*Di_wine*


Alkogoļ

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Var taču dzert dažādi, vai ne? Var dzert katru dienu pa vienam mēriņam pirms iemigšanas. Var iedzert katru dienu pa diviem aliņiem. Var regulāri dzert piektdienās/sestdienās ar draugiem. Var piemesties līdz nemaņai reizi mēnesī. Var dzert vīnu no kristāla glāzēm un šņabi no graņonkām.
Un man vienalga, ko sauc par alkoholismu un ko par iedzeršanu un kādas kuram tur tās sekas, tāpat skaidrs, ka alkohols ietekmē smadzenes un visu citu organismu...
Bet, kas, manuprāt, ir pats, pats galvenais! Kā tā dzeršana ietekmē tavu paša dzīvi, tās kvalitāti; kā ietekmē ģimeni, sievas, vīrus, mātes, tēvus un bērnus.
Nu ja otram metas zosāda no tā skata vien, ka ej katru vakaru regulāri ar maisiņu uz veikalu pēc pudeles un sākas kašķi, varbūt ir vērts izvērtēt, kas ir svarīgāk? Ja mūždien atliek nauda dzeršanai, bet nepietiek maizei, ja sākas paviršība pret dzīves kvalitāti, ja stāv n-tās nesalabotās lietas pa visiem stūriem, ja visos plauktos gadiem ir bardaks, varbūt, vīrieti, ir vērts nedzert vismaz veselu nedēļu, aizbraukt vienam uz mežu, apsēsties uz celma un padomāt, kas notiek ar tavu dzīvi? Galu galā, ja viena pipļuka dzeršanas dēļ sievietei jāsāk regulāri klausīties trīsstāvīgie, apsaukāšanas, pazemošanas, grūstīšanas, ignorēšanas, jāstaigā zilām rokām, varbūt ir vērts sākt domāt par ārstēšanos? Ja tā paša iemesla dēļ nu jau bērnam gadās zilumi un nobrāzumi, jo papucītis nejauši ieskrien stenderē, ir jāsāk izvērtēt, vai nav jau ar vienu kāju pamatīgos mēslos iekāpts?
Ir starpība, vai cilvēks aiziet vīkendā uz pasākumu ar draugiem izklaidēties, nākamajā dienā izguļas un normāli pilda savas funkcijas jeb viņš nodzer vienu vakaru, otru vakaru un trešajā dienā svētki jau sākas no rīta, visu dienu, kad vakarā jau vairs nesaproti, kur atrodies un ko dari. Un pārējiem mājiniekiem jāskatās uz dusmām un agresiju, uz to, kā tiek tērēts un tērēts šķidrumos, jāklausās draudi un rupjības.
Joks jau tāds, ka neviens nav ar varu piespiežams atmest dzeršanu, tā ir brīva griba ar to cīnīties. Un otrs joks ir tāds, ka neviens nav ar varu piespiežams dzīvot līdzatkarībā ar cilvēku, kas morāli, emocionāli un fiziski pazemo.
Te nu laikam ir jautājums - cik ļoti tu mīli un cieni pats sevi un dzīvi. Cik daudz esi gatavs piepūlēties, lai dzīvotu.
Esmu runājis, paldies par uzmanību :)
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
[User Picture]
On December 14th, 2009, 05:11 pm, [info]daciiit commented:
Un tu skaties uz to cilvēku, un domā - pa kuru laiku viņš tā mainījās? Pa kuru laiku viņam palika vienalga? Pa kuru laiku pudele vērtējama augstāk par dzīvi? Un kāpēc viņam liekas, ka sāp tikai viņam, ka neapmierināts ir tikai viņš, ka dzīve ir sūdīga tikai viņam? Pārāk daudz jautājumu, kuru atbildes vairs negribās zināt. Kad jau ir par daudz, kad vairs negribās piespiest pie sienas, iesist, lai atver acis un paskatās apkārt, cik daudz ir dots un cik maz viņš dod pretī. Kad tā bezizmēra mīlestība no vienas puses jau ir kļuvusi par vienkāršu blakusbūšanu, kad tev jau ir vienalga, vai mājās atnāks pats, vai atvedīs kāds cits, jo tu vairs nemeklēsi. Kad apzinies, kādā bedrē tevi velk un tu neredzi atspēriena pamatu, jo šeit viņa vairs nav.
[User Picture]
On December 14th, 2009, 05:37 pm, [info]di_wine replied:
Jā.... Jo pat bērnam nevar 24 stundas diennaktī tikai dot un dot, vajag atelpu un laiku pašam sev.
Zini, ja pasaulē cilvēki katru reizi, kad nelaimīgi, vīlušies, neapmierināti utt. dzertu, tad mēs te visi jau būtu ar aknu cirozēm un vēl nez kādām kaitēm slimi bomži.
Visā šajā alkoholismā laikam drausmīgākais ir tas, ka ir šie līdzatkarīgie cilvēki, kuri jūt vainas sajūtu, ir šie alkoholiķi, kas vaino visu un visus, tikai ne sevi, bet reti kurš apjēdz, ka dzeršana ir paša dzērāja izvēle.
Jā, var palīdzēt, ārstēties, ziedot savu dzīvi, lai izvilktu no tā purva, bet... vai ir tā vērts, vai izdosies, vai novērtēs, vai nav labāk tomēr vispirms dzīvot savu dzīvi? Citādi beigās sanāks divi slimi un nelaimīgi cilvēki - viens alkoholiķis, otrs ar nerviem slims un uz kreņķi arī sācis dzert. Cik nav tādi varianti redzēti.
Tas apburtais loks ir jāpārrauj.
[User Picture]
On December 14th, 2009, 06:49 pm, [info]daciiit replied:
Bet pa lielam dzer, lai aizmirstos, lai noslāpētu sevī kaut kādas ilgas pēc kaut kā nezināma. Ir paša dzērāja izvēle, fakts, un nekādi nevar piespiest ārstēties, ja pats negrib - tam nav nekādas jēgas. Zini, man liekas, ka tikai esot vienā šādā monētas pusē, tu labi apzinies, ka var būt arī otra puse - daudz labāka. Un tad sāc svērt tos kausiņus uz vienu vai otru pusi. It kā žēl tā cilvēka, bet vēl vairāk žēl sevis un savas dzīves. Īstenībā tā laikam pat nav dzīve, tikai tāda eksistēšana, kad tu pakļaujies viņa labajām un sliktajām dienām, kad tu rausties pie mazākās skaņas un lūdzies, kaut tikai viņš nebūtu piedzēries tādā autā, lai tevi aizskartu. Jo sitieni vairs nesāp, morālie sitieni ir daudz spēcīgāki.
[User Picture]
On December 14th, 2009, 07:13 pm, [info]di_wine replied:
Nav pat, ko piebilst.... :)
Zini, ja man tik ļoti patiktu to visu regulāri skatīties, analizēt un palīdzēt, laikam ietu par narkologu strādāt, bet tādas aizdomas, ka tas īsti nav mans dzīves aicinājums :)
* * *
[User Picture]
On December 14th, 2009, 05:51 pm, [info]zoja commented:
Njaa - pilniigi piekriitu.
Uzreiz var redzeet kur iedzershana ir paartapusi par smagu dzershanu, diemzheel shii robezha ir ljoti viegli paarkaapjama.
Un vai ir veerts redzeet kaa kaads tev blakaam nodzeraas, vai veel baisaak likt to redzeet beernam, nedomaaju ka ir veerts.
Probleema taa, ka cilveekiem rodas ne tikai atkariiba no alkohola bet arii no alkoholikjiem.
[User Picture]
On December 14th, 2009, 05:53 pm, [info]di_wine replied:
Jā, Tu pierodi, pielāgojies, samierinies, pakārto savu dzīvi tam, lai citi to neuzzina, slēp, mānies... Un kad vēl klāt nāk tā pretīgā attieksme, rupjības un agresija, fu. Tā diezgan skumji.
* * *
[User Picture]
On December 14th, 2009, 06:14 pm, [info]muzungu commented:
Nu taksh skaties uz pozitiivo pusi. Nav jaadomaa par Z-sveetku daavanu. Zem egliites noliec Daavanu Karti no Straupes!
[User Picture]
On December 14th, 2009, 06:28 pm, [info]di_wine replied:
:)))
Man liekas, ar manu izcilo materiālo stāvokli šogad zem eglītes varētu palikt pliku neko, kaut kā būs jālāpās :)
[User Picture]
On December 14th, 2009, 09:17 pm, [info]muzungu replied:
AA viziitkarti tad - tas ir par velti :D
[User Picture]
On December 14th, 2009, 09:36 pm, [info]di_wine replied:
vot, vēl varētu sagatavot ilustratīvi-tekstuālu materiālu, izprintētu no interneta smukā bukletiņā ar individuāliem komentāriem :)
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry