Lailais domu gājiens

Lielais dubultnieks


28. Maijs 2015

tā tas ir @ 19:20

"Lielākais miera drauds mūsdienās ir aborti, jo, ja māte spēj nogalināt pati savus bērnus, tad kas var mani atturēt nogalināt tevi, vai tevi – nogalināt mani ? Pa vidu vairs nekas nav palicis."

 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 28. Maijs 2015 - 20:03
(Link)
Tak ielūkojies Centrālās statistikas pārvaldes datos par abortiem - tas "lielākais drauds" katru gadu samazinās: http://data.csb.gov.lv/pxweb/lv/Sociala/Sociala__ikgad__veseliba/VA0110.px/table/tableViewLayout1/?rxid=4fdbf133-ff97-474b-8894-e6201e3d1434

Abortu skaits:
1990. gadā: 48 995
2000. gadā: 22 201
2010. gadā: 10 820
2013. gadā: 8 715

Nav, ko dzīt demagoģiju.
[User Picture Icon]
From:[info]extranjero
Date: 28. Maijs 2015 - 20:44
(Link)
8000+ gadā jau arī nav maz. Tas ar nosacījumu, ja cilvēka ētiskajā sistēmā nedzimušu bērnu aborts ir slepkavības.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 28. Maijs 2015 - 21:31
(Link)
Es jau nesaku, ka maz. Saku, ka katru gadu samazinās. Un samazinātos vēl vairāk, ja cilvēki aktīvāk nosodītu un apkarotu korupciju, kas uzlabotu ekonomisko situāciju valstī, nevis grib ierobežot sieviešu tiesības izlemt veikt abortu viņas personīgo iemeslu dēļ vai nosoda viņas par aborta veikšanu.

Latvija diezgan sāk ripot tā ceļa virzienā, pa kuru Krievija šobrīd vālē uz pilnu gāzi.
[User Picture Icon]
From:[info]extranjero
Date: 28. Maijs 2015 - 21:56
(Link)
Tas arī. Bet gan jau, ka cilvēks jau tikai izteica savu skatījumu uz lietām, nevis gribēja ierobežot demokrātiju vai vairot korupciju.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 28. Maijs 2015 - 22:07
(Link)
Tas bija citāts, kuram viņš piekrīt. Un šis citāts apgalvo, ka sievietes ir trakākas par karu, jo viņas mēdz uztaisīt abortu. Tas, ka to skaits samazinās - nav svarīgi. Tāpat nav svarīgi cēloņi un iemesli aborta izdarīšanai. Galvenais ir nosodīt šīs sievietes un bombīt viņas ar šādiem apgalvojumiem.
[User Picture Icon]
From:[info]extranjero
Date: 28. Maijs 2015 - 22:25
(Link)
Tas ir apmēram tāpat kad kāds man saka, ka tikai tie, kas tic Jēzum, tiks glābti un visi pārējie sadegs elles ugunīs. Vai es jūtos nosodīts? Pat ne vismazākajā mērā. Tas pat ir nedaudz uzjautrinoši ar nosacījumu, ka viņš respektē arī manu izvēli tam nepiekrist. Bet man ir interesanti saprast, kā cilvēkiem veidojas šādi uzskati.

Cita lieta, ja šis cilvēks stāvētu pie abortu klīnikas ar plakātiem rokās. Bet ja tu viņu tagad antagonizēsi, tad ir diezgan liela iespējamība, ka viņš tā arī patiešām izdarīs.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 28. Maijs 2015 - 22:47
(Link)
"Tas ir apmēram tāpat kad kāds man saka, ka tikai tie, kas tic Jēzum, tiks glābti un visi pārējie sadegs elles ugunīs. Vai es jūtos nosodīts? Pat ne vismazākajā mērā." - tāpēc, ka tas nav nosodījums.

Nosodījums būtu, ja kāds tev pateiktu, ka tāpēc, ka tu netici Jēzum, Latvijā ir visādas nedienas.

Un jā, es totāli domāju, ka ja kāds gvelž kaut ko tādu, tad es arī varu izteikt savu viedokli tieši tik pat saasināti. Pirmajā komentārā gan es tikai sauso statistiku nopublicēju, bet tad ieradies tu un sāki duļķot ūdeni.
[User Picture Icon]
From:[info]extranjero
Date: 28. Maijs 2015 - 23:01
(Link)
Jā, un es nesapratu, kāds sakars šai statistikai ar attieksmi pret abortiem, tāpēc uzrakstīju. Vēlāk man pieleca, ka tu laikam domā, ka abortu samazinājums nozīmē, ka cilvēki pret abortiem izturas nelabvēlīgāk. Bet tas taču nav saistīti, vai ne? Abortu vienkārši ir mazāk, tāpēc ka cilvēki ir uzmanīgāki un labāk prot lietot kontracepciju, bet tai pašā laikā viņi var būt daudz pieļāvīgāki pret pašu ideju veikt abortu.
[User Picture Icon]
From:[info]laielais
Date: 28. Maijs 2015 - 21:02
(Link)
Skaitļu mainīgums arī ir iespējama no daudziem faktoriem, un visticamāk to skaitā nav izmaiņas cilvēku attieksmē pret abortiem.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 28. Maijs 2015 - 21:21
(Link)
Jā, noteikti ir dažādi faktori, kas to ietekmē (krievu aizbraukšana pēc LV neatkarības atgūšanas, kontracepcijas pieejamība), bet apgalvojumam, ka nav izmaiņas cilvēku attieksmē pret abortiem, nav seguma - ja tev ir pētījums, kas to apstiprina - neturi sveci zem pūra!
[User Picture Icon]
From:[info]extranjero
Date: 28. Maijs 2015 - 22:02
(Link)
Varētu būt, ka cilvēku attieksme pret abortiem ir kļuvusi pielaidīgāka. Kaut gan varbūt nē, jo pēc PSRS sabrukšanas daudzi pievērsās reliģijām. Bet šie dati atkal ir par pēdējiem gadiem, tā ka ej nu sazini.

Īrijā, kas tikko nobalsoja par geju laulībām, aborti ir aizliegti, jo tauta referendumā nobalsoja pret. Varbūt šodien tauta nobalsotu par, jo attieksme kļūst nedaudz pielaidīgāka.
[User Picture Icon]
From:[info]virgin_whores
Date: 30. Maijs 2015 - 23:42
(Link)
tā tas nav

Lailais domu gājiens

Lielais dubultnieks