Comments: |
Šeit ir pausta līdzīga pieeja, kam es kopumā diezgan stipri piekrītu (disclaimer: ikdienā esmu tuvu programmēšanai bet tālu no pedagoģijas). We build mental models of everything - from how to tie our shoes to the way macro-economic systems work. With these, we make decisions, predictions, and understand our experiences. If we want computers to be able to compute for us, then we have to accurately extract these models from our heads and record them. Writing Python isn't the fundamental skill we need to teach people. Modeling systems is.
Cik atšifrēju, liekas autors vēlas pateikt "programmēšana = modelēšana". Tāda ideja ar programminženieriju saistītajā akadēmiskajā vidē ir kļuvusi par daļu no mainstream, tāpēc nesapratu, kas tur tāds jauns. Tas arī atbilst tam, ko daru profesionāli - rīku atbalsta izveide sistēmu izstrādei.
Par četriem modelēšanas aspektiem, Specification, Validation, Debugging un Exploration - citu zinātnes jomu pieredze noderētu pamatā trim pēdējām. Man liekas, ka programming language academic community neproporcionāli daudz domā par Specification.
Vispār mana doma šeit vairāk bija par to, kā apmācīt bārdainas profesionālos programmētājus universitātē, nevis no sērijas "programmēšana visiem".
| |