Protams, ka "tas, ka jebkurai darbībai ir sekas, nenozīmē, ka šīs sekas ir "taisnīgas""
Jā, robežu "taisnīgs/netaisnīgs" pa savam var saprast gan tiesa, gan notiesātais. Un pilnīgi iespējams, ka tiesā notiesātais domā, ka tas, ka viņam piemērots sods pēc likuma panta X, vēl nenozīmē, ka šis viņam piemērotais sods ir taisnīgs un ka vispār ir jāskatās, kādās nozīmēs noziedznieku aprindās viepār tiek lietots taisnīguma jēdziens utt... bezgalīgu skaitu kalpu var tā prātot noziedznieki. Bet Tiesu neinteresē Eiropas filozofu prātojumi :)
Par karmas likuma dzelžainumu. Es domāju, ka ir gan dzelžains. Bet "dzelžains" ne tādā plakanā nozīmē, ka kaut kur ir datubāze ar darbībām un tām atbilstošajām sekām.
Zini, kādā nozīmē es to saprotu karmu? Tādā, ka es un vienīgi es pats izlemju - kā veidot savu dzīves trajektoriju, uz kurieni stūrēt un uz kurieni nestūrēt, vai piemēram, deleģēt savu stūri citiem cilvēkiem. Ka katru dzīves brīdī es pats pieņemu lēmumus - uz kurieni es dodos un pēc tam es dzīvoju savu lēmumu sekās.
Tas, kas es esmu šobrīd ir tikai un vienīgi manu iepriekšējo lēmumu seku summa. Rītdienas "es" būs manu šodienas lēmumu seku summa. Nākamās stundas "es" būs manu šīs stundas lēmumu seku summa. Un nākamās sekundes "es" būs manu šīs sekundes lēmumu seku summa. Un tā tālāk, ik brīdi. Viss. Tā ir karmas būtība, lai arī ko par to domātu budisti. :)