Es pļāpāju Citi pļāpā Ierakstu kalendārs Kas ir CapsLock Vecāki ieraksti Vecāki ieraksti Jaunāki ieraksti Jaunāki ieraksti
Been there, done that - Morāla dilemma
There's no way things should be, there's only what happens and what we do.
capslock
[info]capslock
Add to Memories
Tell A Friend
Morāla dilemma
Sapukojos bik.

Situācija: cilvēks aiz laba prāta piekrīt izdarīt pakalpojumu - esot Štatos iepirkt bungu lietas un atvest uz Latviju. Viss baigi forši - tiek uzrakstīts ko tieši vajag un iedota naudiņa dolāros. Bet cilvēkam kaut kā nesanāk tur tās lietas, un viņš atbrauc atpakaļ bez bungu lietām un atdod naudiņu.

Kāzuss ir tajā, ka rezultāta es ne tikai palieku bez bungu lietām, bet arī ielidoju uz Ls 25 - naudas noņemšana no konta un divreizēja valūtas konvertēšana. Un līdz ar to problēma - vai es varu prasīt šo summu no puisieša? No vienas puses - jā, labdarība no viņa puses, vispār piekrist kaut ko darīt. No otras - a nah man jāiestāda apaļa summiņa tikai tāpēc, ka viņam kaut kā nav sanācis izdarīt to, ko viņš ir apsolījis?
Comments
smejmoon From: [info]smejmoon Date: 18. Augusts 2005 - 13:23 (Norāde uz piebildi)
A Tu uzdod šo jautājumu viņam?
Es personīgi neuztrauktos par 25 latiem. (MAN, бле, DIVI MĒNEŠI BEZ DŽAMBJA JĀDZĪVO UN NAUDA TUR NEKO NEPAĀTRINA!) Bet otreiz šādā gadījumā padomātu. Par alternatīvām, par to, ka naudu jau varēja atdot tikai tad, kad prece ir nopirkta.
morra From: [info]morra Date: 18. Augusts 2005 - 13:27 (Norāde uz piebildi)
Njemu apseveikumu atpakalj :( Beediigi. Vinja atbildiiba, manupraat.
capslock From: [info]capslock Date: 18. Augusts 2005 - 13:42 (Norāde uz piebildi)
Nē, nu vakardienas pasūtījums bija rezultāts tam, ka nesanāca tas Štatu variants. Tā ka viss šajā ziņā čiki puki, tikai man tas izmaksās vairāk, nekā tad, ja puisis būtu atvedis. Tā ka apsveikumi var palikt spēkā.

Un jā, es viņam ierosināju variantu kompensēt man šos izdevumus, un viņš, protams, apvainojās - redz, viņš te ar labdarību nodarbojas, a no viņa rezultātā vēl naudu piedzen. Par to arī šis pousts. Protams, ka es neko no viņa nedabūšu, tikai gribēju saprast, vai man šajā gadījumā ir taisnība. Manuprāt ir.

Oh well, kārtējā mācība, ka cilvēkiem uzticēties tomēr īsti nevar - it īpaši, ja kaut kā ir iesaistīta nauda.
smejmoon From: [info]smejmoon Date: 18. Augusts 2005 - 13:48 (Norāde uz piebildi)
Kādā ziņā taisnība? Man liekas, ka jamais nesaņēma nekādu kompensāciju par darbu, tad arī materiālo atbildību nevar prasīt.

Vienk. 2 lietas. Tu nebiji gatavs uzņemties risku. Cilvēks nebija gatavs Tevis dēļ kautko mainīt savā dzīvē. Nu un mainīt Tu vari savējo. :)

Ā, un vēl stāsta ka tie Zildijāņa šķīvji esot pārvērtēti. Turcijā vispār varot dabūt lētus un labus. :)
smejmoon From: [info]smejmoon Date: 18. Augusts 2005 - 13:49 (Norāde uz piebildi)
Sorry, ja es par šķīvjiem nevietā. :)
capslock From: [info]capslock Date: 18. Augusts 2005 - 14:02 (Norāde uz piebildi)
Slideni tas viss, tāpēc arī aizdomājos. Teiksim, vai man būtu jāatprasa naudu, ja viņam tur tā būtu nosperta (pie kā viņs toč nu nekā nebūtu vainīgs)? Jeb tomēr jāsamierinās, ka shit happens? Es, piemēram, sliecos uz otro variantu. Savukārt konkrētajā gadījumā (tā tomēr ir viņa neizdarība, kuras dēļ es ciešu) - uz pirmo variantu, tobiš atprasīt overheadu.

Anyway, morāle gan samērā skaidra - šādas lietas laikam jādara uz stingri kontraktuāliem pamatiem (aš pat līdz papīru rakstīšanai), neskatoties uz to, cik labi pazīstams un tuvs ir otrs cilvēks. Laba mācība. Vienkārši nepatīkami ir ciest neturēta solījuma dēļ.

Un uz Turciju pašam braukt arī slabo ;)
kosmonavtovich From: [info]kosmonavtovich Date: 18. Augusts 2005 - 13:55 (Norāde uz piebildi)
Tu samaksāji 25 Ls par informāciju, ka šim cilvēkam nākamreiz šādus variantus labāk nepiedāvāt.
Prasīt atpakaļ tu tiešām varētu tikai tad, ja būtu sarunāts, ka viņš no tā kaut ko pelnīs.
capslock From: [info]capslock Date: 18. Augusts 2005 - 14:06 (Norāde uz piebildi)
Nē, nu, varbūt tad viņš nākamreiz padomātu, pirms dotu neapdomīgus solījumus ;)
From: [info]tidliibums Date: 18. Augusts 2005 - 15:03 (Norāde uz piebildi)
Pilnībā piekrītu - ja tas pasākums bija par pliku paldies, tad arī pašam vien risks jāuzņemas.

Pie tam, pat ja tas drusku citādā variantā notiktu - nav jau viņš atbildīgs par to, ka Tu neproti izdevīgāk naudu konvertēt.
capslock From: [info]capslock Date: 18. Augusts 2005 - 16:29 (Norāde uz piebildi)
Nu par naudu tā jau īstenība tikai tāda kasīšanās, nu nav man tik traki viņas žēl. Kaitina tas, ka cilvēki netur solījumus, un ka man rezultātā par to ir jācieš, šoreiz finansiāli. Pričom te risks? Tas tev šķiet normāli, ka nevar ticēt tam, ka tiks izdarīts tas, kas ir sarunāts? Man nē, es neesmu ar mieru dzīvot pasaulē, kur uz visiem ir jāskatās ar aizdomām, ka tik neuzmetīs, pat uz labi pazīstamiem cilvēkiem.

Un es kaut kā neesmu manījis, ka no dolāriem uz latiem kaut kur būtu identisks kurss, kā no latiem uz dolāriem ;)
kosmonavtovich From: [info]kosmonavtovich Date: 18. Augusts 2005 - 18:05 (Norāde uz piebildi)
Es gan nezinu sīkumus, taču izskatās, ka risks bija pilnībā tavs. Tu mēģināji nopirkt lētāk, apejot sūtīšanu, nodokļus un tamlīdzīgi. Nesanāca šoreiz.
capslock From: [info]capslock Date: 18. Augusts 2005 - 18:23 (Norāde uz piebildi)
Atkārtošos - mani vairāk frustrē šī pasākuma cilvēciskā puse, nevis monetārā. Sorry, ja kaut kā izklausījās, ka ir otrādi.
osinsh From: [info]osinsh Date: 18. Augusts 2005 - 14:08 (Norāde uz piebildi)
viennoziimiig ne!
vienna From: [info]vienna Date: 18. Augusts 2005 - 15:05 (Norāde uz piebildi)
paprasi pusi. jā. tā būtu visgodīgāk.
From: [info]grrr Date: 18. Augusts 2005 - 19:13 (Norāde uz piebildi)
noliek te capslocku visi vairāk vai mazāk.
bet nu vismaz šai ziņā es tomēr sliektos drīzāk viņa domām pievienoties.
tobišššššš - ja ir sarunāts, tad zināmu daļu atbildības par sekām jāuzņemas, pat ja tu "nodarbojies ar labdarību".

nevis jātop "pārķertam pa ceļam". ;P
From: [info]murse Date: 18. Augusts 2005 - 19:37 (Norāde uz piebildi)
manuprāt, nav, jo ja jau tu gribēji pasūtīt, tad pasūti pa internetu. nu tādā ziņa, ka tu pats piektiti šādam neoficiālam pasūtījumam, un tad ir jārēķinās, ka tas var arī ielidot ciklvēciskā faktora dēļ.
viinogas From: [info]viinogas Date: 18. Augusts 2005 - 20:50 (Norāde uz piebildi)
jocīgs tas Tavs cilvēks, man šķiet. es pati uzprasītos atdot, ja neturu savus solījumus -> no tā izriet, ka jāprasa gan. un, ja apvainojas, tad nav tik "tuvs un pazīstams", zin, no sērijas - daži ir asaru vērti, bet tie, kas ir, neliks man raudāt. pārfrāzē pats :)
capslock From: [info]capslock Date: 19. Augusts 2005 - 10:20 (Norāde uz piebildi)
Ha, labs teiciens, nebiju dzirdējis ;)
izii From: [info]izii Date: 19. Augusts 2005 - 13:42 (Norāde uz piebildi)

še Tev morāle

redz žīdiņi arī cilvēki un šoreiz sniegšu tev palīdzību bez maksas.
Iz LR Civillikuma:

2289. Ar pilnvarojuma līgumu viena puse (pilnvarnieks, uzdevuma ņēmējs) uzņemas izpildīt otrai (pilnvaras devējam, pilnvarotājam, uzdevuma devējam) – zināmu uzdevumu, bet pilnvaras devējs apņemas pilnvarnieka rīcību atzīt sev par saistošu.

redz pilnvarojuma līgums noslēgts jums

2295. Pilnvarniekam jādarbojas, izpildot viņam doto uzdevumu, ar lielāko rūpību, un viņš atbild pilnvarotājam par katru neuzmanību.

uzdevumu neizpildīja, droš, ka domāja ka nekādi mantiski novērtējumi pametumi neradīsies

nu lūk

1779. Katram ir pienākums atlīdzināt zaudējumus, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību nodarījis.

re cik labi ka morāle ir uzrakstīta, tagad Tev vairs nav jāmocās




capslock From: [info]capslock Date: 19. Augusts 2005 - 13:56 (Norāde uz piebildi)

Re: še Tev morāle

Nu man jau arī tā šķita. Tikai, redz, nelaime, ka tas viss diez vai attiecas uz mutisku vienošanos. ;)
izii From: [info]izii Date: 19. Augusts 2005 - 14:00 (Norāde uz piebildi)

Re: še Tev morāle

attiecas:

1473. Tiesiska darījuma forma atkarājas no lietas dalībnieku ieskata, izņemot likumā tieši norādītus gadījumus.

1474. Darījuma dalībnieki var noslēgt to notāriālā vai Pagasttiesu likumos paredzētā vai privātā kārtībā, apmierināties ar mutisku vienošanos vai sastādīt rakstisku aktu, slēgt darījumu liecinieku klātbūtnē vai bez tiem, kā arī darīt to atklātībai zināmu vai ne. Šis noteikums neattiecas uz tiem gadījumiem, kuros likums prasa noteiktu darījuma noslēgšanas kārtību.

nekur anv noteikts, ka šādai pilnvarai jābūt rakstiskai

bet vispār saprotu kāpēc tauta manu arodu ienīst, nez ko man teiktu draugs/paziņa ja ar šādu pamatojumu mēģinātu kautko piedzīt :D

capslock From: [info]capslock Date: 20. Augusts 2005 - 15:55 (Norāde uz piebildi)

Re: še Tev morāle

Hah, funny. Ņemšu vērā, thnx.
22 izteikušies / izteikties
Kas ir CapsLock
CapsLock
User: [info]capslock
Name: CapsLock
Ierakstu kalendārs
Back Janvāris 2008
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Jaunākie prātuļojumi