Ieraksti

Bezvirsrakstis

par polijas infrastruktūru: ceļš no Berlīnes līdz Belostokai (un atpakaļ) ir gatavā bauda, labāks par vāciešu autobāni. Vācija vispār ir ilgi uz sava "pamatīguma" lauriem gozējusies, viss ir noplucis un nojāts, un būs nepieciešams smags darbs lai atkal uzpucētu. Polijā viss tikko pabeigts būvēt un foršs, jauns un smuks.

Varšavai cauri braucot gan bija tīras šausmas. Turpceļā trāpījos ap vakara pīķa stundu: visi nobrauktceļi no lielceļa bija aizsisti ciet, rindas uz luksoforiem iestiepjas kilometrus uz lielceļa. Kārtējais pierādījums ka transporta artērija cauri pilsētas sirdij ir absolūts stulbums. Varēja jau no LA ar viņu I-5 biški pamācīties. Atpakaļceļā bija pretējā joslā 3 uztaisījuši vilcieniņu: tās joslas stāvēja daudzu, daudzu kilometru garumā. Mana plūsma stāvēja dēļ "rubbernecking" efekta. Bet sūds ar Varšavu.

***

Poznaņas supercharger ir biški dīvains, viņš tādā pirkstus mētājošā kvartāliņā ievietots, un navigācija uz to ved nepareizi: lai būtu pareizi, ir jāiebrauc tālākajā ieejā (!) un tad uzreiz jānogriežas pa labi, tad viss ir ērti. Ja iebrauc tuvākajā ieejā, tad nākas diezgan stresaini pariņķot līdz atrod kur tas sūds paslēpies. Turpbraucot tikai pieslēdzāmies, palādējām un pastaigājām pa un ap kvartālu, atpakaļbraucot stress bija mazāks, pieslēdzos, noskaidroju Yelp ka ir pieklājīga ēstuvīte ("Lars, Lars & Lars") un tur uzēdām.

Pie otra superchargera, kas atrodas nosacīti Łódź tuvumā, bet tehniski ir tādā Lućmierz miestā, ir ļoti pieklājīgs restorāniņš Porto Fino, ceptie kartupeļi kā piedeva ("backed" vietējā izloksnē) bija super garšīgi. Ļoti iesaku restorāņu: bet skatieties atsauksmes. Esot personas kas saēdušies Bigoš stila kāpostus pēc tam aizpirž visu mašīnu.

Pēc tam jādudina līdz Belostokai: tur supercharger ir plānots, bet nav pabeigts. Izlīdzējos ar vietējo GreenWay lādēšanu. Darbojās perfekti, bet mērogs diemžēl nav tas.

Nakti jāpaliek Belostokā, pēc tam uz Kaunas - tur supercharger ir perfekts, un pie tam bez maksas. Lādējam līdz 100% tātad :) Neilgi pēc Latvijas robežas šķērsošanas auto brīdina: esam nekurienes vidū, neviens supercharger vairs nav aizsniedzams. Raksturīgi: lietuvieši var, latvieši (plānotais Salaspils supercharger) sūkā ķepu.

***

Latvijā lādējos 1x ar Elektrum un 1x ar e-mobi.

Elektrum aplikācija strādā OK, bet ir biški stulbums ar to vai vajaga spiest "Uzsākt" podziņu aplikācijā pirms vai pēc CCS vads ir pieslēgts pie auto. Nācās zvanīt uz atbalsta dienestu, tie pārstartēja kasti (lādējos tajā vietā iepretim bibliotēkai) un tad jau sāka darboties.

Vēl viena dīvainība: Elektrum aplikācijā pirms lādēties jāizvēlas naudiņas par cik lādēsies, tad sāk lādēties un tad neuzlādēto atskaita atpakaļ. Lādējos 2 piegājienos, vispirms 10 eur, uzlāde beidzas ap 9.98, Latvenergo atskaita 2 centus kā "refund". Sākam vēlreiz, pie apmēram 6 euro pielādēts pilns, Latvenergo atskaita 4 euro par refund. Kaut ko tādu es neesmu redzējis nekur. (Lai gan taisnību sakot, es ar aplikācijām neaizraujos, lietoju ADAC EnBW lādēšanas karti. Tāpēc nezinu kā vēl aplikācijas mācētu izvirst.)

Ar e-mobi stāsts bija vēl skumjāks: izlasot ka aplikācija nestrādā ne pagalam, nolēmu paņemot to karti. Sacīts, darīts, bet tad šie izsūta karti ar kautkādu "eksprespastu" - tipa ceturtdien "izsūtīja" bet pienāca reāli tikai pirmdien. Viss tādēļ ka strādājot "attālināti" un vienkārši ofisā piebraukt, izsniegt/paņemt karti ir nepārvarami grūti. Dirsēji.

Un arī lādēšanās tāda pašķidra: uz Dzirnavu ielas (pie Tet ofisa) nevarēja pieslēgties jo no stūra kautkāds Reno Zoe savu 22kW pa kluso sūca, bet viens cits lādētājs nebija pieejams jo kāds to CCS spraudni bija nosviedis zemē, un, laikam, kautkādu plastmasu nošķīlis, vai vēl kautkāda cita problēma uzsākt lādēt. Pa to laiku Zoe bija atvienojies un Dzirnavu ielas lādētājs bija pieejams, tad tur viss notika. (Tas, salīdzinoši ir pluss e-mobi pieejai, ka lēnos slauc, bet ātri lādēties ir izdevīgi. Un arī vada galā karāties, izmantojot kā stāvietu, nav izdevīgi.)

Tas, ka e-mobi lādētājam ir 3 spraudņi (CCS, Chademo, un "Type2" zemas jaudas), bet darboties vienlaicīgi var tikai viens no tiem arī ir tāda unikāla dīvainība. Nekur tādu gājienu redzējis neesmu.

Arī tā letiņu izpratne par darbību secību, kuras pogas vispirms jāspiež un kurā brīdī lādētāja vads jāpievieno ir jokaina. Salīdzinājumam, lādējoties ar GreenWay lādētāju darbību secība ir šāda: 1) Izvēlies vadu, un iespraud to auto. 2) Nospied uz lādētāja pogu ar savu izvēlēto pieslēgumu (CCS) - pieslēgums jau ir iekrāsots, jo lādētājs zina ka vads ir paņemts. (Tehniski šis solis ir vajadzīgs tikai tāpēc ka teorētiski var reizē lādēties vairāki auto un tu negribi apmaksāt kaimiņa Chademo.) 3) Noskanē savu RFID karti, lādēšana sākas.

Pats svarīgākais ir ka vadu pie auto piesprauž uzreiz, un pēc tā brīžā par to var vairs nedomāt.

Bezvirsrakstis

lokdauns: Latvijas valdība nolēmusi nevakcinējošos cilvīšu vārdā sadedzināt tās atlikušās ekonomikas paliekas, kas vēl it kā vilka dvašu. Personīgi, man nav skaidra motivācija: iespējams, man piemīt ir empātijas trūkums, un pārāk auksts aprēķins sirdī. Es tiešām neizprotu, kāpēc, kas īsti motivēja tā darīt? Kā vārdā?

Īstenībā, domāju ka lokdaunam trūkst leģitimitātes: tie kas vīrusam un/vai potēm netic, tie nekādu lokdaunu negrib, pat maskas atsakās vilkt, vai vismaz savu brīvo degunu noteikti atstāj ārā - tie ir pret.
Tie, kas ir vakcinējušies, un joprojām maskas nēsā, un pat pāri degunam: tiem nevajag, un būtu jābūt pret.
Kas īsti ir par?

***

Biju ar auto uz apmēram nedēļu: bija domāts palikt ilgāk, bet notinos jau trešdien. Apskatīju Rīgu, apskatīju cilvēkus. Rīga smukāka palikusi, īstenībā pirms dažiem gadiem bija daudz drūmāks skats. Respekt par Ikea, Decathlon, un visu to Dreiliņu kvartālu. Vācijas vakcīnas QR kods strādā bez problēmām. Cilvēki sab.trans. gan izskatās pēc sūda. Ja Vācijā (Berlīnē) transportā visi tikai ar FFP2 maskām, un tikai pāri degunam. Tas, kas Latvijā (Rīgā) darās, auduma maskas, un pat tās zem zoda, ir neaprakstāms pohujisms.

Lai gan: Polijā vispār cilvēki bez maskām pa veikaliem staigā. Nekādus kodus nepārbauda, neko. Viņiem tur kaut kāds "freedom day" pasludināts? Lietuvas kolēģis min ka vnk poļi testē mazāk, lai cipari mazāki. Iet vaļā tā vai šā, tikai īpaši par to nerunā. Bet cilvēki neko, ļoti patīk viņiem tā brīvība, viss it kā normāli.

***

Par robežām: virzienā uz Latviju neviens neko vispār. Virzienā uz Vāciju, apstādināja uz poļu robežas, bet tikai paskatījās pasi, un palūdza bagāžnieku atvērt - pēc tam "laimīgu ceļu". Citur neviens neko.

SYNTH OF THRONES

Normāls pilnmēness, tāpēc uztaisīju tizlu (īsu) miksteipu no 10 seriāla «Troņu Spēles» galvenās tēmas amatieru sintezatorviļņa versijām. WYSIWYG:


Bezvirsrakstis

Īpašs vidējais pirksts visiem, kas parakstīja šo gobzemistu antivaxera petīciju

viss būs labi

DēeNKā?

patreizējā Pilsoņu kaŗa sākumu palūgšu reģistrēt uz tekošā uokuoubŗa vidu.
Quo vadis, Iannis Bargvtzis?

Exceptiō firmat rēgulam

kā izņēmumu likumam, ka ziņas ir labas tikai tad, kad tuo nav, piedāvāju sekuojuošuo:
jums nebūs paskrējis secen, ka mani vecīši laukuos pirms gadiem trim iedzīvuojās nuo naidīgajām kaimiņu teritōrijām pāremigrējušā kaķenītē Mīcē, ļaužu sasistā un suņa sakuostā, kuras proverbiālais kautķermenis tai brīdī sastāvēja nuo 33% strutām un vēl 33 – nuo nedēļām 9ām iepriekš ieņemtiem kaķēniem, kuru pavisam izrādījās pieci. Pirmais piedzima nedzīvs, uotruo, knapi dvašuojošuo, paps, jūrnieks, nekavējuoties aizsūtīja uz jūŗeni, par kuo viņam, kā jūs man reiz precīzi norādījāt, pienākas administratīvs suods un krimināls nuopēlums, par kuo viņam, savukārt, stāv mežuonīga izmēra puoH.
lūk, svētdien nuosvinējām Fāčam 87. tobiš viņš acumirklī ieiet dubultās bezgalības gadā. a, ir tāds unikōds divām līmeniski paralēlām eļektruoņu mākonēm? axe Siri. she'll knoe. bet es nuovirzuos. vienvārdsakot, es dziedāt nemāku kā šķiru, bet duotajuos apstākļuos es pielēcu kājās un nuogauoduoju Sveix lajd Sīvuo kā nekad iepriekš, pirms „& tās sirsniņas” ieturuot Pāvula cienīgu pauzi. Pāvulam, citstarp, bija suns, taksītis, kuo viņš ikrīt staidzināja rajuonā. Tādi viņi man arī abi iearhivēti. Arī mēs Vecmīlgrāvī uz olimpiskuo 80tuo arī bijām pārgājuši taksīšuos. Līdz tam Stiebru ielas māju bija sargājuši vilki. Džeris bija pēdējais ciltsvīrs, ko sastapu. Pieaugušuo izteiktajās gadskārtās kā „pirms Džeŗa”, „kad Džeris vēl bija mazs”, „Džeŗa laikā”, „pie jaunā Džeŗa” man izteica daudz vairāk nekā partijas XXIY kongress, Hŗuščova atkusnis vai perestruojka. Bet es vispār šuo aizsāku ar kaķiem. karōče, vakar Mamā saka, ka esot apradusi ar zaudējumu, turklāt vārds „samierinājies” aizņem vismaz temporālu rindkuopu – es pat paguvu izkalt sev kapakmeni „SamieriJānis”.

ziņa tātad sekuojuoša: šuorīt plxt sešuos mājā ienāk divas mellas kaķenes, māte'n'meita. vispār jau viņas ir pelēki-rūsganas, brīvmūrnieces hrenovās.

Bezvirsrakstis

es šodien balsoju ar 2 nulle 2 un 4,75 pirmajā lasījumā.
margināļi desvabina augšzemiskās promiles. navars paliek.
paņēmu 0,7 vakar. pagaršoju – derdzās. atliec uz šodienu
visu, ko Tu padirsi vakar. s uz ezera. Regīna. razums...

In Memoriam Andrea Nebel (1969–2021)

Pagājušo trešdien Norvēģijā ar loku un bultām bruņojies musulmanis izdzēsa noteiktu melomānu aprindās labi pazīstamas un ietekmīgas mākslinieces dzīvību. Aizgājējas piemiņai sastādīju stundu garu viņas mūzikas izlasi ar šķipsniņu no katra soloprojekta, kurā Andrea savulaik izpaudusies. Paldies par interesi!


Bezvirsrakstis

Kā pareizi "ticēt" zinātnei.

Citreize pienāca ātrāk nekā domāts: forši sagadās, ka Professor of History of Science at Cornell University, Suman Seth uzraksta to, ko es gribēju lai kāds uzraksta.

Bezvirsrakstis

Šonakt fotografēju WNBA treniņu un pēc tam bija jāfočē ballīte kaut kādā krīpīgā villā, pieņemu, Kalifornijā, bet šī sapņa daļa ātri izplēnēja.

La Réplicante Fatale 2 (2020–2021)

Sveiki! Es veidoju miksteipus portālā Mixcloud. Ievērtējiet manu jaunāko dejojamā ciparpretņa izlasi ar kvalitatīviem sieviešu vokāliem un spēcīgiem ritmiem. 16 gabali, 61 minūte un 16 sekundes. Paldies! <616