Pussprāguša galda hokejista piezīmes - Visi jau izteicās, nu es arī [entries|archive|friends|userinfo]
kaszczejs

[ website | Pamatblogs krieviski ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| GH skola = Politikas dumbrājos = ЖЖ - Ciba krieviski = Erudītu Līga ]

Visi jau izteicās, nu es arī [Sep. 4th, 2015|02:09 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

Man principā pohuj, vai mēs uzņemam divsimt bēgļu vai divsimt tūkstošu. Jautājums ir par to, vai mēs paši gan privātā, gan valsts līmenī spējam sevi nostādīt tā, lai šos bēgļus sagremotu, un atbilde ir - kaut kā neizskatās. Priekšnoteikumi bēgļu uzņemšanai varētu būt šādi:
1.) Pirms bēgļu uzņemšanas valstī jāaizliedz viņu mītnes zemes noziedzīgā simbolika un totalitārie kulti. Tā, Austrumāfrikas bēgļu gadījumā aizliedzami radikālie islama novirzieni - sunnīti, šiīti, vahabīti un visi pārējie, kuru vadība sludina un atbalsta noziegumus pret cilvēci. Atgādinu, ka par atkrišanu no islāma paredzēts nāvessods, tādēļ, lai nenāktos bēgļus pastāvīgi apsargāt, jāļauj viņiem pāriet kādā no mazajām neagresīvā islāma sektām, ar valsts kontroli pār to. Tāpat noliedzama radikālā islāma reklāma, ieskaitot tuksnesim paredzēto sieviešu apģērbu - parandžu un tās radiniekus. Bet jārēķinās arī ar to, ka mūsu klimats daudziem būs fiziski nepiemērots un tas vienalga nozīmēs lielāku tīstīšanos, kā pie mums pieņemts.
Vēl pirms simts gadiem, starp citu, eiropiešu dāmas staigāja ar pusaizklātām sejām...
2.) Bēgļu bērniem jāmācās latviski, un āmen. Var būt valsts finansētas svētdienas skolas dzimtajā valodā vai kas tāds, lai ievērotu cilvēka tiesības, bet mērķis - asimilācija. Un tas mūs pievērš mūsu izglītības sistēmai, kuras galvenais trūkums manās acīs ir pārmērīga uzticēšanās skolēnu kolektīvam. Bēgļiem nav jāļauj kāpt citiem uz galvas ar prasībām, bet vēl ļaunāk ir pieļaut pusaudžu kolektīva ksenofobo mobingu. Uz skolēniem ir nesaudzīgi jāspiež, lai viņi izturētos kā cilvēki - citādi visi atšķirīgie vai nabadzīgie, t.i., visi skolnieki-bēgļi, dzīvos ellē un iegūs tikai pamatotu naidu pret šo zemi un tautu. Un neuzskatiet mani par angļu izglītības fanātiķi, bet IMHO, reizēm skolotājs ir tiesīgs arī iegāzt skolēnam pa purnu, lai tas jūt tīri fiziskas bailes būt cūkam.
3.) Darba atļauju - uzreiz, pat bez valodas. Procesā iemācīsies. Protams, kursi un pārējais arsenāls, cik budžets atļauj. Galvenais - ieborēt vietējās uzvedības normas, ideālās un reālās, pārējais kaut kā. Pieaugušos vienalga nevar pāraudzināt, viņiem var tikai pavēlēt kaut kā izturēties. Nekādas iecietības pret svešu kultūru, kolīdz tā traucē apkārtējiem, ieskaitot citus bēgļus.
4.) Nebaidīties un nevairīties. Problēma nav pašos bēgļos, bet viņu dzimtenēs un līdzpaņemtajā...
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]dunduks
Date:September 4th, 2015 - 03:42 pm
(Link)
Jā, izklausās saprātīgi.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:September 4th, 2015 - 04:24 pm
(Link)
Manuprāt lielākā problēma nav bēgļi, bet gan tautiešu analfabētisms augstākajā līmenī, tb terminu nezināšana - tas, ka vidējam bāleliņam bēglis un migrants ir viens un tas pats. Rezultātā, Briselē runā par bēgļiem, bet Rīgā kliedz par migrantiem, kas ir divas dažādas lietas.
[User Picture]
From:[info]kaszczejs
Date:September 4th, 2015 - 04:35 pm
(Link)
Dzīvē tās grūti atšķiramas.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:September 4th, 2015 - 04:37 pm
(Link)
Ir ļaudis, kas govi no kazas neatšķir. Piedodami, taču kaitinoši, ja tie piketē pret govju audzēšanu kazkopju konferencē.
[User Picture]
From:[info]kaszczejs
Date:September 4th, 2015 - 04:39 pm
(Link)
Nu.. Ja es savulaik aizmuktu no PSRS uz Zviedriju (problēmas ar varu man bija reālas), tad es sevī pats nezinātu, kas esmu vairāk.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:September 4th, 2015 - 04:49 pm
(Link)
Pats jau nē, savukārt zviedru ierēdnis, pēc pusgadu tevis pratināšanas un bio noskaidrošanas, iespiestu tev zieģeli "patvēruma meklētājs", "viesstrādnieks" vai "bēglis" - un tad arī tu uzzinātu. :) "Bēglis" ir konkrēts juridisks statuss, ko piešķir pēc garum garas un nogurdinošas birokrātiskas procedūras ļoti niecīgam procentam patvēruma meklētāju, tikai tādos gadījumos, ja šos dzimtenē reliģisku, politisku vai nacionālu iemeslu dēļ gaida vajāšana vai pat nāve. Aber čomi, kas vienkārši brauc meklēt darbu un labāku dzīvi, lai varētu naudu uz mājām sūtīt, tie šo statusu nesaņem. Briselē runā par "bēgļiem", bet Latvijā spiedz par migrāciju (kā nekā latvieši paši dzīvo uz ES rēķina no dotācijām, katru konkurentu pie haļavas siles uztver ar naidu).
[User Picture]
From:[info]kaszczejs
Date:September 4th, 2015 - 05:16 pm
(Link)
Juridiski es, protams, pastāstītu pietiekami pārliecinoši, bet es runāju par reālo stāvokli. Un es tos bēgļus un migrantus (no Eritrejas un kaimiņu zemēm) esmu atskatījies Izraēlā, un kontaktējot ar viņiem - apmēram tādi paši kā es padumjlaikos, ķīviņi ar varas pakalpiņiem bijuši daudziem, bet arī ne tādi, lai šiem galvas grieztu nost.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:September 4th, 2015 - 06:16 pm
(Link)
Man vienkāršāk. Nesatraucos par jautājumiem, ko ietekmēt nevaru. Pie tam labi atceros Ēģiptē melnīšu acīs neticības pilnu izmisumu, uzzinot, ka Latvijā 33 saulainas dienas gadā, vasaras svelmē siltākais ūdens jūrā ap +18C, bet gaisā +25C - lai viņi šurp brauktu, toč nāvei jādraud. Un arī tad, kad pirmās briesmas garām, jāmūk no šī elles cauruma prom. Tb latviešu satraukums par melnīšu invāziju ir absurds un idiotisks (vo no ķīniešiem būtu jābaidās, jo tiem mūsu klimats kā medusmaize, pie tam ģimenes kudi lielākas). Tb es cīnos ar vējdzirnavām tikai un vienīgi par terminoloģijas precizitāti (tb terminu nezināšana un putrošana liecina par konkrēto indivīdu prāta tumsību). :)
[User Picture]
From:[info]petrovichs
Date:September 5th, 2015 - 02:23 pm
(Link)
Jā, principā ar katru ir jārunā valodā, kuru viņš vislabāk saprot. Un ar to domāju valodu ne tikai lingvistiskā nozīmē, bet plašāk ;-)
Labs kāviens reizēm aiztaupa tūkstošiem vārdu, kuri tāpat beigās netiek sadzirdēti.