Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

Feb. 5th, 2020 06:47 pm

Kādā ne pārāk senā, kreisā un absurdā iekārtā visi četri mani vecvecāki tika saukti par buržuāziskajiem nacionālistiem. Es ar viņiem ļoti lepojos un tikai priecātos, ja man kaut nedaudz izdotos līdzināties viņiem.

29 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 08:00 pm
(Link)
būt par nacionālistu ir tas pats, kas izvēlēties no visām suņu sugām mīlet tikai bokserus, vai no zirgiem atdzīt tikai arābu rikšotājus un par kaķi uzskatīt tikai siāmas kaķus.
From:[info]heda
Date:February 5th, 2020 - 08:04 pm
(Link)
tu taču saproti, ka runa ir par šiltītēm, kuras karināja toreiz un karina tagad...
From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 08:29 pm
(Link)
Tieši tāpēc, šiltīšu karināšana ir tāda bīstama lieta. Ar vieglu roku, nedomājot.
From:[info]krishjaanis2
Date:February 5th, 2020 - 08:13 pm
(Link)
Būt par nacionālistu ir līdzīgi kā ar ģimeni - visi cilvēki no ārpuses it kā vienādi, bet šis viens ir īpašs, jo ir mans tētis, brālis, māte, vecmāmiņa, brālēns utt. Tas, ka ir disfunkcionālas ģimenes nenīcina ģimenes kā tādas konceptu. Un ir pilnīgi normāli kā "savējo" suni izvēlēties tikai vācu aitu suņus, bet jorkšīrieti salīdzinājumā uzskatīt par joku.
From:[info]heda
Date:February 5th, 2020 - 08:22 pm
(Link)
vai arī "savējais" ir tieši jorkšīras terjers ;)
From:[info]krishjaanis2
Date:February 5th, 2020 - 08:25 pm
(Link)
Tiesa, šī līdzība ir tikai daļēja, jo ģimeni, tautu un valsti, atkarībā no mīļākās suņu šķirnes, jau neizvēlās - un tieši tas ir pats galvenais.
From:[info]gnidrologs
Date:February 5th, 2020 - 08:53 pm
(Link)
Nacionālisms ir vienas tautas pašsaglabāšanās un kontinuitātes instinkts. Nekā līdzīga ar suņu šķirņu preferencēm vai tml. untumiem.
From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 08:59 pm
(Link)
Sasmīdināji gan! Cilvēks ir cilvēks, lai no kuras sugas (pardon! tautības) Protams, svarīga ir katras sugas saglabāšana, jo bioloģiskā daudzveidība ir mūsu viss.
From:[info]gnidrologs
Date:February 5th, 2020 - 09:11 pm
(Link)
Kurš tad to apstrīd un kas tieši ir smieklīgs? Jā cilvēks ir cilvēks un tauta ir tauta. Kā vienam tā otram ir tiesības uz savas pastāvēšanas turpināšanos un savu tiesību aizstāvību. Nacionālisms pieder pie otrās kategorijas.
From:[info]krishjaanis2
Date:February 5th, 2020 - 10:15 pm
(Link)
"Būt cilvēkam" nozīmē "būt ar kādu konkrētu tautību". Tā ir daļa no human condition.
From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 10:39 pm
(Link)
tik pat ļoti, cik būt ar kādu konkrētu matu krāsu :) vai būt introvertam vai ekstravertam
From:[info]gnidrologs
Date:February 5th, 2020 - 10:46 pm
(Link)
Ko vispār nozīmē "tik pat ļoti"? Anyhow, nacionālisms ir tieši tas pats, kas ģimeniskums. Viena un tā pati lieta dažādos pietuvinājumos. To pamatā ir viena un tā pati bāzes dziņa. Kosmopolītisms ir vnk "rootlesness".
From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 11:15 pm
(Link)
Jā, būtu bēdīgi, ja pēkšņi zustu jēga stāstam par Monteki un Kapuleti.
From:[info]gnidrologs
Date:February 6th, 2020 - 06:38 am
(Link)
Jā, būtu bēdīgi, ja kaut kam zustu jēga.
From:[info]heda
Date:February 5th, 2020 - 10:49 pm
(Link)
Kopība ar kopīgu valodu, kultūru un saknēm nav gluži tas pats, kas līdzīga matu krasa.
From:[info]usne
Date:February 5th, 2020 - 11:14 pm
(Link)
Jā, jo adoptēts angļu bēbītis francūžu ģimenē izaugtu par francūzi.
From:[info]krishjaanis2
Date:February 6th, 2020 - 01:08 am
(Link)
Bet bez franču vecākiem viņš par franci neizaugtu.
From:[info]iokaste
Date:February 6th, 2020 - 07:46 am
(Link)
nedomāju gan, es zinu armēni, kurš uzauga latviešu ģimenē, bet ir īsts armēnis, nesen "atgriezās" savā tēvzemē un ir beidzot apmierināts. tāpat čigāns franču ģimenē noteikti izaugs par čigānu. bet ir tautas, kas ātri izšķīst.
From:[info]nistagms
Date:February 5th, 2020 - 11:33 pm
(Link)
Tev pašai neliekas inčīgi, ka par PSRS tu aizmirsti lietot 'totalitāra', bet atceries lietot 'kreisa'.
From:[info]nistagms
Date:February 5th, 2020 - 11:35 pm
(Link)
nevis . bet ?
From:[info]heda
Date:February 5th, 2020 - 11:40 pm
(Link)
Kāpēc aizmirsu? Par to, ka kreisa daudzi izliekas aizmirsuši, par to, ka totalitāra arī sāk aizmirst, bet tomēr retāk.
From:[info]nistagms
Date:February 6th, 2020 - 12:32 am
(Link)
Tāpēc, ka nepiemini. Nujā, daudzi aizmirsuši arī to, ka nacisms (nacionālSOCIĀLISMS) ir kreiss ;) Baigi bezjēdzīgi šobrīd lietot to 'kreiss' un 'labējs', tas ir tas, ko varu pateikt pēc ilga tēmas ķidāšanas. Tam ir atšķirīgas nozīmes ASV un Eiropā. To mēdz lietot runājot par nacionālismu, to mēdz lietot runājot par ekonomiku, sajukums ir baigais.
From:[info]nistagms
Date:February 6th, 2020 - 12:33 am
(Link)
*ilgas (jāiet gulēt)
From:[info]gnidrologs
Date:February 6th, 2020 - 06:41 am
(Link)
Var saukt kādā vārdā grib, bet bezjēdzīgi nav, jo šī ideoloģija, kaut arī mainītā formā, piedzīvo otro elpu un ir stingri jāmonitorē, lai nesāktu žņaugt mūs pa jaunam.
From:[info]krishjaanis2
Date:February 6th, 2020 - 01:07 am
(Link)
Kāpēc tev nepatīk vēsturiski pamatotās norādes uz PSRS kreisumu?
From:[info]gnidrologs
Date:February 6th, 2020 - 06:42 am
(Link)
Var jau neteikt kreiss, bet marksistisks, ja tas ko maina.
From:[info]nistagms
Date:February 5th, 2020 - 11:35 pm
(Link)
Turklāt, kas tad tevi - visa kreisā nīdēju, mudina dzīvot kreisajā Zviedrijā? Brauc atpakaļ uz sapņu zemi Latviju - šeit no kreisuma tik tiešām nav NE SMAKAS.
From:[info]heda
Date:February 5th, 2020 - 11:42 pm
(Link)
Es tev pie viena cita ieraksta komenta atbildēju par zviedru sociālismu.
From:[info]gnidrologs
Date:February 5th, 2020 - 11:50 pm
(Link)
Latvija ieviestu visas Rietumu lielskungu kreisās politikas, ja vien objektīvi spētu, jo visu jādara lielskungiem pa prātam, tā ka dievzemītes 'atpalicība' šajā ziņā nebūt nav politiskās gribas sekas.