| jautājumi pēc dzejas meistardarbnīcas apmeklējuma |
jautājumi pēc dzejas meistardarbnīcas apmeklējuma | 21. Mar 2004 @ 20:41  |
|---|
![[User Picture Icon]](http://klab.lv/userpic/1389/813) |
| From: | maska |
| Date: |
21. Marts 2004 - 22:38 |
|
|
|
|
(Link) |
|
A kas ir kritērijs - a) profesionāla lasītāja pielikta mērīkla? b) profesionāla autora kā kolēģa pielikta mērīkla? c) apvienota profesionāla lasītāja un autora mērīkla? d) parasta vidēja (ja tāds vispār ir) lasītāja mērīkla e) literatūrzinātniska mēraukla ar to saprotot daiļrades gaismojumu caur zelta parauga meklējumu prizmu, mērīkla f) un entās citas.
Galu galā pamatā jau ir nepieciešams autoru analizēt viņa iekšējā sistēmā, tikai pie galējas nepieciešamības salīdzināt viņu ar citiem tekstiem, autoriem u.t.t. Un kas tad īsti ir "teksta fakts" - iemesli, kas autoram ir licis uzrakstīt šo darbu, darbu esamība literārajā ainavā, polemizēšana ar citiem darbiem? Man šķiet šīs meistardarbnīcas uzdevums ir dažādu paaudžu, stilu un pieredžu autorus maigi sasist ar pierēm kopā, caur savstarpējas kritikas ceļu nodrošinot iespēju (bet tikai iespēju) autoram pievākt izmantošanai savā saimniecībā lietas, kuras tam varētu būt vajadzīgas. Es uzskatu, ka mēs kā autori stāstam citiem autoriem kā paši ir gājuši (bet ne nogājuši) ceļu pretim savas būtības skanējumam, pasaules reflektējumam, emocionālajai attieksmei vai whatever, kas veido radošo dvēseli.
Es gan ātri notinos no pasāciena, bet vai tiešām ir tā, ka autori savu viedokli prezentē kā taisnību? Mēs runājam ar autoru no savas lasītāja un autora pieredzes pozīcijas (no kurienes gan mums citur runāt - tad jau var iešķiebt Valeiņa "Poētiku" rokās un klapēt Rakstnieku bodīti ciet...). Slikti, kritikā ir tad, ja recenzents savu viedokli izsaka kā galēju patiesību - tas viss, ko mēs runājam galu galā ir tikai ierosinājums autoram paskatīties uz savu tekstu, bet galējais spriedums jau paliek pašam autoram. Šai sistēmā protams rupjā veidā netiek iekļauti autori, kas te ir pārpratuma pēc - skat. to pašu Noras Ikstenas pēdējo meistardarbnīcu...
labi, neizliecies pārgudrs, ja?
![[User Picture Icon]](http://klab.lv/userpic/1389/813) |
| From: | maska |
| Date: |
21. Marts 2004 - 22:48 |
|
|
|
|
(Link) |
|
Es tev nekur neesmu izliecies... !!! Un tu to zini.
![[User Picture Icon]](http://klab.lv/userpic/38996/905) |
| From: | maya |
| Date: |
21. Marts 2004 - 23:08 |
|
|
|
|
(Link) |
|
autori vispār neko neprezentē...viņiem tiek dota iespēja, bet netiek doti instrumenti ar kuru palīdzību iesaistīties sarunā. Ja argumnets ir - šajā dzejā ir pārāk daudz tēlu, tāpēc tā ir grūti uztverama, tad situācija ir vēl daudz maz normāla, jo autors vismaz teorētiski var teikt ...man tie bija vajadzīgi, lai.... bet ja arguments ir - šī dzeja ir pārāk neemocināla, vai pretēji - ta ir pārāk emocionāla, tad, kā lai autors vai cits lasītājs aizstāv savu viedokli? :) sakot, nē, tā ir ļoti emocionāla? :)) nekur tāda saruna neved.
ai, es, protams, neko no dzejas kritikas literatūrteorijas nesaprotu...esmu viduvējais lasītājs, bet tieši tāpēc mani interesē saprast kādā valodā par to ir iespējams runāt, ja vispār ir iespējams. Un ja nav, tad kāpēc tiek runāts. Bet, ja ir, tad kāds ir pats rezultatīvākais veids šādas sarunas norisei. :))
Un tad, kad lasīs Tavus dzejoļus, es gribētu lai Tu pastāsti, kāds tad ir Tavs ceļš pie viņiem.
|
|
| Top of Page |
Powered by Sviesta Ciba |