making sense - [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

[5. Apr 2013|22:03]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Piezīmes 30. - 31. marts.
---

LV ir pārāk daudz brīvdienu.

---

Mani vecvecāki mēģināja iztikt bez interneta visu dzīvi. Viņiem negāja labi. Patiesību sakot, viņi nomira.

(tas attiecībā uz kirkregora plānu)

---

Tas, ka kaut ko nevar paskaidrot vienkārši, nenozīmē, ka to nevar paskaidrot.

Vienkāršs skaidrojums ir iespējams, bet ja otram jau ir viss freimvorks, kas tā saprašanai vajadzīgs. Piemēram, var īsi paskaidrot par specifisku integrāļu īpašību, bet nevar īsi paskaidrot nezinātājam, kas ir integrālis.

No tāda viedokļa man patīk Migla - var paļauties uz to, ka neviens nemainīsies. Uzskati, kas ir kā zemē iedzīti mieti, veido stabilus atskaites punkti. Teiksim, normālas filozofijas klases / grupas mērķis ir kopīgi mainīties, pilnveidot savus uzskatus. Forumos "pieaugušajiem", pieredzējušajiem tas notiek ļoti reti. Ak, ironija.

---

Inženierdisciplīnās ir visvieglāk dabūt PhD:

http://voices.washingtonpost.com/college-inc/2010/04/nearly_half_of_doctorates_neve.html
"Completion rates are higher in math and physical sciences (55 percent of candidates complete their studies within 10 years), social sciences (56 percent), life sciences (63 percent) and engineering (64 percent)."

Man vienmēr ir bijusi tieši tāda pati sajūta, kopš vispār par šo jautājumu sāku interesēties.
Kāpēc izvēlējos pašreizējo programmu? Dažādi iemesli, bet plāns relatīvi viegli tikt pie grāda noteikti bija starp tiem.

Tiesa, beigās centrālā tēma atkal aizslīdēja uz kvalitatīvo, nevis kvantitatīvo research... Laikam maindsets vainīgs. Slikti - ir grūtāk pierādīt, ka. Ir pat smieklīgi, cik daudz vieglāk ir publicēt kaut ko, kur ir daudz matemātikas. Ja raksts par Beijasa tīkliem aizņēm aptuveni pāris nedēļas, savukārt darbi, kurus daru vairākus gadus, vēl joprojām ir lielā mērā nepublicēti...

---

Pozitīvisms ir veiksmīgāka izvēle.

Negatīvisms (jeb cīnīties pret kaut ko) man neliekas nesvarīgs. Piemēram, kristietība manuprāt ir ļaunums, un es priecātos par tās galu vismaz šajā zemītē. Kāpēc es necenšos aktīvi evanģelizēt ateismu?

Lielākus laurus saņem tie, kuri spēj nodibināt kaut ko jaunu, nevis tie, kuri sargā esošo kārtību. Ne vienmēr otro darbs ir mazāk svarīgs, bet gandrīz vienmēr tas ir mazāk pateicīgs. Tāpēc redzu lielāku jēgu būvēt, nevis jaukt, ja ir iespējams veiksmīgi darīt abus. Bez tam, guardian loma galīgi neatbilst manam raksturam.

Reliģiskās un politiskās tēmās ir daudz izdevīgāk izvairīties no tiešas konfrontācijas, jo tās ir tēmas, par kurām daudzi ļoti spēcīgi jūt. Šodien par nepareiziem uzskatiem varbūt nevar dabūt brīvbiļeti uz Sibīriju, bet tie pavisam noteikti var izjaukt karjeru - demokrātiskās sabiedrībās ir citi cenzēšanas mehānismi.

Trešais iemesls ir tas, ka pat cīņa par taisnu lietu pārveido pašu cīnītāju.

Es preferēju darīt to, kas man padodas... varbūt to var noformulēt kā "parādīt, ka var arī citādi"? Teiksim, nevis aplipināties ar ticības smadzeņvīrusu, bet spēt skaidri domāt? Spēt saskatīt dievišķo īpašību klātbūtni pašā homosapiensā?

Analoģiski ir ar dažādām citām būšanām vai nebūšanām. Ja kāda grupa cilvēku darbojas flawed idejas labā, agrāk vai vēlāk finansējums, atbalsts vai tolerance pret viņiem apsīks. Laiks rādīs, kam bija taisnība. "The truth always prevail"? A qualified "yes": it usually does.

Eh, un tomēr es jūtos kā nolādēts gļēvulis, ka jebkura pieaugušā un it īpaši mana dzīve ir mūzīga kompromisu virkne.
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:6. Aprīlis 2013 - 01:22
(Link)
''Uzskati, kas ir kā zemē iedzīti mieti, veido stabilus atskaites punkti.''

Jāsaka, ka esmu diezgan pamatīgi mainījies šo +/- 10 gadu laikā. Ja kāds izlasītu manu vidēji aritmētisko postu par reliģija/politka/kultūra tematiku no kāda 2004/2005 gada un šodien, tad noteikti neticētu, ka tas ir tas pats frukts. Es pats nepazītu. Tāpēc nez vai ir godīgi spriest par miglas iemītniekiem ģeneralizēti, jo tur pastāvīgais kodols mums abiem laikam pazīstams tikai kādus +/- 4 gadus.

''Uzskati, kas ir kā zemē iedzīti mieti, veido stabilus atskaites punkti.''

Jāteic, ka apskaužu tādus cilvēkus kā tu. Vai Ezīti/Grieķu Suni. Tāda draudzīga, 'meek' ambivalence par visu, ka neļauj ieslīgt kategoriskā pārliecībā par dajebkādu patiesību, līdz ar to dzīve laikam šķiet jaukāka. Spēja saskatīt pozitīvo ir lielāka, ja tā īsti neesi sev definējis kas vispār ir pozitīvais.
Par to būvēšanu vs plēšanu pilnībā piekrītu.
From:[info]kirkegors
Date:6. Aprīlis 2013 - 02:24
(Link)
neredzu neko jaunu, kulturālā un etniskā bekgraunda dēļ uz visu jauno nepieciešami vairāk skatos ļoti kritiski un ar lielām aizdomām (ja tas ir jaunais, jo maz jau to reālo jaunumu) . pie senlatviešiem jaunais atnāca ar uguni un zobenu, tāpēc labāk turos vecā pusē. bieži sanāk cīnīties flawed ideju un in defence of lost causes. labāk tā (iespējams, intelektuāli stimulējošāk? (par patiesību nezinu, būtiskāka ir ētika, manispēc, lai nepatiesa patiesība, bet ja tā balsta labu ētiku, tad kāpēc ne (šeit es parasti pievienoju, ka, ja ētika darbojas labi, tad supposed nepatiesā patiesība varbūt nemaz nav tik nepatiesa ('by their fruits ye shall know thee')) jo personīgi, man kristietība liekas neiespējama (tieši tāpēc ļoti interesanti), tāpēc man tas ir milzīgs intelektuāls uzdevums un izaicinājums visā turpmākās dzīves garumā, ne tikai kristietības attaisnošana, bet jebkādas labas reliģiozitātes (un tradīciju) kā tādas) nekādu kompromisu, protams. pasaule ir, un piedzimstot tu tiec iemests tajā - jau tur nav nekādu kompromisu. 'būt' ir tapums, kas neieslīgst kompromisos, tas ir totāls. vai nu 'ir', vai nu
nav
.