Citāts

« previous entry | next entry »
Jul. 18., 2006 | 05:49 pm

Isaac Davis: But he was always a sucker for those kind of women... you know the kind that would involve him in discussions of existential reality, you know. They probably sit around on the floor with wine and cheese and mispronounce "allegorical" and "didactisism".

Tracy: I get the feeling that Yale really likes her.

Isaac Davis: Well... I'm old fashioned, I don't believe in extra-maritial relationships, I think people should mate for life, like pigeons or Catholics.

Tracy: I don't know...maybe people weren't meant to have one deep relationship, maybe we're meant to have series of relationships with different lenghts. I mean THAT kind of thing is gone out of date.

Isaac Davis: Don't tell me what's gone out of date - you're seventeen years old. You were brought up on drugs and television and the pill. I was World War II, I was in the trenches.

Tracy: You were eight in World War II.

Isaac Davis: That's right. I was never in the trenches. I was caught right in the middle. It was a very tough position.

Woody Allen. Manhattan (1979)

Link | ir doma | Add to Memories


Comments {20}

cuc

(bez virsraksta)

from: [info]cuc
date: Jul. 18., 2006 - 07:19 pm
Link

sweet - "pigeons or Catholics" :)
laba saruna...

Atbildēt | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 18., 2006 - 07:56 pm
Link

mhm, mani arī piesaistīja tieši tas. Galvenais, ka pirmais, kas ienāk prātā kā salīdzinājums ir baloži un katoļi, pie tam abi līdzās.

Atbildēt | Iepriekšējais


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 18., 2006 - 11:45 pm
Link

Negribās to teikt, bet ir saprotams, kādēļ baloži un katoļi ir līdzās - abiem ir tikai viena dzīves uztvere - viena ticība, viena doma par to kā dzīvot un izdzīvot, nespēja rast mierinājumu pie citiem, ja viens aiziet Dieva valstībā. Vienvārd sakot, vairāk vai mazāk, aprobežota dzīves uztvere.
Lai gan baložu pieķeršanās šķiet patiesāka.

Un, kārtējo reizi ir taisnība par vidi, kurā uzaug. Ne jau tikai salīdzinot narkotiku un TV pasauli ar II Pasaules karu. Bet arī to, kā katoļi atšķiras no pārējās sabiedrības un baloži no citiem putniem...

Bet mēs jau vienmēr risinam tēmu par atšķirībām - es no Tevis, Tu no manis, es/mēs no visiem...

Atbildēt | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 01:53 am
Link

Jā, agrāk man arī šķita, ka katoļi ir primitīvi, pats esmu audzis katoliskā ģimenē, sevi par kristieti neuzskatu, bet ar laiku sāku saprast, ka katolicismu mēdz nepamatoti vienkāršot.

Pie tam, grūti piekrist, ka priekšstats par vienu īsto mīlestību (lai arī varbūt tikai teorētisks koncepts un poētisms) būtu aprobežotas domāšanas rezultāts.

Bet vispār, lai saprastu, kā te tas ir domāts, ir jāzin konteksts. Un proti, jāsaprot, kāds ir varonis, kas to saka. Tā ir tāda kā režisora ironija par paša spēlēto varoni, kurš sevi uzskata par augstas morāles cilvēku un nespēj samierināties ar to, ka citi netiek līdzi šiem morāles standartiem, un dīvainā veidā viņam ir izdevies sevi pārliecināt, ka viņš pats nav šīs morāles subjekts un var no tās distancēties. Proti, viņš izklāsta uzskatus, ka cilvēkiem ir jāiemīlas vienreiz un jāpaliek kopā uz mūžu, lai arī pats ir bijis precējies ar biseksuālu sievieti (ar domu, ka spēs panākt viņā heteroseksualitātes pārākumu), šķīries, un veido attiecības 42 gadu vecumā ar 17 gadīgu vidusskolnieci.

Šī doma lieliski parādās piemērā, kuru viņš piedāvā visiem, ko vēlas pārbaudīt - morālo dilemu: tu ej pāri pa tiltu un ieraugi slīkstošu cilvēku. Vai tu metīsies ledusaukstajā ūdeni, lai glabtu viņu?
Un neliela piezīme: man, protams, tāda izvēle nav jādara, jo es nemāku peldēt.

Un tas nav tik vienkārši kā - runā vienu, dari citu. Tas līdzinās atsvešinātibai - it kā dzīvi, cilvēkus un notiekošo var vērot un vērtēt, pašam tajā nepiedaloties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 02:03 am
Link

Es nedomāju, ka tā ir aprobežotība, bet drīzāk nepārtrauktās bailes, kas valda cilvēkos. Viens baidās pazaudēt darbu, cits baidās palikt viens, cits baidās no mīlestības, citam citas bailes. Un bailes ir ļoti degradējošas. Līdz ar to iestājas tas, ko mēs dēvējam par aprobežotību. Bet ne jau no tā, ka mums trūktu zināšanas, mēs tā vai citādi būtu audzināti un tamlīdzīgi, bet gan no tā, ka mēs baidāmies, šajā gadījumā kaut ko atzīt, izteikt, vai pat domāt par to.
Mums ir izvēle - pakļauties kopējai sabiedriskajai bailei, kas tiek ieaudzināta, vai palikt pie savām bailēm, vai bēgt no tām visām. Bet šajā bēgšanā arī paužas bailes no bailēm.
Par pēdējo - vērot un vērtēt nepiedaloties. Man šķiet, ka mēs to daram izsaucot viens otrā reakcijas un tad skatoties, kas būs tālāk. Katrs spēlē savu dzīvu un tajā iesaista citus. Un tad pasēž maliņa un pasmej - re kā tas!
Bet vispār... Gribu izlasīt...
=0)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 02:08 am
Link

Tā ir filma. Nevis grāmata.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 02:41 am
Link

Katrai filmai ir jābūt arī grāmatai...
Ja vēl nav, uzrakstīšu... ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 02:10 am
Link

Kāpēc neguli?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 02:41 am
Link

Es guļu pa dienām... Tikai naktī var padomāt...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:00 am
Link

Jā, man ir līdzīgi. Vienīgi pa dienu mēdz būt maz laika gulēšanai.
Par ko tu domā? Tikai nesaki, ka par visu ko vai šo un to.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 03:03 am
Link

Nu, man ar laika trūkumu problēmu nava! =)

Es domāju par to, kā ielikt daļu no skaistā savā dzīvē, par to, kā darīt visu labāku (zinu, ka labi ir apstrakts jēdziens), es domāju par to, ko un kā darīt, lai laika paliktu mazāk...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:05 am
Link

Vai tajā visā, ko tu vēlies darīt labāku, ietilpsti pirmkārt arī tu pati?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 03:07 am
Link

Protams, jo labāks pats, jo labāka pasaule apkārt! =)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:09 am
Link

Un kāda ir tā pasaule, kas ir tev apkārt?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 03:12 am
Link

Skaista, patīkama, nežēlīga un nemierīga, apjukusi un sakārtota...
Tā ir garastāvokļu un pārdomu apvienojums...

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:16 am
Link

Vārdusakot, tu esi nepatstāvīga un nepgrognozējama :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 03:19 am
Link

Nea, arī haosā ir sava kārtība! ;) Domāju, ka no malas skatoties, varētu tā šķist. Bet patiesībā viss ir pamatīgi salikts pa plauktiņiem. Bet prognozēt mani tiešām nevar. Nepatstāvība gan nebūtu īstā lieta, kas mani raksturo, jo par sevi pastāvēt varu. Par pastāvību gan vēl varētu diskutēt... ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:23 am
Link

Haosā ir kārtība. Hihi. Laikam man jāiet gulēt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


ljipa

(bez virsraksta)

from: [info]ljipa
date: Jul. 19., 2006 - 03:24 am
Link

Es jau teicu - ;)

Tad jau - saldu dusu!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris

(bez virsraksta)

from: [info]jozefs_k
date: Jul. 19., 2006 - 03:25 am
Link

Njā, arlabunakti, meitēn.

Atbildēt | Iepriekšējais