dardenne

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
22:35: Latviešu literatūras vēsture
Ko visi pēkšņi pasākuši latviešu literatūru vainot mūsu tautas psiholoģiskā portreta disbalansā, ir versijas? Vainīgākie pie nācijas mazspējas un anēmijas, izrādās, ir Skalbes Kaķītis un Poruka Cibiņš. Tas, ka Andrejam Ēķim šausmas uzdzen gan pasaka par Kaķīti, gan "pasaka" par Dullo Dauku, kas bezjēdzīgi kaut kur aizkuļas un pazūd, neizbrīna, bet nupat arī cienījamais Tālis Tīsenkopfs nav atturējies no eksperta viedokļa:" Mums pasakas, literatūra ir tāda, ka līdzjūtību un morālu atbalstu izpelnās nabaga Cibiņš, nevis saimniekdēls Buņģis".
Bet es nespēju pat ne pusiemeslu sačubināt, kāpēc Buņģi glorificēt un izteikt viņam morālu atbalstu...Vai Skalbes piesaukto aprobežoto saimniekpapu, kas neredz tālāk par savas mājas žogu un, klausoties kvēlus vārdus par brīvību, painteresējas tik vien par to, vai putra tur būs. Nē, paldies, es turpināšu padomjlaika latviešu literatūras vēstures tradīciju izteikt morālo atbalstu bālajiem zēniem un pamestiem dzīvniekiem.

Comments

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:30. Janvāris 2010 - 23:24
(Link)
es tieši vakar nopirku otrajā elpā latviešu stāstu/noveļu krājumu "bez saules" - dullais dauka, kauja pie knipskas n all that shit, izdots 50ajos gados ar īsteni pareizu priekšvārdu. tajā atklājas, ka tajā drūmajā pirmspadomju laikā, kad uzplauka kapitālisms, saasinājās šķiru cīņa utt tikai nedaudzi rakstnieki savos darbos izaug līdz kritiskajam reālismam. bet tādi puskoka lēcēji kā skalbe un poruks ir savas šķiras ideoloģijas aprobežoti statiski vērotāji. lasītājs nekādā ziņā nedrīkst jūsmot par poruka bālo zēnu nevajadzīgo izsmalcinātību, bet tā kā viņš, lai arī ne gluži pareizi, bet tomēr ir attēlojis nemantīgo ļaužu sūro dzīvi, tad galu galā ir iekļauts krājumā.
lūk, jāpapēta psihportreta disbalansā vainotie.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 08:32
(Link)
Viss pareizi; Tālis Tīsenkopfs un ēķis ir ideologi - socioloģija, televīzija, remember? pie tam post-padpmju perioda valdošās ideoloģijas veidotāji šeit; viņi, protams, centīsies balstīt to kursu, kurā paši te visu ir izgudrēm ievirzījuši; un tas ir prezidenta un Godmaņa "kurss", ka pamatā šeit neko nevajag mainīt, ieviestās kārtības noturēšanas kurss. Viņiem nospļauties pašiem uz Cibiņu, Cibiņš un Buņģis ir tikai koplietojamās zīmes, kas viņiem ļauj popularizēt viņu mantīgās vērtības. Zēnus jau netraucē tas, ka viņu varonis ir kretīns, galvanais, ka darbīgs.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 09:03
(Link)
varas ideoloģija; kas tad to veido un uztur
[runas par Cibiņiem ir veids, kā to uzturēt, to patiesībā māca Rietumu l i t e r a t ū r a s un mediju teorijā, kuru pie mums ar gudru ziņu nemāca],
ja ne tie, kas nokļuvuši un sociālā līguma veidā palaisti pie varas?
P.S. par Ēķi nerunāsim, tas ir vnk mazizglītots muļķis ar iniciatīvām, bet Tīskenkopfs ir izteiksmīgs vietējā intelektuāļa piemērs: interesanti, kā viņi allaž izvēlas kalpot nevis saprātīgākajai, bet sev ērtākajai ideoloģijai [plus ir ekonomikas analfabēti]: kad studēju tur, kur mēs abas vispirms studējām, viņš man pasniedza kaut ko marksistisku, bet tagad ir jaušams ultra-labējais.
[User Picture]
From:[info]dardenne
Date:31. Janvāris 2010 - 10:56
(Link)
Lūk, lūk, lūk...kas notiek, ja uz mākslu mēs lūram tikai caur ideoloģijas un "sociāli aktīvas pozīcijas"prizmu, kas labi atklāj katra svarīgākās vērtības. Labā ziņa ir tā, ka visām ideoloģijām Cibiņš liekas tizls - sociālistiem,jo neiesaistās revolucionārā pagrīdes kopā un negāž pastāvošo iekārtu; tirgus ekonomikas apoliģētiem - jo nespēj socializēties, apčakarēt Buņģi un pats sapelnīt labu čunguru.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:06
(Link)
jā, ideoloģiskā neklasificējamība un neiespēja aprpropriēt savām primitīvajām prātu apstrādes vajadzībām ir viena īstas mākslas pazīme.
Cibiņš kā Jugla, pirmkārt jau, nemirst.
[User Picture]
From:[info]dardenne
Date:31. Janvāris 2010 - 11:10
(Link)
Kā Coj živ?
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:32
(Link)
aha, kā Coj. Cojam gan bija šamaņa enerģija. viņš drīzāk izvēlējās aiziet, nevis tika iznīcināts. bet živ lielā mērā tieši tai pašā veidā, kā neizdzēšamais vairs.
[User Picture]
From:[info]dardenne
Date:31. Janvāris 2010 - 12:05
(Link)
Pa, pa , pa ...tūlīt vesela sazvērestības teorija man saliksies gatavā puzlē - un tāpēc jau no Cibiņa baidās ir padomjlaika ideologi-priekšvārdu rakstītāji, i brīvā tirgus darbīgo kretīnu apoliģēti, jo viņš miris/dzīvs būdams, abām ideoliģijām svešas, neizprotamas un b ī s t a m a s vērtības pārstāv.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 16:58
(Link)
JĀ, manuprāt, tai darbā, kā Rainī, ir sociāldemokrātisks, sava laikmeta gara, patoss, ja no politiskā skata punkta; bet tā - elementārs humānisms; vājā spēks nespēkā. Tikai - bez izvēles. Cojs un Kamī Svešinieks - tā jau ir augstāka pakāpe, brīvprātūgs upuris un aiziešana, atsacīšanās. bet arī jāņem vērā salīdzinot, šie abi varoņi tomēr ir pieaugušie. tā ir būtiska atšķirība.
Tīskenkopfu un Smēķu patoloģiskums ir vēl arī tajā, ka viņi Cibiņa "personā", precīzāk tēlā, uzbrūk nevis vnk neaizsargātākajam, bet bērnam. Tā jau ir pilnīga atsaldētība. Bet, vēl no citas puses, ja tu būtu redzējusi Smēķa bērnus, nu, tie ir trīs trekni, neglīti Buņģi. KĀ šleseram arī, lai piedod dievs. Kā lai viņš neaizstāv savējo, kā ierasts, uz vājākā rēķina?

šodien, lasot Elsbergu akurāt par Poruka fenomenu, manuprāt, lieliskajā dzejolī ar zīmīgo nosaukumu ART
dižajie izsaka noslēpumu
bet ne jau visu kas prātā šiem bijis
n e p i l n ī g s krāsu vai teikumu salikums
nejauši nemirstīgs izrādījies


bet interpretācija, kas nekad nav neitrāla, mēs redzam, var būt arī vienkārši nelietīga. parazītiska uz mākslas darba rēķina - tas vēl būtu mazākais, tā sakot, lietu darviniskajā kārtībā. bet arī nekas, Darvins, tā tomēr ir visupirms svarīgā Evolūcijas ideja.
[User Picture]
From:[info]dardenne
Date:31. Janvāris 2010 - 11:07
(Link)
Jā kāds ir redzējis igauņu filmu Klase ( Ilmar Raag), kas bija arī Igaunijas pieteikums Oskaram - 21. gadsimta Cibiņa stāsts, izstāstīts bez sentimenta, oldskūlīgas kinovalodas ( tipa, bezgaumīgi palēninājumi, lai skatītājs labāk izjustu visu sāpi un tml.)un gaudulības. Un kaut kā igauņi nekomplekso par to, ka varonisir izdzīvošanas cīņas "lūzeris", kas nezaudē, kā smejies, ētiskās vērtības.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:23
(Link)
nu es piemēram to Arsenālā tulkoju. līdz ar to mazliet esmu redzējusi. Un Tartu OURDrama 2009 gadījās iepazīties un paintervēt priekš sevis brīnišķo galvenās lomas tēlotāju. Vesels stāsts par to man tagad ir. Vēl viens. Bez stāsta par pašu filmu.
So palielījos.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:25
(Link)
Turklāt, apmeklējot ģeniālā Tīta Ojaso izrādi. Ar Boisa tēmu nosaukumā.
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:28
(Link)
starp citu, tu nezini, kāpēc draugos.lv ir kļuvis tik nepanesami garlaicīgi?
kaut vispār tas nav sarunas vērts.

Ko dari vakarā? lai arī Pervij baltijskij kanal sola vakara lielprogrammu, varbūt aizejam uz osiris iedzert pa glāzei vīna un izrunāt atliktās sarunas, iekams atkal sācies kāds semestris?
[User Picture]
From:[info]dardenne
Date:31. Janvāris 2010 - 11:37
(Link)
OO, tā kā man nerāda Pervij Baltjiskij - ar prieku un mierīgu sirdsapziņu.
Par laikiem - sms?
Un par privāto un publisko - jāiepukst atsevišķs posts. Varbūt arī par dr.lv
[User Picture]
From:[info]silvija
Date:31. Janvāris 2010 - 11:39
(Link)
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

olrait.
Powered by Sviesta Ciba