un cilvēks ir sašauts: nevar viņš dot atbildi! Pat tādu atbildi, kas apmierinātu, nē, ne mūžību, bet kaut vai šo miliciju. “Mans dievs!- domā cilvēks.- Es esmu nekas! Esmu nekur, nenokurienes un uz nekurieni! Es ne priekš kam! Cietumā mani! Kamerā! Un- pa olām mani, pa nierēm, un ūdeni nedot, un pamīzt mani neizlaist! Ne par ko!
Un milicija, velti ka primitīvākā substance, visapslēptākās šīs vēlmes nekavējoši uzmin un izpilda visas līdz pēdējai. Vienkāršiem vārdiem un kustībām pārliecina viņa cilvēku tanī, kamā nespēja viņu līdz šim pārliecināt ne Jēzus Kristus, ne vēsturiskais materiālisms: ka tārps viņš un pīslis zem kājām, ka skrūvīte viņš saliekta un nagliņa izrūsējusi, un tfu uz viņu un izsmērēt vairs nav ko! Un pa mūli viņam, ko uzēdis uz visa par velti, nenopelnītā, nepelnītā un nepienākošās. Un aizmirst cilvēks lepnību savu vakarējo neiespējamo, un šļupst: “Biedri seržant...” Bet biedrs seržants viņu ar steku pa ribām un ar zābaku pa dirsu. Un nožvangst durvis, un iemieg radība trīcošā, beztiesīgā.
Da i sūds ar viņu.”

Liela daļa no krājumā ievietotajiem tekstiem lieliski iekļaujas patlaban tik modīgajā (skatīt Ilmāra Zvirgzda feļetonus žurnālā “Rīgas Laiks” vai rakstu krājumu “Sovremennij gorodskoj folklor” Maskava 2003.g.) “urban legends” formātā:

“Pareizticīgā bumba
Reiz sensenos laikos, vēl pie komunistiem pagājušā gadsimtā nenovīdīgie imperiālisti izgudroja Neitronu bumbu.
Neitronu bumba bija ļoti Ciniski iekārtota: pēc tās sprādziena cilvēki iztvaikotu uz vietas, bet mantas visas paliktu neskartas. Ieiesi mājā- neviena nav, ne dvēseles. Zupa uz plīts, kotletes ledusskapī, veļa kumodē. Uzvelc saimnieka kaļsonus (tulk.garās apakšbikses) un dzīvo.
Amerikāņu imperiālisti iecerēja izmantot šo bumbu, lai pārvietotu no amerikas uz padomju savienību nēģerus, tāpēc ka uz to brīdi nēģeri jau bija diezgan stipri piegriezušies. Taču daži nēģeri pārģērbušies par tūristiem atbrauca apraudzīt dzīvokļus un atgriezās ar šķībjiem ģīmjiem: neiepatikās viņiem- amerikā dzīvokļi labāki. Bez tam, trīs dienu laikā nēģeri neieraudzīja padomju savienībā nevienu trauku mazgājamo mašīnu, ne vienu pašu, pat kremlī.
Vienvārdsakot bumba tā arī nenoderēja, un imperiālisti to pameta.

Da sūds ar viņiem, ar imperiālistiem, tik un ta mēs viņus vēl apglabāsim, taču tai pat laikā akadēmiķi Zeļdovics un Šnejerzons izgudroja par atbildi ne ta Pozitronu, ne ta Hiperonu bumbu, kuru pēc tam lai izpatiktu imperiālistiem arī pameta. Un pilnīgi velti, tāpēc ka īstenībā Bumba bija ne kāda ne pozitronu un ne hiperonu, bet visīstākā Pareizticīgā.
Tā darbojās tieši pretēji amerikāniskai: ja tādu bumbu nomest, piemēram, uz Maskavu, bet uz Makavu to obligāti vajadzētu nomest, tad visi maskavieši paliks dzīvi, taču paliks stāvam Pliki tīra lauka vidū. Nu, varbūt birzīte tur vēl cirtosies bijušā kremļa vietā.
Puse maskaviešu, protama lieta, uzreiz pēc stundiņām trim bez saviem mobiļņikiem un palm-pilotiem čokurā sarausies, tas ir skaidrs. Otra puse pasēros par savu dzīvoklīti birjuļovā mazliet, un pēc tam piesegs savu kaunu ar ceļteku, atraks mazdārziņā kanžas aparātu-vēl nelaiķe opīša tā ierakto, ka nekāda cilvēka bumba neaizniegs, uz sāks beidzot dzīvot pēc priekšrakstiem: par rītdienu nedomājot un par vakardienu nežēlojot. Klusi, pieticīgi. Kas izaudzis- tas izaudzis. Izraki un apēdi.”

Ir Gorčevam arī “Rīgas Laikā” iecienītās pseido-harmsiskās anekdotes tikai smieklīgākas nekā par Raini un Aspaziju. Lūk, piemēram nobeigumam, viena īsiņa par Bilu Geitsu:

“Reiz Bilam Geitsam ļoti stipri sagribējās no jauna kļūt nabagam.
Viņš aizgāja uz savu banku, noņēma no konta miljardu dolāru, sakrāva tos pašizkrāvējā un izbēra izgāztuvē. Saskrēja ubagi, visu naudu savāca, protams. Kļuva bagāti, sapirkās mājas, kompjūterus pa desmit gabaliem- sev, radiem, bābām. Uz katra kompjūtera vindovsus visādus uzlika, vordus un ekseļus, lai naudu skaitītu.
Bils Geitss no tā nopelnīja astoņpadsmit miljonus tīrās peļņas. Tas jau pēc nodokļu nomaksas.”
link2 comments|post comment

navigation
[ viewing | 200 entries back ]
[ go | earlier/later ]