Decembris 8., 2012
| 13:45
|
Comments:
From: | hessin |
Date: | 10. Decembris 2012 - 01:21 |
---|
| | | (Link) |
|
Zvaigzne Latvijas "blogosfērā" ir izpelnījusies negatīvu kritiku, jo atšķirībā no Amazones viena klikšķa, Zvaigznē ir jāveic daudz klikšķu, lai nopirktu grāmatu. Jāsāk jau ar to, ka jāreģistrējas pie viņiem. Diez vai daudziem jau ir Zvaigznes e-grāmatu veikalu konts, bet Amazonē visi aktīvie lietotāji jau kaut ko reizi mūžā ir pasūtījuši.
Zvaigzne izmanto populārāko DRM epubiem - Adobes ražoto, ar to nekādu problēmu nav. Adobes DRM atbalsta visi populārākie epub lasītāji (skat. http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_R eader_Matrix supported DRM formats)
Par Burtlici man ir radies iespaids, ka tas ir viena cilvēka-censoņa uzņēmums, atsaucīgs. Bet nezinu, cik % prasa. Grāmatām neliek DRM, daļēji gan jau tāpēc, ka ideoloģiski neatbalsta, gan arī tāpēc, ka nav naudas, ko Adobei maksāt, bet Kindles grāmatām nemaz nevar paši uzlikt. DRM vietā viņi grāmatā ieliek lapu ar pircēja vārdu un epasta adresi, kas arī ir vienīgais trūkums man kā pircējam. Ne jau tāpēc, ka tā mani var identificēt (nu ok, ja būtu aktuāli, to lapu var mierīgi izņemt), bet pašlaik izskatās, ka identificējošo informāciju viņi pievieno pašrocīgi un grāmatu solās izsūtīt vienas darba dienas laikā. Lai gan vienreiz es sestdienas naktī plkstn. 2 pirku 2 grāmatas un pēc dažām minūtēm tās jau saņēmu ar individuālu sveicienu. Nu tāds jaunais uzņēmums ar potenciālu attīsties un savus procesus automatizēt. Pašā sākumā pie viņiem varēja norēķināties tikai ar bankas pārskaitījumu, tagad jau var ar maksājuma kartēm. http://www.burtlicis.lv/par/ it kā viss skaidrs. Vispār jau varētu pie viņiem painteresēties, bet izskatās, ka e-grāmatu veikala saskarne ir tikai latviešu valodā, un tad angļu versijai jāmeklē atkal cita platforma.
Vēl lv ir publicetava.lv un egramata.lv (nesajaukt ar iepriekšējo), bet tie man liekas vēl lielāki pašdarbnieki.
Nu, no autora viedokļa "uķipuķi maziņš uzņēmumiņš uķipuķi, tam kā reiz varētu nodot digitālās tiesības, uķipuķi citi taču ir vēl lielāki lohi" galīgi neizklausās pārliecinoši :) /nēnu labi, es vnk padomāju vakar un sapratu, ka viņi man nevar piedāvāt neko tādu, ko es pati nevarētu noorganizēt - pat vāka dizainu es viņiem neuzticētu, skatoties pēc tā, kāda gaume parādās webā.
Abet tas, ka tev šķiet normāli par viņu piedāvāto pakalpojumu prasīt %, ir biedējoši.
Par zvaigzni skaic, danke :)
From: | hessin |
Date: | 10. Decembris 2012 - 14:27 |
---|
| | | (Link) |
|
nezinu, kā tur tās lietas parasti darās, bet es uz šīm lapām skatos, kā izplatīšanas platformu, nevis izdevniecību, kas savāc tiesības. Diez vai Jumava šim atdevusi kaut kādas tiesības.
Uzražot mobi vai epub nav lielākā problēma (ir WYSIWYG rīki, piem, par brīvu Sigil, par maksu Adobei kaut kas, ko profesionālie maketētāji mēdz izmantot), bet piņķerīgi ir juridiski noformēt pārdošanu un nodrošināt lietotājam ērtu iespēju to iegādāties - lai nav tā, ka jāveic naudas maksājums kādam SIA, jāgaida, kad nauda pārskaitās viņu kontā un tad tik saņemt pakalpojumu. Tāpat, ja gribas savu grāmatu DRMot, tas maksā dārgāk. Smieklīgi gan, ka beigās gala lietotājs maksā par to, ka viņa tiesības tiek ierobežotas.
Jebkurā gadījumā, lai veicas atrast platformu un gaidām lasāmvielu!
Smashwords paskatījies jau?
Zinoši cilvēki saka, ka viņiem ir ņeaļo noteikumi. Bet izpētīšu, kas tieši nav labi.
Sāpe ar Zvaigzni bija tā, ka vajag Zvaignes kontu +Adobes kontu +DRMotā EPUB atbalsts dažādām ierīcēm un dažādiem publicētājiem ir nedaudz teiksim tā, nevienmērīgs - un tad jau vienalga, vai vaina Zvaigznes vai ierīces pusē (lai gan, pieņemu, preformatētie pocketbooki vai kas nu tur viņiem bija tiešām lasīt spēja, sāpe bija ar alternatīvajiem aparātiem).
From: | hessin |
Date: | 10. Decembris 2012 - 15:05 |
---|
| | | (Link) |
|
jā, man pašai bija problēmas ar Sony, bet tās pie pēdējām pirktajām grāmatām vairs nav novērotas. (problēma bija nelatīņu burti xhtml failu nosaukumos un xhtml faili lielāki par 300KB). Bet par šīm problēmām es neko neesmu citur lasījusi, vienīgais visi šūmējās par to "one click". |
|
|