Prof. Biezpientaures pētījumu centrs - runājot par plānoto auto nodokli

11. Mar 2007

15:57 - runājot par plānoto auto nodokli

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Apbrīnojami, cik veikli luksusa auto nodoklis tiek reducēts uz nodokli par dzinēja apjomu. T.i. nav nekādas starpības starp 2litrīgu ģimenes auto un tāda pat apjoma honda s2000. Nē, nu labi - tā honda jau nav nekāds ekskluzīvs, lēts jauniešu rodsters, tā teikt. Un ģimenes busam dzinēja apjoms var būt ļoti līdzīgs auto, kurš nu nekādi nav saucams par ikdienā izmantojamu. Te jau pazūd paviedens - par ko sākās cīņa - par ekoloģiju vai pret inflāciju (ja vispār uzskatām, ka šie līdzekļi palīdz mazināt inflāciju).

Labi, var jau būt ka ģimenēm ar 3 bērniem nav vajadzīgi perversie amerikāņu busi - ir tak līdzīgas ideoloģijas opeļi un folksvāgeni ar mazākiem motoriem; labāki vai sliktāki, bet ir. Nav pat runa par to, ka nodoklis skar jūtīgo 2 litru apjomu, kas ir parasts cipars vidējās klases ģimenes auto. Ja jau apjoms, tad apjoms. Resnajiem un tiem, kas sver vairāk par 100kg, jāmaksā dārgāk par veselības apdrošināšanu, jo 105kg. smagam masu fizkultūrietim ir lielāka iespēja nogāzties ar infarktu, nekā 50kgmīgam narkomānam vai 80kgmīgam biroja žurkulēnam, kurš ilgi sēc pēc uzkāpšanas 9. stāvā. Te jums kritērijs, un te jums kontroles mehānisms.

Laikam būtu bezgala banāli klasificēt, ka dīvainas sakritības dēļ pārvaldes aparātos parasti strādā vai nu tupi, vai - tieši otrādi - gudri cilvēki. Problēma ir tajā, ka bez tupajiem un gudrajiem aparātos ir ļoti maz vienkārši saprātīgo.

(5 raksta | ir doma)

Comments:

From:[info]divi_g
Date:11. Marts 2007 - 16:41
(Link)
Man liekas, to apjomu nolēma palielināt līdz 3 litriem, tieši dēļ vidējās klases auto.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:11. Marts 2007 - 17:57
(Link)
3.3 l vojažierim ir iztikas minimums.
te iepriekš jau izskanēja doma par perversu amīšu auto nepieciešamību, tak jau ka zafīras, sharāni un mazdas pregnancy var iet bekās salīdz. ar Ceļotāju. Pārbaudīts praksē. Flex 7 NAV līdzvērīgs piedāvājums.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]misame
Date:11. Marts 2007 - 18:20
(Link)
Manuprāt, neviens nemēģina iestāstīt, ka 1.1 litra auto skries kā puķe. Ja kādam <3L motors nepatīk, tad tieši priekš viņa arī ir attiecīgais nodoklis izdomāts.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]vedjmah
Date:11. Marts 2007 - 19:21
(Link)
ir zināma atšķirība, vai tu ekspluatē e.g. 4.7l Mustangu tamdēļ, ka tev patīk sports, oder arī 3+ Vojažieri, jo mazākā auto tavi 3 bērni viens otru žmiedz uz pakaļējā sēdekļa, iesprādzēti obligātajos un vajadzīgajos autobenķos.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:12. Marts 2007 - 12:01
(Link)
viss kārtībā - štangas īpašnieks maksās mazliet vairāk par ģimeni ar vojažieri, kurā visticamāk vīrs un sieva strādā. Varēja jau pielemt, ka nodoklim piemēro koeficientu > 1 atkarībā no cilvēku skaita - jo braucot piekrautā busā, gan ceļi vairāk dilst, gan bērni vairāk ceļmalas piečurā, gan ātrāk pirks jaunu busu, dzenot uz prieksu inflācijas riteni !
(Reply to this) (Parent)