Ghosthunter (PS2, 2003)

« previous entry | next entry »
Sep. 7th, 2009 | 01:03
Skan: Aborym - Total Black

This is Survival Horror… Evolved!


Šāda rindiņa atrodama uz spēles DVD iepakojuma aizmugurītes un šo apgalvojumu sliecas demonstrēt dažādi spēles ekrāni, kuri visnotaļ atklāti demonstrē iekš Survival Horror ne visai ierastas un varbūt pat ne visai iederīgas lietas, ja runājam atklāti. Taču – šī spēle ir kokteilis no visnotaļ daudz reizinātājiem un šajā aspektā ir arī apslēpta spēles burvība.
Ghosthunter zināmajai Survival Horror receptei pievieno pamatīgu daudzumu Action elementu, klāt liekot melnu humoru MediEvil gaumē (arī spēles pasaule satur dažus MediEvil elementus un ne jau nu nejauši); ieroču arsenālu Ghostbusters gaumē (spēcīgākā līdzība – izmetams spoku slazds); First Person Shooter skata pozīciju un daļu no game-play struktūras šī žanra gaumē; nedaudz dizaina līdzības iz Legacy Of Kain (balss un kāds antagonists iz pagātnes); un dažus EPIC WIN dizaina elementus, kuri ir pietiekami spēcīgi, lai nebūtu nevietā tādās spēlēs kā Fatal Frame un Silent Hill!
Rezultāts ir pozitīvi savdabīgs un gana izklaidējošs, lai aizrautu uz vairākām stundām, piedāvājot spēlētājam elementus, kas manīti iekš augstāk minētajām spēlēm, radot visnotaļ baudpilnu spēles pasauli, kurai ir atvēlēta vieta ne tikai groteskai simulētajai realitātei, bet arī patīkamam labas kvalitātes sirreālismam un vienkāršām mākslinieciskās brīvības izpausmēm, piemēram – iemešanai teātra ēkā, kurā tiek izspēlēta kāda „teātra izrāde” ar protagonistu – šādas lietas ir ļoti, pat ļoti garšīgas jebkurā videospēlē.
Un ja tomēr apnīk klasiskā un garšīgā manierē tikt galā ar izbēgušajiem spokiem, varam pavandīties arī bezķermeniskā veidā – ar Astral palīdzību. Tā, lūk, ir kāda dāma, iesprostota protagonista galvā un ar šo mums būs lidināties pa spēles pasauli, risinot mīklas, lai atvērtu kādu eju protagonistam – tātad ir mums i FPS, i Survival Horror, i Adventure, i Action, i Mystery, kā arī sirreālisms – tik tālu viss ir uz WIN, vai ne? Nē? Nu, tad pievienojam arī uz spēles beigām esošu nelielu devu militāra Sci-Fi un nostalģisku referenci uz RoboCop. Nu jau labāk, vai ne?
 
Taču šai programmai ir arī savi gļuki, kuru dēļ kāda no spēles puzlēm var izrādīties neizejama esam – man, piemēram, cietumā atgadījās šāda epizode, kuras rezultātā spēli biju pārtraucis uz ~3 mēnešiem un atsākot, čakarējos stundas 3, līdz konstatēju daudzās spēlēs esošo kukaini vai vienkāršu nepilnību – ar dažiem tēliem nav iespējams veikt divas paralēlas darbības. Un tas attiecas gan uz Astral (nevar palielināt augstumu kāda virziena lidojuma laikā – jāpārtrauc lidojums, jāsāk mainīt augstumu un tad jādefinē kustības virziens X asī), gan uz kādu antagonistu, kurā nepieciešams iemiesoties, lai izpildītu kādu spēles vidē apslēptu puzli – ar šo antagonistu nevar skriet un sist reizē. Ir jāapstājas, lai sitiens skaitītos un tieši šī spēles kļūda pārtrauca spēlēšanos uz norādīto laika posmu, jo eksperimentus ar šo antagonistu ierobežo arī taimeris, kurš mēra laiku, cik ilgi spēlētājs drīkst atrasties aktivētā Astral formā (aktivēta = aktivēta kāda Astral spēja ieņemt kāda konkrēta gara/spoka veidolu un spējas – šīs figņas ir jāizmanto puzlēs un šeit ir arī viens no spēles mainīgajiem faktoriem, kas to uztur svaigu esam). Vairāk nepilnību iz tehniskās puses nemanīju, ja nu vien faktu, ka uzkārās reizes ~4. Taču tur var būt vairāki faktori vainojami un atrodami ne tikai iekš softa.

Tātad, Ghosthunter ir ar brīvu brīvu garu un melnu humoru apveltīts kokteilis, kurā ir atrodams gan savs humora, gan šausmu, gan baismes, gan vienkārši jautrības un šaudīšanās prieka slānis. Patīkama un rekomendējama manta pavisam noteikti.

8/10

PAL treileris:
http://www.youtube.com/watch?v=XsvRqDl2R5w&feature=related

Lietotāja video:
http://www.gametrailers.com/user-movie/ghosthunter-so-real/79293

 

Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories


Comments {0}