lietots lietotājs lieto lieliski
|
|||||||||||
| ||||||
| Ja jāsalīdzina "Stāvi mierā!" ar "Something came up!" - tad man priekšroka būtu pēdējam, jo tajā ir process un aicinājums uz darbību, griba un vēlme, dziņa. Pirmaja ir pliks solījums. | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| Ja vakariņas cep 240°C temperatūrā - iegūtais rezultāts ir visos trīs agregātstāvokļos: krāsnī - ogles, gaisā - dūmi, ķermenī asinīs izdalīts izšķīdis adrenalīns. Sadzīviskas muļķības protams piesārņo šķīsto un skaisto daieristikas telpu, bet nekas cits neatliek pie emocionalas diarejas. | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| All things have a perfect place in life. Joy is balanced by sorrow. Day by night. Giving by receiving. Wisdom by humility. The secret of life is balance, living in harmony and honor with that which surrounds you. | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| Kā psihoanalīzē izprata atgriešanos pie Reālā? Konfrontācija nedod vēlamos rezultātus. Beztam, cik ilgi var spēlēt masku teātri - ja pats aktieris ir bez sejas? | ||||||
| comments: 2 comments or Leave a comment |
| ||||||
| Man sāk rasties aizdomas, ka mans bakalaura darbs telpiski izplešas līdz Eko "Fuko svārsts" apmēriem un zināmā mērā noskaņu ziņā sāks līdzināties - vismaz problēmu loks sāk satuvināties. Jāpiebilst, ka tšķirība gan iezīmējas pasniegšanas metodikā. Freiberga kārtējo reizi varēs par mani ņirgāties. Visam garšu piedod nianses... | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||||
| Where the rainbow ends? | ||||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
![]() ![]() Religijas pētnieki ziņo, ka pēkšņi hinduisms ir pārstājis eksistēt. | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| Vakar MoMA atgriezās sajūta, ka realitāte nesastav vienīgi no riebīgas savstarpejo attiecību politikas, kas eliminējas valsts imaginārā politikā. Šeit atļaušos citēt saprātīgi domājoša cilvēka personiskās piezīmes publiska telpā, jo manuprat ekstravaganti īsā veidā ir izsacīt tas, kam es veltītu vainu klusuma pilnu pauzi vai bezjedzīgi garu tekstuālu monologu. Tika rakstīts: "Nezinu vai tā tikai izskatās, mani viļ paša prāts, tomēr savstarpējās attiecībās arvien vairāk sāk veidot uz politisko attiecību bāzes. Proti, tiek veidota koalīcija/opozīcija, tiek meklēts atbalsts un dāvāti simboliski žesti, tiek vaktēts, lai elektorāts nesāk sabrukt un dalīties, t.i., regulāri tiek pārstrādāta un uzlabota darbības programma, konflikti tiek risināti vai nu tiešu diskusiju veidā vai pastarpinotāti ar trešo pušu palīdzību, gadās pa kādai provokācijai. Intīmās vai lietišķās attiecībās - programmas tiek salāgotas, uz kompromisa principa, ja nē, tad tiek veidoti attaisnojumu tīmekļu jebkurai turpmākai rīcībai, kas savā patosā un demagoģijābieži vien ir smieklīgi, bet nevaretu teikt, ka nav verā ņemami. Darbojas dažādas politiskās sistēmas/likumsakarības, kuras savā starpā cīnās par konvencionālās patiesības vai vismaz dominantes statusu. Ir līderi, ir melnās avis, kas tiecas attaisnot savu disidentismu. Šis viss ir teātris, no kā gribēdams neizkāpsi. Līdzko iesaisties, līdzko tas tevi skar, tev jāspēlē, jo nespēlēšana nav nespēlēšana, sistēma nespēlēšanu pieļauj vienīgi kā zaudēšanu." (Esmu atļavies veikt tekstā ne vien interpunkcijas izmaiņas, bet arī manuprat pārformulet skaidrāk neveikli formulētās vietas.) Tas viss atgādina kaķa un peles spēli, kur beigās skatītājā tiek radīta vēlme redzēt kā pele aprij dzīvu kaķi. Jo pele, kas ir noķerta ir pakļauta kaķa vardarbībai - jo viņš, kas ir noķēris ir tas, kas tur peles dzīvību un brīvību savos nagos - bet tiko tas sāk spēleties attiecībās tiek ienests kaut kas jauns - vardarbības un spēka attiecībās rodas un dzimst vara. Pele izkļūstot no kaķa ķetnām atstāj tā vardarbības un spēka lauku, taču kaķa varā līdz noteiktam mirklim vienmer paliek iespēja to satvert no jauna - šajā posmā dzimts vara. Bez tam, varu rada ne tikai kaķis - vara rodas brīdī, kad vardarbību un spēka attiecības ar begšanas aktu iedibina pati pele. Un šajā ziņā ir svarīgi tas, ka peles rīcībā nav dumpis bet cīņa par izdzīvošanu, proti, brīvības ilūzija. | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| Citāts mazliet pārveidots, bet nozīme ir uzstādītam jautajumam, nevis retoriskajam figūrām tekstā. Tātad: "How could I be friends with someone who has nervous breakdowns at "Spilled Milk", assaults high school enemies with fire off words, and has been systematically and repeatedly betrayed, lied to, condescended to, and humiliated by his friend for years?" | ||||||
| comments: 2 comments or Leave a comment |
| ||||||
| Vai kāds zin kāda ir saistība franču vārdam 'slave' ar angļu 'slave'? | ||||||
| comments: 1 comment or Leave a comment |
| ||||||
| Tātad kā domāt pēc 13. Janvāra notikumiem jeb precīzāk sakot pēc simbolu pārbūves. Sāksim ar vienkāršu metafizisku patiesību atkārtošanu. Valsts ir fikcija. Līdz ar to tā ir fiktīvi ekonomisks un fiktīvi politisks veidojums. Ķieģelis nav fikcija un nekādā gadījumā nav fiktīvās pasaules ietekmēšanas līdzeklis - līdz ar to tas ietekmē vienīgi un tikai lietu pasaules kārtību. Taču jāpiebilst, ka lietu vadība vai lietu vadīšana var netieši ietekmēt simbolu pasauli, kas atstāj reakcionāru ietekmi uz fikcijas pasaulēm - simbolu maiņu. Anarhisms vienmēr ir bijis modē, jājautā vienīgi - kas pēc tam? Kas būs pēc "tautas" orģijas? Šeit es spēlē piedāvāju iesaistīt tekstu: "Ja vēlas izteikt pašreizējo lietu stāvokli, es sacītu, ka mēs atrodamies situācijā pēc orģijas. Orģija ir modernā eksplozīvais mirklis, kas pastāv visās atbrīvošanās jomās. Politiskā atbrīvošanās, seksuālā atbrīvošanās, ražošanas spēku atsvabināšana, destruktīvo spēku atsvabināšana, sievietes, bērna, neapzināto dziņu spēka atbrīvošana, mākslas atbrīvošana. [..] Mēs esam izgājuši visus objektu, zīmju, vēstījumu, ideoloģiju un izpriecu produkcijas un varbūtējas pārprodukcijas ceļus. Šodien viss ir atbrīvots, spēle izspēlēta, un mums priekšā visiem kopīgais izšķirošais jautājums: ko dara pēc orģijas? Šodien mēs tikai varam simulēt orģiju un atbrīvošanos, rīkoties tā, it kā aizvien ātrāk kustētos šajā virzienā, kaut gan īstenībā kustamies tukšgaitā, jo visi atbrīvošanās mērķi jau ir aiz mums, un mūsu apsēstība un nelaimes rodas tieši no šīs aizsteigšanās priekšā visiem notikumiem, visu zīmju, formu, vēlmju izmantošanas iespējām. Ko tad dara? Tas ir simulācijas stāvoklis, kurā mēs varam tikai izspēlēt visus scenārijus, jo tie jau ir notikuši - reāli vai iespējami." Bodrijārs Ž. Pēc orģijas. // Kultūras avīze. Nr.2. - Rīga, 1993. - 20.1pp. Ja politiski tiek stimulēta "tautas" orģija, tad ir diezgan skaidrs, ka nav ne jausmas, ko darīt pēc orģijas. Ja jau ir sākuši iet aizmirstībā vārdi "reliģija tautas opijs", tad tos var atgriezt uzlabota veidā - "fanātisms un destrukcija ir tautas alkohols". Un bez alkohola nekad orģija neizpaliek - pat tad, ja tas ir jānozog un ar varu jāiesaista spēlē. Politiski jautājuma svarīgākā daļa būtu nevis kas tiek darīts un kāpēc tas tiek darīts, bet tas, ko ar šo darbību/ām panāks un kāds būs rezultāts. Tā kā valsts ir ģimenes ekonomikas modelis izplāts un izplests līdz maksimumam, tad locekļu darbības asimetrija vienmēr ir uzkrītoši redzama kā pilsonis, iedzīvotājs, cilvēks izturas vienas un otras struktūras kā fiktīva modeļa ietvaros. Ja vienu ir leģitīmi krāpt un izmantot, tad otrs ir definēts kā nesaraujama nesagraujama asins saišu struktūra. Taču ir skaidrs, ka vienīgi pirmās, t.i. valsts vārdā to lietas asinis, bet otrās, t.i. ģimenes vārdā tiek darīti vienīgi un tikai cildeni darbi? Tās ir diskursīvas atšķirības, viedos, kā par to runā, jeb tām ir lietiskas cilmes? | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| "Прости меня и как можно скорее забудь. Я тебя покидаю навек. Не ищи меня, это бесполезно. Я стала ведьмой от горя и бедствий, поразивших меня. Мне пора. Прощай." | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| " И неожиданно дикий разгром прекратился. Скользнув к третьему этажу, Маргарита заглянула в крайнее окно, завешенное легонькой темной шторкой. В комнате горела слабенькая лампочка под колпачком. В маленькой кровати с сеточными боками сидел мальчик лет четырех и испуганно прислушивался. Взрослых никого не было в комнате. Очевидно, все выбежали из квартиры. -- Стекла бьют, -- проговорил мальчик и позвал: -- Мама! Никто не отозвался, и тогда он сказал: -- Мама, я боюсь. Маргарита откинула шторку и влетела в окно. -- Я боюсь, -- повторил мальчик и задрожал. -- Не бойся, не бойся, маленький, -- сказала Маргарита, стараясь смягчить свой осипший на ветру, преступный голос, -- это мальчишки стекла били. -- Из рогатки? -- спросил мальчик, переставая дрожать. -- Из рогатки, из рогатки, -- подтвердила Маргарита, -- а ты спи! -- Это Ситник, -- сказал мальчик, -- у него есть рогатка. -- Ну, конечно, он! Мальчик поглядел лукаво куда-то в сторону и спросил: -- А ты где, тетя? -- А меня нету, -- сказала Маргарита, -- я тебе снюсь. -- Я так и думал, -- сказал мальчик. -- Ты ложись, -- приказала Маргарита, -- подложи руку под щеку, а я тебе буду сниться. -- Ну, снись, снись, -- согласился мальчик и тотчас улегся и руку положил под щеку. -- Я тебе сказку расскажу, -- заговорила Маргарита и положила разгоряченную руку на стриженную голову, -- была на свете одна тетя. И у нее не было детей, и счастья вообще тоже не было. И вот она сперва много плакала, а потом стала злая... -- Маргарита умолкла, сняла руку -- мальчик спал." | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
|
Je prévois qu'on me pardonnera difficilement le parti
que j'ai osé prendre. Heurtant de front tout ce qui fait aujourd'hui
l'admiration des hommes, je ne puis m'attendre qu'à un blâme universel; et ce
n'est pas pour avoir été honoré de l'approbation de quelques sages que je dois
compter sur celle du public: aussi mon parti est-il pris; je ne me soucie de
plaire ni aux beaux esprits, ni aux gens à la mode. Il y aura dans tous les
temps des hommes faits pour être subjugués par les opinions de leur siècle, de
leur pays, de leur société: tel fait aujourd'hui l'esprit fort et le
philosophe, qui par la même raison n'eût été qu'un fanatique du temps de la
Ligue. Il ne faut point écrire pour de tels lecteurs, quand on veut vivre
au-delà de son siècle. JEAN-JACQUES ROUSSEAU „Si le rétablissement des
sciences et des arts a contribué à épurer les moeurs.” | ||||||
| comments: 1 comment or Leave a comment |
| ||||
| Lēnām un neatgriezeniski tuvojos dzīvei tagadnē - refleksija neatgriezeniski aptver realitāti atspoguļojot notikušo, nevelos aizmirst neko no visa. Smeldz. Bet savādāk nevar. Skaistākais kas ir saglabājies ir vēstules. Lai cik tās būtu skarbas. | ||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||||
| "Боги, боги мои! Как грустна вечерняя земля! Как таинственны туманы над болотами. Кто блуждал в этих туманах, кто много страдал перед смертью, кто летел над этой землей, неся на себе непосильный груз, тот это знает. Это знает уставший. И он без сожаления покидает туманы земли, ее болотца и реки, он отдается с легким сердцем в руки смерти, зная, что только она одна успокоит его." | ||||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| "Навяжется же такой кошмар! Но я не боюсь тебя. Я тебя преодолею. Не свезут в сумасшедший дом! (..) Ты ложь, ты болезнь моя, ты призрак. Я только не знаю, чем тебя истребить, и вижу, что некоторое время надобно прострадать. Ты моя галлюцинация. Ты воплощение меня самого, только одной, впрочем, моей стороны... моих мыслей и чувств, только самых гадких и глупых. С этой стороны ты мог бы быть даже мне любопытен, если бы только мне было время с тобой возиться..."" | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| "Ну что ж, тот, кто любит, должен разделять участь того, кого он любит." | ||||||
| comments: 4 comments or Leave a comment |
| ||||||
| "... и вообще не бывает так, чтобы все стало, как было. (..) Не бывает, вы говорите? (..) Это верно. Но мы попробуем." | ||||||
| comments: Leave a comment |
| ||||||
| "Турникет ищете, гражданин? Сюда пожалуйте! Прямо, и выйдете куда надо." | ||||||
| comments: Leave a comment |
lietots lietotājs lieto lieliski
|
|||||||||||