(bez virsraksta)

« previous entry | next entry »
Aug. 6., 2013 | 10:43 am
ēterā: Deine Lakaien - Without Your Words

Tātad divas nedēļas pavadīju Cēsīs darbā, sūri grūtā :), - jauniešu (13-15 g.v.) nometnē, kur viņi divas nedēļas apguva matemātiku, angļu valodu, lasīšanas prasmes, bioloģiju, fiziku un ķīmiju. Dienā 4 stundas pa 60 min + interešu izglītības nodarbības, kuras vadīju arī es. Plus tam visam pa vidu, protams, visādi pigori, lai viņiem jautrāk.
Darba nudien tur bija daudz, bet, ak, tajā pašā laikā kas par kaifu un gandarījumu! Es biju komandā, kas "do all the fun stuff :) ". Proti, nemācīju mācību priekšmetus (bet tam arī savulaik ir iziets cauri), bet gan biju viens no tiem, kas veido pigoru sadaļu un vada interešu izglītības nodarbības. Es konkrēti eksperimentēju ar jaunatni, pirmo reizi veidojot antropoloģijas nodarbības, tās pielāgojot konkrētam vecumposmam. Liela daļa no globālās izglītības. Esmu necerēti apmierināta ar rezultātu.
Kā jau ierasts un pieredzēts, pirmās trīs dienas jaunatne visādi protestē pret atrašanos vasarā skolā un pret mācīšanos, un pat pret pigoriem. Jāņem vērā, ka šos jauniešus tur piesaka audzinātāji, izvērtējot, kuriem derētu iepriekšējā gadā apgūtās zināšanas uzlabot vai nostiprināt. Un, kā jau ierasts, otrās nedēļas beigās viņi ķeras apkārt un negrib šķirties :), jo "šī ir visforšākā nometne, uz kādu esmu bijis". Un tas viss nozīmē, lūk, ko - cilvēkbērniem patīk mācīties (arī vasarā), ja vien tas ir aizraujoši :)

Un tā izskatījāmies mēs,

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {5}

Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Aug. 6., 2013 - 10:07 pm
Link

Globālā izglītība ir lielākoties neformālās izglītības veids, kas balstīts uz atšķirīgā izpratni, ilgtspējīgu domāšanu / dzīvesveidu, toleranci, likumsakarību izpratni utt. Vārdu sakot - tā, lai mēs redzētu tālāk par savu degungalu, mazāk ienīstu cits citu, bet vairāk saprastu un sadarbotos. Antropoloģija ir milzīga daļa no tā, jo tās pamatā ir cilvēku (gan sevis pašu, bet vēl vairāk - citu) pētīšana. Šīs nodarbības (4 nodarbību 'kursiņš' pusaudžiem) bija balstīts uz to, lai paskatītos uz ierastām ikdienas lietām, procesiem no citas puses un lai iepazītu gan savu kultūru pagātnē, gan citas kultūras tagadnē. Pētījām smaržas no sociālā aspekta, izspēlējām senlatviešu precības, un ļoti daudz strādājām ar dažādiem stereotipiem, mēģinot iejusties arī citu cilvēku ādā, piem., caur spēli privilige walk utt.
Nu tā apmēram :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


wensdy

(bez virsraksta)

from: [info]wensdy
date: Aug. 7., 2013 - 08:05 pm
Link

paldies! izklausās patiešām interesanti :) studēju antro LU, tāpēc tā interesējos.

Atbildēt | Iepriekšējais