Pirmdiena, 12. Mar 2007, 12:25
Nodoklis

Kā ziņo iAuto un citi māsu mēdiji, tad būs nodoklis liellitrāžas mašīnām sākot no tām, kuru motora tilpums pārsniegs 3 litrus.

Trīcošām rokām velku tehnisko un skatos... Fū... Motora tilpums (cm3): 2926
Tags:

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 12:52
[info]mikii

pag, nesapratu uztraukuma pamatu - nodoklis taču ir par reģistrāciju nevis ikgadējs?

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 12:55
[info]maris

Cik saprotu no apkārtrakstītā, nodoklis būs ikgadējs.

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 12:59
[info]mikii

6.pants. Nodokļa maksāšana

(1) Nodokli maksā par:

1) pirmo reizi Latvijā reģistrējamu vieglo automobili vai motociklu;

2) reģistrējamu vieglo automobili vai motociklu saskaņā ar šā likuma 5.panta sestās daļas otro teikumu, astoto vai devīto daļu;

3) reģistrējamu vieglo automobili vai motociklu saskaņā ar šā likuma 7.pantu.

(nav gluži pēdējā versija, bet nu pamatam nevajadzētu mainīties)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:06
[info]maris

Hmm... Tad dīvaini, par ko tad tāds šums?

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:08
[info]mikii

par to, ka autobraucēji likumus nelasa. un arī žurnālisti ir pie vainas liekami - visur tika skandināts, ka nodoklis pieaugs, be bez paskaidrojuma "latvietim - parastajam", kas tas īsti ir par nodokli. gada maksājumu jau mums sauc par nodevu, vei ne tā?

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:10
[info]maris

Oi... Es nesaucu... Viņi cykac paši atnāk... :(

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 12:56
[info]

es arii saprotu, ka ikgadeejs

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:04
[info]mikii

ja nodoklis būtu ikgadējs, tad tam tiešām nebūtu nekāda sakara ar inflācijas apkarošanu. ja nodoklis ir par reģistrāciju, tad kļūs ievērojami dārgāk iegādāties auto virs 3000cc, kuri jau tāpat ir dārgāki un neekonomiskāki. principā mērķis ir vidējais cilvēciņš, kurš grib iegādāties maksimāli lielāko/ātrāko auto, bet šis nodoklis viņu mēģina novirzīt uz mazliet zemāku sektoru. man jau ar īsti nepatika tas, ka nodoklis bija arī 2000-2999cc, bet ja no 30000cc - tad liekas cilvēcīgi, jo līdz tam slieksnim ir gana plašs un jaudīgs autoparks, no kura izvēlēties..

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:06
[info]

labi, bet vai tas attiecas uz pirmreizeejo regjistraaciju pie auto ieveshanas latvijaa, vai ja es veelos shobriid paardot, jaunajam iipashniekam pie regjistraacijas buus jaamaksaa lielais cipars?

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:08
[info]maris

Manuprāt, tad būtu jāmaksā nodoklis pircējam pie auto pirkšanas...

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:09
[info]

nu tad valsts mani ir uzmetusi un lai kalviitis tagad no manis to auto atpeerk :D

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:11
[info]maris

Paga, paga... Tu mūsu garantu liec mierā! :DDD

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:11
[info]mikii

no likuma - šķiet tikai par pirmreizēju reģistrāciju latvijā. tas gan vairāk izskatās pēc importa mazināšanas pasākuma, bet nu ir ar inflāciju ar tam saistība ;)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:12
[info]maris

Manuprāt būtu muļķīgi likt šādu nodokli tikai pie ievešanas...

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:22
[info]mikii

kāpēc? ķēdīte jau ir šāda: cilvēks grib auto, nopērk to latvijā, iepriekšējais īpašnieks arī grib auto, bet jauni jau tāpat tiek ievesti, bet kvalitatīvus un nenojātus lietotos arī ir jāieved, imports uz augšu. pēc tam, kad jaunais auto ir palietots, to atkal ir jāpārdod, līdz ar to izvēle ir kādam no iekšzemes pirkt šo dārgāko jaudīgo auto, bet pirmais īpašnieks atkal var pirkt vēl dārgāku. kur rodas inflācija - no cilvēku tieksmes dzīvot uz maksātspējas robežas, paņemt tik labu auto cik tik ar nagiem var pievilkt, jo būs taču labāk nākamgad, bet nākamgad ir jau citas izmaksas utt, līdz ar to tiek meklēts labāk apmaksāts darbs. jo vairāk nodarbinātie ceļo no vienas darba vietas uz otru, jo ātrāk ceļas algas. tas jau būtu labi, ja viņi arī ko vairāk darītu, nekā tikai mēģinātu nosegt savus sagrābtos kredītus. nodokļa mērķis ir radīt lēcienu starp relatīvi lētākajim vidusklases auto un dārgākajiem gan cenas, gan uzturēšanas izmaksu ziņā ziņā lielajiem auto. manuprāt galvenais mērķis ir lietoto auto tirdzniecība, lai latvietis - praktiskais, necenstos par pēdējiem grašiem tikt pie lietota lielā merša vai bembja, bet gan izvēlētos ko saprātīgāku..

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:25
[info]maris

Kas var būt saprātīgāks par huļiganku? :D

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:29
[info]mikii

nu ja ;)
tikai neapvainojies, bet kad priekšlikumu pasludināja, man tas pat likās saprātīgs, jo līdz 2000cc arī ir daudz labu ikdienā normāli lietojamu auto. vienīgā škrobe par dīzeļiem, jo tiem gan prasītos drusk lielāks tilpums. ja nodoklis būs no 3000cc - nu bet lūdzu ;)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:30
[info]maris

Nu ja, man jau ar kā reiz tīselis... Kad bija 2.5 litrinieks, likās par maz, tagad ar 3l ir tā kā ir, gadās, kad gribas vēl vairāk...

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:32
[info]mikii

ja būs labi ar naudām, tad man jau ar noskatīts audi avants ar 3.0 dīzeli - ikdienas braukāšanais vajadzētu pietikt =))
lai gan visticamāk nāksies ņemt kādu 1.9 vai 2.0 dīzeli, atkarībā, cik jaunu.. labāk jau Q

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:34
[info]maris

Avants diezgan rullējoša tačka, vienīgais viņiem tā pat, kā ar BMW, mēdz jūgties elektronika, un tad ir pa dārgo.. :(

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:38
[info]mikii

bet tas jau visiem, kam kaut kāda elektronika ir. jaunākiem (<5 gadi) gan nevajadžetu īpašām problēmām rasties, manuprāt. es jau par tagadējo uztraucos - bik tur vadi ir, bet nu 10 gadi ir nopietns vecums.. jāuzliek būs kāds ziedojums auto dievam ;))))

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:40
[info]maris

Agha, kanniņu eļļas... :D

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:48
[info]red

lidz 2000 nav labu normali lietojamu auto ;)
ir tikai parvietosanas lidzekli. bet no otras puses,
ka jau te mineju - ja cilveks var atlauties pirkt lielu motoru, lai atlaujas ari maksat nodokli.

mani vienreizejs registracijas nodoklis neattures nopirkt normalu auto.

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:51
[info]mikii

nu tad jau viss kārtībā - ja vari atļauties, tad pēr ;)
starp citu - kas pēc tavām domām ir normāl auto? kādu piemēru?

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:56
[info]red

tads, ka [info]glupais un man (man ir aizdomas, ka mums tie auto ir motoru zinja identiski) ;)

nu labi, pec butibas:
performance - atrs, stabils, dross, perfekti vadams, velams pakaljas piedzinja ;)
comfort - kluss, plass, erts, user-friendly
usability - praktisks, tb liels, var daudz ko sastuket, utt.

lidz ar ko 530d touring bembis kvalificejas ;)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 13:59
[info]maris

Yep :)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 15:38
[info]mikii

nja, ja situācija tiešām būs laba, tad varbūt arī uz šādu varēs paskatīties, jo auto jau labs. neesmu bembists, bet vācu tehnisko sniegumu nevar nenovērtēt. moš tieši būs jāņem bmw, lai mainītu tautas attieksmi pret tiem ;)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 15:42
[info]maris

Vai... Tautas attieksme nemainīsies... Lai cik laipns es vienmēr nebūtu (palaižu, pasaku paldies, utt.) tāpat pārāk bieži visādi mudacēni savāra kādus sūdus zem Salu tiltiem, utt... Līdz ar to - bezceris...

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 15:48
[info]mikii

nav bezceris. tikai tas prasa ilgu laiku. jo vairāk "normālu" braucēju būs ar bmw, jo ātrāk situācija mainīsies. bet jebkurā gadījumā tas ir vēl kādu 10 - 15 gadu jautājums ;)

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 15:59
[info]maris

Starp citu, BMW pārsvarā palaiž citus BMW.

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 16:01
[info]mikii

haizivju pieklājība ;>

Pirmdiena, 12. Mar 2007, 16:15
[info]red

nu es ari nebiju bembists (lai ko tas ari nozimetu). bet pirms diviem menesiem iegadajos so auto, kas pagaidam nav licis vilties. saku saprast kapec cilveki izgaz naudu par labiem auto - braukt ir kaifs, 3.0 dizelis ed zem 10l videji, izskatas labi ;)