Čmok! -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi

Maijs 28., 2008


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
13:57
Beidzot sāku lasīt Bībeli. Pagaidām esmu ticis līdz 1. Mozus Grāmatas 16. nodaļai, bet jau esmu guvis vairākas vērtīgas atziņas, piemēram, ka sievietes nav cilvēki. Bet vispār tā grāmata ir pilnīgi slima, tur vajadzētu uzlikt vecuma ierobežojumu vismaz no 18 gadiem.

(13 saka | ko saki?)

Comments:


[User Picture]
From:[info]bbrsp
Date:28. Maijs 2008 - 16:42
(Link)
Es Bībelei "pieķēros"(fiziski, ar rokām) visusskolā ar mērķi to izlasīt tīri informatīvi. Pat vairs neatceros cik tālu tiku, bet uz priekšu lasījās samērā gausi. Mans secinājums - gana brutāla. Un vispār, ja atmiņa neviļ pārlieku sausa un kategoriska.
Tomēr vēl aizvien doma nav pazudusi, ka izlasīt derētu šā kā tā.
[User Picture]
From:[info]nenormaaliigaa
Date:28. Maijs 2008 - 20:36
(Link)
Vecā Derība ir ebreju hronikas, kuras rakstījuši vairāku tūkstošu gadu seni cilvēki, tajās atspoguļota tā laika dzīves uztvere un veids. Neko vairāk par "ak tad tā reiz dzīvoja cilvēki vidusjūras tuvumā" no viņas ņemt nevajadzētu (ja runājam par vērtīgu atziņu iegūšanu) - tam vairāk domāta Jaunā Derība, kurā aprakstīta kādas konkrētas būtnes dzīve, aprakstīta ar mērķi - iemācīt cilvēkiem kaut ko no Visuma universālajām zināšanām. Šeit arī ļoti jāņem vērā, ka cilvēki, kas pierakstīja Jēzus teikto, paši nesaprata, ko viņš īsti domā ar to, ko pasaka vārdos, tātad - arī gluži par pilnu visu tur rakstīto nevar ņemt (vismaz ja nav blakus kāds, kurš palīdz to saprast pareizi). Un tomēr - arī Jaunā Derība rakstīta simbolos un līdzībās, tajā vispār nav gandrīz neviena tiešā tekstā izteikta doma. Tas darīts ar nolūku, jo tā laika cilvēki nemaz nebija gatavi saprast, aptvert un saprātīgi pielietot zināšanas par Visumu. Tas būtu kā iedot bērnam spēlēties ar uguni - pareizi lietojot, var sasildīties, nepareizi lietojot - apdedzināties. Šodien cilvēce ir gatava DAUDZ tiešākai informācijai. Kad būsi izlasījis Bībeli, pasaki man - es Tev ieteikšu grāmatu, kura bez simboliem, taisnā tekstā ļaus Tev piekļūt tuvāk visu lietu būtībai.
Bet par pašu Bībeli - ja Tev jebkad rodas kādas pārdomas, kurās Tu gribētu padalīties, es labprāt dzirdētu. Nepretendēju, ka spēju izskaidrot katru tās samezgloto domu, tomēr pietiekami daudz informācijas man ir, lai, iespējams, atļautu paskatīties uz to no citas puses.
[User Picture]
From:[info]kurbads_kurbads
Date:29. Maijs 2008 - 11:49
(Link)
Es, protams, novērtēju Tavus centienus manis izglītošanā, bet man šķiet, ka Tu zini, ka mans viedoklis par piekļūšanu visu lietu būtībai ir diezgan skeptisks. Labprāt izlasīšu Tevis ieteikto grāmatu, bet negaidi no manis sajūsmas spiedzienus par zināšanu akām, kas man atvērušās. Kamēr es lasīšu Bībeli (tā grāmata ir sasodīti bieza), iesaku Tev Duglasa Adamsa "Galaktikas ceļvedi stopotājiem" - šī grāmata arī ĻOTI tiešā tekstā sniedz atbildi jautājumam par dzīvi, Visumu un it visu.
Par Jauno Derību - var jau būt, ka arī Pāvila vēstule Filemonam ir rakstīta simbolos un līdzībās, lai apslēptu to superdziļo informāciju. Nelaimīgā kārtā garus gadsimtus ļautiņi to uztvēra ļoti nopietni un pamatoja ar to verdzības nepieciešamību. Ja ir jāiet pār līķiem, lai mēs tagad varētu piekļūt lietu būtībai, tad man tāda būtība nav vajadzīga.
Pagaidām galvenā pārdomas, kas man ir radušās - lai uztvertu Bībeli kā patiesību, kā tas ir darīts gandrīz visos sprediķos, ko es esmu dzirdējis, ir jābūt trakam.
[User Picture]
From:[info]nenormaaliigaa
Date:29. Maijs 2008 - 12:30
(Link)
Nē, lūdzu neuztver to tā. Es necenšos Tevi izglītot, tā būtu pārāk liela atbildība uz mani un pārāk liels slogs Tev. Man, protams, ir ļoti izteiktas filantropiskas tieksmes, tomēr, būsim godīgi - es to visu daru tikai un vienīgi sevis dēļ - man patīk, ka pasaule apkārt man ir skaistāka, tādēļ es brīvprātīgi ietekmēju sev apkārtējos procesus, lai to padarītu tādu. Nevajag to novērtēt pārāk augstu, nevajag pateikties. Ja tomēr kādam manis teiktais šķiet tīkams un pozitīvi izmaina domu gājienu, ziņa par to mani darītu jo laimīgāku. Tu uzrakstīji publisku postu, neaizliedzot komentārus, tātad - vēlējies tos dzidrēt. Man bija sakāmais, un es to teicu. Es nekādā gadījumā negribu, lai Tu (vai jebkurš cits) justos tā, it kā es vēlos iepotēt savu viedokli. Jā, es zinu, man ne pārāk labi izdodas vēl, bet nu es mācos. Un reizēm ir grūti nepateikt, ka Zeme ir apaļa, ja bariņš cilvēku sparīgi diskutē, cik tā ir skaisti plakana (neuztver to tieši un personīgi tagad). Sākumā ir grūti tam (nu kardināli jaunai un nedzirdētai informācijai par zināmām lietām) piekrist un iziet no personīgās uztveres un sabiedrības iestādītajiem rāmjiem, tomēr - ja kaut ar vienu apziņas stūrīti to pieļauj un sāk apdomāt, pasaule parādās pavisam citās - daudz pilvērtīgākās - krāsās. Daudz lietu iegūst izskaidrojumu, prāts un emocijas nomierinās. Jā, un parādās tāda balta gaisma.

Ja Tev ir "Galaktikas ceļvedis", labprāt aizņemšos.

"Ja ir jāiet pār līķiem, lai mēs tagad varētu piekļūt lietu būtībai, tad man tāda būtība nav vajadzīga." Vai augstāko matemātiku var iemācīties, nezinot aritmētiku?
Tev vispār karš ir sāpīga tēma, ja? Atceros, kora nometnē Tu jautāji "VAI KARŠ VAR BŪT LABS?!", bet es nepaspēju atbildēt tajā jūklī. :)

Par pēdējo rindkopu - a kas teica, ka viņi nav traki? :D Khm...vai pareizāk sakot - vienkārši aunu bars, kas neanalizē lietas, kas klausās teoloģijas fakultātes pasniedzējos pavērtām mutēm un pēc tam to vārds vārdā atkārto savos sprediķos.
[User Picture]
From:[info]kurbads_kurbads
Date:29. Maijs 2008 - 14:15
(Link)
Īsti nesapratu Tavu līdzību ar aritmētiku un augstāko matemātiku. Tas kaut kā biedējoši atgādina komunistu teorētiķu (un diemžēl arī praktiķu) spriedelējumus par to, ka vajag tikai nošaut, pakārt un iznīcināt tik un tik kulaku, sabotieru, šķeltnieku, zinovjeviešu, trockistu un buhariniešu, un tad jau arī sen gaidītais Komunisms beidzot būs klāt.
Jā, karš man ir sāpīga tēma, kaut arī kora nometnē es lielākoties biju piedzēries un tas, ko es tur runāju, nebūtu jāuztver ļoti nopietni.
"Ceļveža" man diemžēl nav, ņēmu no bibliotēkas.
[User Picture]
From:[info]nenormaaliigaa
Date:29. Maijs 2008 - 15:16
(Link)
Līdzība tāda, ka Tu nevari cerēt uz izpratni par augstākām lietām, iekams neesi apguvis pamatlietas. Tāda vienkārši ir dabiskā cilvēces attīstība - no mežoņiem līdz humānām būtnēm. Nekas, kas notiek, nav lieks, viss ir vajadzīgs, viss ir laikā un vietā - lai arī cik netaisnīgi tas varētu šķist. (Un netaisnīgi tas vispār škiet tikai tik ilgi, kamēr saskata kopsakarības.) Fakts, ka Tu esi piedzimis par miermīlīgu un iecietīgu personu, nenozīmē, ka neesi izgājis iepriekš cauri pieredzei, kas Tev ir ļāvusi saprast, ka vardarbība nav efektīvākais risinājums.
[User Picture]
From:[info]illegal
Date:29. Maijs 2008 - 22:14
(Link)
es ceļvedi izlasīju angliski :D mobīlajā telefonā :D :D
[User Picture]
From:[info]illegal
Date:29. Maijs 2008 - 22:17
(Link)
ir jādomā līdzi.
Edgara Maža sprediķus esu iecienījis to vēsturiskās pieejas un skaidrojumu dēļ.
kas ir runāts tajos sprediķos, kurus esi dzirdējis un kuros ir jābūt trakam, ja to uztver kā patiesību??
[User Picture]
From:[info]illegal
Date:29. Maijs 2008 - 22:23
(Link)
nu jā. atkal jau jādomā līdzi -
Krusta karus jau arī pamatoja ar Bībeli!
Tu pacēli tādu ņiprāku jautājumu. A ko tu pats domā par to Filemonam rakstīto vēstuli? >:D
[User Picture]
From:[info]kurbads_kurbads
Date:31. Maijs 2008 - 09:33
(Link)
Par to vēstuli es nedomāju neko konkrētu, jo pagaidām esmu ticis tikai līdz 2. Mozus Grāmatai. Atcerējos šo faktu, lai parādītu, ka nevar visu vainu par preteklībām, kas kādreiz ir tikušas un joprojām tiek pastrādātas Bībeles vārdā, novelt tikai uz Veco Derību, kā tas reizēm tiek darīts.
[User Picture]
From:[info]illegal
Date:31. Maijs 2008 - 13:32
(Link)
nu man šķiet, nevienu Vēstures (sākot no kristietības sākuma Jaunās derības, jo Vecā derība ir vecā derība, kur pamatā viss bija - "ja tu tā, tad es šitā tev pretī") preteklību nevar aizstāvēt ar Svētajiem rakstiem.

Ir triju veidu cilvēki - analfabēti, tie, kas māk lasīt, un tie, kas māk domāt. Parasti nelietības sastrādā tie, kas māk lasīt..
[User Picture]
From:[info]illegal
Date:29. Maijs 2008 - 22:12
(Link)
tev rados metodistu ex-līderis (vai kāviņturpareizi) latvijā Vīksnas kungs?
[User Picture]
From:[info]nenormaaliigaa
Date:30. Maijs 2008 - 12:53
(Link)
Nē. Vismaz es par to neko nezinu. :)

> Go to Top
Sviesta Ciba