Domātāji, palīdziet! (Papildināts!)

« previous entry | next entry »
Apr. 12th, 2012 | 01:55 pm

Dekarta references teorija zināmā mērā runā pretī duālismam, jo tā būtībā saka, ka ir saistība starp prātu un ķermeni
(laikam viņa gadījumā skaidrāk būtu otrādā secībā - starp ķermeni un prātu) tikai tā ir tāda veida saistība, kuru Dekarts atsakās saukt par ‘saistību’.
Vai tikai tā nav tā pati rietumnieku fīča par Ahileju un Bruņurupuci un distance starp prātu un ķermeni šeit ir 100 metri handikapa,
ko Ahilejs laipni piešķīra Bruņurupucim skrējiena sākumā?
Bet kur tad laiks? kustība “no” un “uz”?

Bet ko jūs par to domājat?
___

Reku viens gudrs puika raksta tā:

“Motion consists of exactly two and always two elements: Space AND Time. The objects Move from Here to There in various lengths of Time. Zenon of Elea only considers Space as defining motion. Zenon moves from here to there in NO time! Because there is NO time, Zenon's false reasoning eliminates the possibility of motion. That would be correct only and only if Mind could recreate reality. If a human, or mind, or any other object could recreate a "reality" where Time does not exist but only Space, Motion would not exist.
No single object, no single force can create or recreate reality. Reality is the result of random interaction of forces. Mind or reason cannot create reality; it is the other way around. Mind is part of reality alright; reality comes first, mind comes afterwards. The Sophists reacted to Heraclitus' ideas of change. Change meant beginning and ending, therefore death. The Sophists served the needs of the religion of their time - and all other times (eras). Humans don't want to die - period. Let us live forever by finding arguments proving no-change, therefore eternity, therefore immortality. Such metaphysics or philosophy wins in most popularity contests anywhere on Terra (or anywhere in the Universe, for that matter).” / http://saliu.com/aporia.html /

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {40}

Jasvam

(no subject)

from: [info]kashadura
date: Apr. 12th, 2012 - 02:24 pm
Link

Nu jā, nu jā. Tas ir viedoklis.
Cienījams, bet atļaušos nepiekrist.
Incanti.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Apr. 12th, 2012 - 02:32 pm
Link

Lūk, lūk, tā jau notiek, kad filozofi metas spēlēties ar laika, telpas un kustības jēdzieniem, uztverot šos kā kaut kadus neatkarīgus pamatlielumus un pilnīgi ignorējot mūsdienu dabaszinātnēs pieņemto teoriju, ka laiks, kustība un telpa ir tikai relatīvas, visnotaļ svabadi no pirksta izzīstas ātruma sastāvdaļas;))

Reply | Parent | Thread


Jasvam

(no subject)

from: [info]kashadura
date: Apr. 12th, 2012 - 02:46 pm
Link

Pirmkārt: Kā "jau notiek"?
Otrkārt: Ļaujiet paironizēt...

Tā jau notiek, kad dakteri metas spēlēties ar smadzeņu, asinsrites un plaušu jēdzieniem, uztverot šos kā kaut kadus neatkarīgus pamatlielumus un pilnīgi ignorējot mūsdienu anatomijā pieņemto teoriju, ka tās ir tikai relatīvas, visnotaļ svabadi no pirksta izzīstas ķermeņa sastāvdaļas.

Un kas tās par "lapsādu par plecu pārmetis daudznozīmīgi atskatos un aizslīdu garām" atbildēm?
Nav ko teikt - nesaki
Ir - izsakies kārtīgi

Reply | Parent | Thread


ieva

(no subject)

from: [info]ieva
date: Apr. 12th, 2012 - 03:23 pm
Link

nez, man unpija norāde, šķiet, smuki sastrukturēja līdz galam to mode, kurā mēģināju domāt par to kustību, nu, jo attiecīgo elementu relatīvā iedaba ir būtiska tiktāl, lai cilvēks nemēģinātu vilkt stingras robežas tur, kur to nav. laiku, telpu, kustību un tās ātrumu tiklab var tvert kā vienu veselumu, neskaldot to atsevišķos elementos un - vēl svarīgāk - neuzspiežot tiem patstāvību.

Reply | Parent | Thread


Jasvam

(no subject)

from: [info]kashadura
date: Apr. 12th, 2012 - 03:26 pm
Link

Nu var jau visādi, bet unpy norāde ir nederīga šajā kontekstā, lai gan principiāli piekrītu, (alkoho-holiste taču, kā pati atzinos) jo viņš tagat uzradās kā tāds cietušā radinieks operācijas istabā ar tādu kliedzienu: "Āj! Ko jūs darait!? Šujat viņu ciet! Tur takš asens un kauli!"

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Apr. 12th, 2012 - 03:48 pm
Link

Protams, allaž esmu bijis tā uzskata paudējs, ka, rūpīgi saskaldot ābolu ātomos, zināšanu par to, kas ir abols, nepaliek vairāk, bet gluži otrādi - mazāk, iestajas slavenais stāvoklis "aiz kokiem mežu neredz".

Reply | Parent


arturs

(no subject)

from: [info]arturs
date: Apr. 12th, 2012 - 03:29 pm
Link

Dekarts ir 17. gadsimta filozofs; kādas mūsdienu dabaszinātnes viņam bija jāņem vērā? kā ari, vai tev nešķiet, ka tu murgo?

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Apr. 12th, 2012 - 03:44 pm
Link

Dekartam jau nekādu problēmu vai sarežģījumu nav, sarežģījumi ir kashadurai, kura nebūt nav 17. gadsimta filozofs, ja ko nejaucu.

Nē, nešķiet, ka murgoju, man ļoti saprotams šķiet pieņēmums, ka laiks ir tikai prāta radīts produkts un kā tāds nav nopietni ņemams ķermeņa un prāta mijiedarbības pētīšanā, atvaino, acīmredzot, pateicu pārāk vienkaršotā formā tādam neapšaubāmam domas gigantam kā esi:))

Reply | Parent | Thread


arturs

(no subject)

from: [info]arturs
date: Apr. 12th, 2012 - 03:55 pm
Link

tu esi domas sūds

Reply | Parent


arturs

(no subject)

from: [info]arturs
date: Apr. 12th, 2012 - 04:24 pm
Link

pastāsti savas pārdomas savai vecmāmiņai, iespējams, viņai tas šķitīs interesanti

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Apr. 12th, 2012 - 04:31 pm
Link

Mana vecmāmiņa ir mirusi, arī Tu pēc laika nomirsi, starp jums abiem nav ne mazākās atšķirības.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]kashadura
date: Apr. 12th, 2012 - 04:42 pm
Link

Ir gan! Tā atšķirība ir tieši laiks un to sauc par dzīvi.

Bet ko nu es - es jau vēl neesmu dzimusi -ko es ar jums, miroņiem, te bazarēšu!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]unpy
date: Apr. 12th, 2012 - 04:54 pm
Link

Nesaprotu, kā no mirušās vecmāmiņas atņemot [info]arturs rezultātā sanāks laiks, kaut kas šajā vienādojumā neštimmē;))

Reply | Parent