kā mēs ar Ōpapu Jānīti rēķināt mācījām. |
[31. Jul 2015|10:35] |
tātad Jānītis (7) šoruden ies uz skolu, bet tā ne visai rēķina. ir zināms, ka līdz 10 tā kā vajadzētu prast rēķināt, bet J pat 3+1 ļoti ilgi rēķina uz pirkstiem. saskaitīšana ar viens tā kā būtu jau sen apgūstama, bet J vecāki, kas ir ārkārtīgi apmierināti un pat lepni ar J pirmsskolas izglītības iestādē iegūto apmācību, nekad un nekādos apstākļos paši Jānītim neko nemāca. tā no mēs ar ōpapu nolēmām kaut ko darīt lietas labā.
nolēmu demonstrēt mūsu ģimenē par efektīvu atzīto metodi - nekādas atprasīšanas, tikai teātris. nosēdāmies ar ōpapu un sākām sarunu. - kā tu domā, cik ir 3+1? - eee, man liekas, deviņdesmit astoņpadsmit. - nē, nevar būt. - nu labi, deviņi. - kā tu to zini? ... - nē, četri. es to dabūju lūk tā. ... - bet es gan māku pieskaitīt vienu pie jebkura skaitļa. zināju, ka tas ir ļoti vienkārši. ja pieskaita viens, tad vienkārši dabū nākamo skaitli. .... līdzīgā veidā apspriedām draudzīgos skaitļus (kurus saskaitot dabū 10) un citas rēķināšanas lietas. Sarunas sākumā Jānītis dažbrīd iesaistījās sarunā un parādīja diezgan lielu rēķināšanas neprasmi. bet uz sarunas beigām viņš ne tikai bija apguvis saskaitīšanu ar viens, bet vispār diezgan ciešami rēķināja līdz desmit.
šajās daždesmit minūtēs viņš progresēja vairāk nekā pirmsskolas izglītības iestādē pavadītā pusgadā vai pat gadā. bet tad viņš sāka lielīties ar savu izcilo rēķināšanas prasmi, un mūs visādi apsmiet un apņirgt par rēķināšanas neprasmi. un prasīt, kad būs nākamā rēķināšana.
kas attiecas uz mani - nekad.
upd metode ir sena, un saucas "input only"; mūsu mājās oficiāli vienīgā atļautā. vispār es ar šo postu gribēju nevis skaidrot metodi, bet raksturot dažādos paplašinātās ģimenes locekļus :) |
|
|
Comments: |
| From: | fleur |
Date: | 31. Jūlijs 2015 - 10:42 |
---|
| | | (Link) |
|
Forši, Jānītis tagad gatavs uz veikalu iet viens pats!:) | |