Janvāris 12., 2012
| 10:40 - QOTD
|
Comments:
| From: | murks |
Date: | 12. Janvāris 2012 - 12:17 |
---|
| | | (Link) |
|
Tas jau atkarīgs no pasniegšanas formas. Viena lieta ir teikt, ka ticībai nav nepieciešami pierādījumi, un tomēr nedaudz cita – ka ticība akli ignorē visus faktus, kuri runā tai pretī. Pret pirmo formu reti kurais iebildīs. Kāpēc gan nepastrīdēties ar Antonu? :)
tur jau tā nav teikts, tur ir tikai "resistant", nevis ka "psc psc visi akli".
piemēram Sieva: "Es tevi mīlu" Vīrs: "Mrrrrhhhhh, paga, es zombiju situ" Sieva ar "es ticu, ka viņš mani mīl" moduli turpinās ticēt Sieva ar "es zinu, ka viņš mani mīl" moduli nospriedīs, ka acīmredzot nemīl
Bet, ja vīrs zombiju vietā sāks dauzīt sievu, tad arī "ticošā" sieva var nonākt pie secinājuma, ka tomēr nemīl vis. Atkarībā no tā, cik liela ir pretestība pret faktiem.
| From: | murks |
Date: | 12. Janvāris 2012 - 12:39 |
---|
| | | (Link) |
|
oi, sasmaidināji :)
(skrienu pasūtināt sievu ar maināmiem moduļiem)
Vēl viena cūcība ir arī t.s. anomālie fakti, par ko runāts Popera falsifikacionisma teorijā. Piemēram, medicīnā ir vēža teorija, kur vēzis ir neārstējama slimība, bet dažos gadījumos vēzis pats no sevis remisionē. Taču ārsti tādēļ neatmet šo vēža teoriju, jo lielākajā daļā gadījumu tā vienalga ir patiesa.
Nu tātad šī teorija ir "belief", nevis "knowledge", kas meiko sensu arī kontekstā. "Es ticu, ka vēzis ir neārstējams" nevis "es zinu". To, ka vēzi var izārstēt, tu taču sauktu par ticību, nevis zināšanām. |
|
|
|
Sviesta Ciba |