Comments: |
Nerunāsim par tiem (protams, salīdzinoši nedaudzajiem), bet tomēr - bērniem, kuri nevakcinācijas dēļ vnk nomirst. Viņi arī tātad turpmāk neslimo...
Un tie, kas nomirst no vakcīnām, tie arī vairs neslimo, vai ne?
es runāju par to, ka statistikai nevar ticēt. un šeit statistikā ir salīdzināti dzīvi bērni, tā ka par nomirušiem runā kaut kkur citur. ja kāds tic šai statistikai, tad viņam ir jāiepazīstas ar citiem iespējamiem iemesliem, kādēļ šīs divas grupas atšķiras. nomiršana no vakcīnas ir ļoti reta, kamēr neuzticēšanās ārstiem - bieža. es, piemēram, pārstāju vest pie mūsu agrākās ārstes bērnus par bronhītiem pēc tam, kad sapratu, ka ārstes uzspiestās antibiotikas šajā gadījumā nav vajadzīgas un mani mājas līdzekļi strādā labāk. mani bērni slimo tikpat bieži kā vienas manas radenes bērni, bet, atšķirībā no manis, viņa sazinās ar ārstu pat 37.1 temperatūras gadījumā, un aizrautigi lieto antibiotikas un temperatūras "nosišanas" zāles. tā nu sanāk, ka viņas bērns slimo 10reiz biežāk, kaut gan patiesībā viņa vienkārši vairāk uzticas ārstiem.
Jā, ārstu kvalitāte ir ļoti atšķirīga. Manā gadījumā mans ārsts man neizraksta a/b kamēr nav skaidrs, ka bez tā netiks galā (nu, tur bakteriāla infekcija pa virsu virālai).
Šinī gadījumā bez papildus informācijas, piekrītu tev, ka nav iespējams salīdzināt, bet te ne tik daudz akmens statistikas dārziņā, kā drīzāk tas, ka lai korekti intepretētu statistiku, ir labi kaut kādā zināmā līmenī to izprast, ko tā uzskaita; vai korekti uzskaita; ar ko salīdzina un vai salīdzinājumiem ir jēga.
nu, šādus pētjumus taisa studenti savos kursa darbos. atceros, reiz kāda bioloģijas studente gribēja izpētīt, kā tec2 ietekmē iedzīvotāju veselību, un tādēļ viņa apkopoja divu poliklīniku datus. hipotēze bija, ka pie tec2 cilvēki vairāk slimo. izrādījās, dati nebija salīdzinami, jo katra ārste parastu saaukstēšanos nosauca citādāk, un atšķirības starp ārstiem bija daudz lielākas nekā iespējamās atšķirības starp dzīves vietām.
secinājums; katrs kādreiz ir pirmkursnieks un nesajēdz lietas. tās ir cilvēktiesības, sākumā nesajēgt lietas.
un ja tu būtu redzējis skolēnu zinātniskos darbus. bet neviens neliedz viņiem publiski apkaunoties, savus datus un secinājumus kaut kur parādot.
esmu redzējis 3. kursa studentu darbus, kas pretendē uz skolēnu zpd līmeni... | |