pseudo quasi | 24. Feb 2017 @ 19:17 |
---|
nezinu par pseido- un vēl jo vairāk par intelektuāļiem, bet, ja cilvēks runā tirgus tantes līmenī par mūsdienu situāciju -- pie tam par situāciju visā Rietumu pasaulē --- un savus vārdus ne ar ko nesedz, nu, tad, ko tur lai teikt? ticēt viņam uz vārda? tikpat labi es uz vārda varētu ticēt tad obamam, zatleram un putinam. vai, teiksim, iesalniekam.
protams, ir lietas, par kurām es viņam varu piekrist arī nejautājot pamatojumu. piemēram, par ideju nozīmi civilizācijas (un kultūras, kuru viņš arbitrāri pretnostata civilizācijai) dzīvē. par problēmām izglītības sistēmā -- bet pēdējais ir konkrēti par Latviju, ne jau par visu R pasauli, uz kuru viņš nez kāpēc šo postpadomju problēmu ekstrapolē.
īsāk sakot. ja ir konkrēti iebildumi par to, ka tumana viedokli uzskata par nepamatotu (jo vismaz šajā intervijā viņš savas domas ne ar ko nepamatoja) -- es priecāšos par pamatojumiem studijā, ja ir interese turpināt šo sarunu.
From: | (Anonymous) |
Date: |
5. Aprīlis 2017 - 09:08 |
|
|
|
(Link) |
|
kāpēc tas ir tirgus tantes līmenis? arvien vairāk cilvēku jau gadiem visos līmeņos, no tirgus tantes līdz 'intelektuāļiem' rietumos novēro vienas un tās pašas lietas, un viņi izsaka par to vērtējumus. dīvaini, kāpēc lai vienmēr kāds pateiktu kaut ko 'jaunu' (ja jauns, tad dziļš, ja jauns un dziļš, tad kaut kas negaidīts). šajā gadījumā no antīkās vēstures/kultūras pārzinātāja pavisam noteikti nedzirdēsi neko 'jaunu' - grieķi un romieši aizgāja, beidza būt, tāpēc kāds, un ne tikai Tumans, protams, sāk izteikt liela mēroga apgalvojumus par to, kā mēdz vai var notikt ar lielapjoma kultūras setingiem.
problēmas ar augstākās izglītības sistēmu rietumos ir ne tikai LV. nevajag būt pārāk informētam, lai zinātu, ka šis ir noturīgs konservatīvo trops jau no 60tajiem/70tajiem, ja ne no grieķu laikiem. acīmredzot, tas ir noteikts rūpests, kurš ik pa laikam tiek artikulēts cīņā starp 'veco' un 'jauno'. dīvaini, kāpēc lai motīva atkārtošanās kaut kā deleģitimizētu pašu izteikumu vai tā izteicēju un tendences novērotāju.
man šķiet, ka jūsu problēma (un laikam jau Rietumu pagurušās akadēmijas problēma kā tāda) ir, ka jūs sagaidāt, ka cilvēks intervijā, runā bārstīs atsauces un statistikas, un dziļas, daiļrunīgas pērles un cutting edge analīzi. no pasaran, tas nekam neder. reizēm vienkārši pietiek, ka cilvēks steito obviozo - ka Roma krita, ka tempus fugit, ka kādreiz tikums bija augstākā cieņa utml.
Nevajadzētu statistiku un atsauces, man pietiktu, ka viņš intervijā būtu ļāvis nojaust, ka ir iepazinies ar viedokļiem, kas nesakrīt ar viņējiem, un tos pētījis, pirms izteikt savus vispārinājumus. Bet, pieņemu, tā droši vien lielā mērā intervētāja atbildība.
Jo "tempus fugit" un "tikums kādreiz bija augstākā cieņā", pēc manas izpratnes un informācijas, nelien kopā ar realitāti. It īpaši globāli runājot.
Un paldies par norādi, bet es īsti nesaskatu, ka man būtu šeit problēma. Tumans izteica savu viedokli. Es izsaku savu par viņējo. Bet tas, ka viņējais man šķiet nepamatots, man netraucē gulēt naktīs.
Kā arī paldies par pieskaitīšanu R akadēmijai. Nekad neesmu tai pat tuvojies, lai vai cik pagurusi tā būtu, bet uztveršu to kā komplimentu.
|
|