Jūlijs 9., 2015
| 08:49
|
Comments:
:) Ja tas būtu tikai pie 'vai atceries ko tu izdarīji pagājušajā vasarā' - sure.
Bet parasti jau tas ir 'ignorējam to, kas notika pirms divām sekundēm/minūtēm svarīgi ir tikai tas, kas notika pirms sekundes/minūtes'. t.i - salīdzinoši mazi laika mērogi.
Bet nu, mazliet skaidrība radās, paldies. Es tā saprotu, ka tajā frontes pusē tātad dalītas atbildības koncepts vienkārši nav pieņemams/neprocesējas. Visu vai neko.
Šajā pusē toties nemērā sūkā vienmēr būt spiestam uzņemties atbildību arī par to, ko darījis neesi, tikai tāpēc, ka pirmais nemeties meklēt vainīgo.
man šķiet, ka mēs runājam par dažādiem keisiem :)
bet enīvej man šķiet, ka dalīta atbildība sūkā, jo nepalīdz koriğēt rīcību. t.i., to var koriğēt pie situācijas, kad katrs zina, ko tieši ir izdarījis, un pārvērtē/informē otru, vai turpinās tā darīt vai centīsies nedarīt. kad tas ir izdarīts, var arī šķetināt vaļā dziļākos iemeslus un emocijas.
Iespējams. Bet pēc šīs diskusijas , ar pierādītu selektīvo aklumu dalītās atbildības virzienā, iespējamība, ka tomēr ir šis, šķiet, palielinās. Jo abas puses joprojām rīkojas racionāli, tikai pēc atšķirīgiem 'racionāli' parametriem.
"pierādīts selektīvais aklums" meaning what? jo man var pārmest ļoti daudz ko, bet ne to, ka es neatzītu, ka esmu izdarījusi otram sāpīgi. reizēm es to nepamanu, reizēm nejūtos par to slikti, bet es nesaku "es to nedarīju" vai "tu esi par x% atbildīgs, ka es to izdarīju". all my actions are my own choice, un varbūt mana problēma ir tur, ka es domāju tā arī par citiem (t.i., nedomāju, ka viņiem nav izvēles, ja nav nopietna pamata tā domāt)
Selektīvais aklums nevis par sāpēm, bet par to, ka dalītā atbildība ir nevis mēģinājums izvairīties no atbildības, bet pilnīgi cita pieeja atbildības konceptam kā tādam.
Varbūt viena pieeja skatās uz atbildību par individuālo rīcību (neatkarīgi no sekām), otra - atbildību par sekām (atkarībā no rīcības)?
Tu to redzi kā gļēvumu un atbildības/vainas uzvelšanu B, savukārt vienpusēju atbildības uzņemšanos kā priekšnoteikumu tālākai uzvedības modelēšanai un sadzīvošanai. Jo rīcība ir dalīta.
A, tieši otrādi - dalītas atbildības akceptēšanu uzskata par miera noslēgšanu, priekšnoteikumu tālākai uzvedības modelēšanai un sadzīvošanai (ir faktori, ko nevaram ietekmēt, bet ja abi vienojamies, vai tā tālāk daram, vai nedaram, varam redzēt kā sadzīvot tālāk'). Savukārt vienpusēju pilnīgas nedalītas atbildības pieprasīšanu - kā emocionālu&iracionālu kājas sišanu pie grīdas(+pilnīgu izvairīšanos no atbildības) no vienas puses un pelnu kaisīšanu uz galvas no otras puses. Kas tālākai uzvedības modelēšanai neder, ja vien modelis nav mazohistisks 'ok, turpini mani apbižot un vēl vainot visā, es tanks, es izturēšu'. Jo rezultāts ta ir kopīgs.
(Nepārproti - es nesaku, ka Tu esi neracionāla. Es zinu, ka tu esi racionāla, tāpēc arī te meklēju racionālu izskaidrojumu uzvedībai, ko visu mūžu esmu metusi vienā kategorijā ar atriebības kāri un tamlīdzīgām nesaprotamām lietām. Bet ja tā dari pat Tu, tad, acīmredzot, tur ir kaut kāda racionāla jēga apakšā. )
Aha, sapratu terminoloģiski atšķirību. Par rīcību ir vaina. (Pagātne) Par rezultātu, un ko ar to iesākt tālāk - atbildība.(tagadne-nākotne)
Un Tu jau uzreiz teici 'rīcība', ja jau tā paskatās. Pat ja es izlasīju, kā atbildība par rīcības rezultātiem, ar atbildību kā galveno vārdu, nevis rīcību.
nu atbildība par *rezultātu* tehniski var būt dalīta, bet es lielākoties neredzu jēgu to dalīt, jo lielākoties rezultātu ietekmē ļoti daudzi grūti prognozējami variābļi un "vainīgie" velkas līdzi gadiem senā pagātnē. šrinkam maizīte, konkrētās situācijas risināšanai "pie visa vainīgi mani bijušie loveri un tava māte" totāli nepalīdz
bet vainas meklēšana ir cits stāsts un cita diskusija, točna-točna ne mana sāpe šoreiz. bet droši vien tāpēc, ka es uz to reağēju citādi nekā uz atbildības uzņemšanos. *apzinoties, ka terminoloğija ir acīmredzami dirsā
Un jā, ļoti atvainojos par domas hijackošanu un izmantošanu savu galvasproblēmu šķetināšanai. Liels paldies par šādu iespēju, threada nenoslēgšanu vai ko tādu. Tiešām.
ššš, es kā reiz priekš sevis daudz ko sapratu. nu tb to, ka mani tiešām besī nevis tas, ka man sāpēja, bet tas, ka cilvēkam nav iekšu ownot to, ko dara. nu tb nevis "kā es tev varu piedot", bet "kā es tevi varu cienīt". kas savā ziņā ir skarbāk, bet vienlaikus arī pazīstamāka problēma (lielākā daļa cilvēku pat netiek īpaši apsvērti enīvej, nu ne cieņas versijai ar lielo C) |
|
|