2) par to "jābūt aklam, lai neredzētu" es noķiķinājos tikai tāpēc, ka tas bija rakstā par tēmu +/- "kā mēs ar ikdienas valodu pazemojam citas grupas", context matters :)
"nēģeris" ir tieši tikpat kontekstuāli, ja tas tiek lietots tā, ka var kādu sāpināt, tad ir jauki nelietot (vēl jo vairāk tāpēc, ka tam ir aprobēti aizvietotāji), ja vārda nomaiņa radītu jēgas maiņu, tad droši vien jālieto (tikai bļe jāpadomā, ko tu tādu saki, ka tam ir jēga tikai tad, ja tu saki "nēģeris"), vēsturiskos tekstos tas ir pilnīgi okei, IMO (nu ajmīn ja tu jūties apvainots par dzejoli
"The Negro Speaks of Rivers", tad problēma ir tevī, nevis autorā)
3) (protams, ka ir bioloģiskas lietas, kas vienkārši ir, bet to esamība nav ambient sexism)
4) ok, mana problēma pat nav "populārs konteksts" patiesībā - tb ja es runāju populārā kontekstā, tad es cenšos nelietot terminus, kurus nesaprastu mana vecmāmiņa - mana problēma ir cilvēki, kas principā spēj domāt un saprast terminus, bet uzstājas kā šī "parastā cilvēka" aizstāvji, pieņemot, ka zina, kā jūtas/domā "parastais cilvēks". kas ir vnk populisms, jo, ja tas cilvēks būtu *iedziļinājies*, tad droši vien būtu sapratis, ka tāda "parastā cilvēka" nemaz nav un lietotu ļoti specifisku terminu tai grupai, par ko runā (protams, šis termins droši vien būtu kaitinošs "parastajam cilvēkam" ;)) => nēnu ja ir reāli pieejami padziļināti pētījumi par "parastajiem cilvēkiem", tad aidā, bet nu praksē tas ir "vidējā latvieša" fenomens - statistiski tādu var izdomāt, bet reāli jau nav tāda vidējā latvieša ar 1,3 vai ciktur bērniem.
6) nu ciba ir tā, kurā es parasti dabūnu pa ņuksi par to, ka lietoju "SJW retoriku", citur es ļ. cenšos to nedarīt & pat cenšos nelīst ārpus savas cibas :) bet es, protams, *gribētu* varēt par to sajēdzīgi runāt arī ārpus cibas, citādi tas sanāk pat ne echo chamber, bet kautkāda mikroskopiska echo kastīte. pagaidām testi rāda, ka pat cibā īsti nesanāk, ibio.