mapats - [entries|archive|friends|userinfo]
mapats

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[24. Mar 2021|12:51]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Kas liekas dīvaini - naftas un attiecīgi degvielu cena.

Pērnā gada sākumā bija jautri(-37USD/muca), bet uz degvielas cenu tam bija neliela ietekme, kas jau sen ir beigusies.

Šobrīd nafta uzkāpusi uz 60+ baksi par mucu, degvielas cena tāda pati, kā kad bija 100USD/muca. Infalācija laikam, vai tirgotāju kartelis, vai valdības politika, vai citas iespējas, bet droši ka ne naftas cena.

Tātad, nafta 60+ turās jau kopš janvāra vidus. Pērnā gada lielāko daļu bija 40+. Cenas kāpums notika pēc ASV prezidenta vēlēšanām. Bija ziņojums par Venecuēlas valdības padošanos un naftas kompānijas privatizāciju, tas ar nesamazināja cenu. Kompāniju ieguves un transportēšanas izmaksām ar vajadzētu būt samazinājušamies. Vai cena izskaidrojam tikai ar korporatīvo alkatību?

Īsumā - kāpēc degviela tik dārga!
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:24. Marts 2021 - 13:25
(Link)
Eiropā degvielai ir ļoti liels nodoklis, tāpēc naftas cenas svārstības degvielas cenā atspoguļojas ne tik ļoti, tad vēl ir tas likums par to, ka katrai EU valstij vajag turēt degvielas rezerves cik tur tiem mēnešiem, tāpēc arī īslaicīgas naftas svārstības vairāku mēnešu garumā degvielas cenas var neietekmēt. Nezinu kā šie faktori attiecas uz taviem novērojumiem, bet šie ir mani divi centi.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:24. Marts 2021 - 14:52
(Link)
Kārtējais atgādinājums par to, kurš tad īsti ierobežo cilvēkus Eiropā. ES un nacionālās valdības sadarbībā ar korporācijām. Vismaz ar degvielas cenu. Brīvais tirgus ibio.

nafta 40, dīzelis ~ 1,-E/l
nafta 60, dīzelis ~ 1,1E/l
nafta 100,dīzelis ~ 1,2E/l

nafta -30 līdz 20, dīzelis ~ 1,-E/l jo mums krātuves pilnas un nevarējām nopirkt lēto degvielu.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:24. Marts 2021 - 14:58
(Link)
Jā, mēs tiekam pamatīgi ierobežoti atmosfēras piedrišanā, tas nu tiesa.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:24. Marts 2021 - 15:58
(Link)
Un viss dēļ tās psihās Grētas.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:24. Marts 2021 - 18:43
(Link)
Right, right.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:24. Marts 2021 - 21:11
(Link)
Tādas lietas nenosaka tirgus, bet (((tirgoņi))). Laik, kāpēc Volstrīta vēl nav disbandota. Kuram viņu vajag?
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:24. Marts 2021 - 21:46
(Link)
Gan jau ir nedaudz sarežģītāk, bet principam, ka nav godīgi piekrītu.

Ja dīzeli, tad man vajag :), ja Volstrītu, tad lai deg zilās liesmās.
[User Picture]
From:[info]runcis
Date:31. Marts 2021 - 11:49
(Link)
Ne tik daudz tirgoņi to nosaka, kā valdības ar nodokļu politiku. Un to kontrolējošo spēku uzskati par konkrētā reģiona/valsts virzību. Degvielas akcīze jau netiek novirzīta ceļu uzturēšanai, satiksmes infrastruktūrai un drošības uzlabošanai. Tabakas/alkohola akcīze jau netiek novirzīta veselības sistēmas uzlabošanai.
Nodokļi jau pa lielam ir veids, kā no kontrolējama un prognozējama patēriņa kategorijas izspiest tik, cik var atļauties, nepazaudējot pozīcijas.
[User Picture]
From:[info]mapats
Date:31. Marts 2021 - 12:18
(Link)
Valdība izlemj, vai izrēķina cik var atļauties izspiest naudas no tautas papildus preces vērtībai un nosauc to par nodokli. Nodokļa apmērs atkarīgs no tā cik tauta var samaksāt pārāk neburkšķot. Godīgums un tirgus ekonomika šajā vienādojumā nav pamanīti, ja neņem vērā perverso valdības parazitēšanu.