Kastaņeda jau ir filosofija + mistika mājsaimniecēm. Then again, no sēnes, kaktusus un velnābolus šņaucoša pašpasludināta viedā neko vairāk nav jāgaida.
Man tomēr galīgi nav ticības (ne racionālas, ne citādas) tam, ka esi pietiekami iepazinies ar to literatūru, par kuru esi tik steidzīgs izdarīt virspusējus vispārinājumus (jo pretējā gadījumā būtu ievērojis, ka Kastaņeda neko nešņauca un faktiski pašpasludināja sevi par idiotu), lai tie vispār būtu nopietni ņemami vērā. Bet man arī nav iebildumu, vari pulēt savu trīssturaino realitātes modeli, kā saka, uz veselību
Pejota kaktusa un Datura stramonium (t.i., velnābola) "apziņu izmainošās" īpašības Kastaņeda reklamē vismaz "Dona Huana mācībās", "Atsevišķajā realitātē" un "Ceļojumā uz Ikstlanu", un tas ir fakts. Sen neesmu viņa murdziņus lasījis, līdz ar to iespējams, ka palaižu garām vēl citas viņa lekcijas par "mainītu apziņas stāvokļu" a.k.a. ķīmiska delīrija noderīgumu garīgajā praksē.
Nav tas nekāds fakts. "Reklamē"? nu, kamon - tāda pavirša, tendenciozi nekorekta jēdzienu lietošana neko labu par tava racionālisma (iedomāto) pārākumu neliecina. Neko viņš tur nereklamē, tikai apraksta pieredzi (bez jebkādas sajūsmas), savukārt vēlākajās grāmatās īpaši uzsver tās (ar augu palīdzību mainītas apziņas) kaitīgumu (pārāk smagas sekas enerģētiskajam ķermenim), turklāt paskaidro, ka viņam tas viss dots lietot, jo bijis īpašs cietpauris. Nu, un cik Megrē grāmatas tu esi izlasījis?
Anastasija ir lata romāns.