Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ar visu to, ka man mājās nav funkcionējoša televizora, un ka ļoti reti ikdienas gaitā mēdzu paskatīties uz vides reklāmām, Rīgas ielās saplaukušais prolaifistu terors ir sasniedzis arī manu apziņu. Es ticu, ka tie cilvēki nav ļauni. Es ticu, ka daļa viņu ir pārliecināti, ka cīnās par Taisnu Lietu, bet otra daļa - tik ļoti aizņemta ar sava politiskā kapitāla vairošanu, ka sen jau izgājuši hiperracionalizētā cinisma orbītā, tālu viņpus laba un ļauna. Un tāpēc viņi nekad neiedomāsies, cik vājprātīgu emocionālo vardarbību viņi šobrīd piekopj pret sievietēm, kuras ir izvēlējušās izdarīt abortu vai pašlaik spiestas to izvēlēties. Bet, ja viņi par to iedomājas, un tas ir apzināts solis, es atriebīgi ļaunprātīgi ceru, ka viņi paši reiz tiks tikpat sāpīgi ievainoti.
Es pati nekad neesmu nonākusi šīs baisās izvēles priekšā, citādi - skaidri zinu, nekādi neuzdrošinātos par to rakstīt. Taču, ja jau reiz daba ir iekārtojusi tā, ka negribēta grūtniecība var skart tikai sievietes ķermeni, tādējādi noliekot viņu neizdevīgā situācijā gan pašas kļūdas, gan vīrieša, ārsta vai farmācijas uzņēmuma kļūdas gadījumā, cik necilvēcīgam jābūt kādam, kurš uzdrošinās viņu nosodīt par to, ka viņa šo kļūdu ir izpirkusi ar fiziskām un morālām ciešanām? Cik paštaisnam jābūt akmeņa metējam, kuram vai nu laimējies piedzimt privileģētā dzimuma ķermenī, vai arī laimīgi jau pārdzīvot šaubu un nedrošības pilnos reproduktīvā vecuma gadus, vai arī - jā, iespējams, pašai pietiekami veiksmīgi iekārtot savu dzīvi tā, lai jebkura grūtniecība būtu gribēta un apsveicama.
Es nezinu, kurš par to visu maksā, es līdz galam nesaprotu, kam ir izdevīgi, bet mani pārņem riebums par tagadni un bailes no nākotnes. Es negribu dzīvot valstī, kur sieviete tiek šaustīta par savām privātajām izvēlēm - nevis no baznīcas kanceles, nē, uz ielu stūriem un pašas dzīvoklī, TV reklāmu pauzēs. Arī tad negribētu, kad pašai vairs nekādas grūtniecības - ne gribētas, ne negribētas nebūs iespējamas.
Jo sieviete NAV līdzeklis bērnu radīšanai. Sieviete NAV līdzeklis.
  • aye, aye! par pēdējo rindu viennozīmīgi, bet par visu pārējo, tas tiešām ir kkāds stereotpisks skatījums, ka tās, kas izvēlas veikt abortu, ir kkādas deklasētas sievietes, kurām viss pofig un aborts ir tikpat ierasta lieta, kā iešana uz tualeti. Diemžēl tā nav. Aborts nav viegla izvēle un sievietēm, kas to izvēlas vai ir izvēlējušās, ar to nāksies dzīvot visu atlikušo mūžu, manuprāt, tas ir pietiekams "sods", ja par sodīšanu tiek domāts, kas, manuprāt, tieši arī tiek domāts, ņemot vērā, ka no visām iespējamajām medicīniskajām manipulācijām, uz ko attiecas diskrētums, neizpaušanas nolikumi, ārsta pacienta ētikas etc., šī ir vienīgā procedūra, kur pacientam tiek atņemtas pašnoteikšanās tiesības un par savu pienākumu publiski izķidāt un izlemt viņas vietā uzskata ikviens, sākot no politiķa tribīnē līdz mācītājam kancelē.
    • Jā, mani arī izbrīna pieņēmums, ka abortu var veikt tikai neizglītotas deģenerātes, kurām "jāatmodina sirdsapziņa".
      Vienlaikus es piekrītu, ka ir jābūt iespējai saņemt kvalificētu palīdzību - gan psiholoģisko, gan sociālo, gan nepieciešamības gadījumā - juridisko vai medicīnisko - ja sieviete ir izvēlējusies saglabāt grūtniecību par spīti izteikti nelabvēlīgiem apstākļiem. Taču tā nedrīkst būt uzspiesta - arī ar emocionālās šantāžas palīdzību - izvēle.
      • lūk, lūk, tieši tā emociju iesaistīšana šajā gadījumā ir negodīga spēle, jo, pamainot vārdus vietām, pamainot nozīmes (un uztaisot straw-man), kur aborts ir slepkavība un embrijs ir bērns, notiek spiešana uz emocijām un diskusija nav iespējama, jo kurš/kura gan grib būt bezsirdis/-e, cietsirdīgs monstrs, kas slepkavo dzīvus bērnus?!
Powered by Sviesta Ciba