|
[Jul. 30th, 2018|08:41 pm] |
|
|
|
Comments: |
| From: | heda |
Date: | July 30th, 2018 - 09:49 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Uz zviedru fona tas pat šķiet ļoti skaisti (pēdējos gados te daži metas pašnicinoši apgalvot, ka nekādas zviedru kultūras nemaz neesot, lai tikai kādu "nabadziņu" neapvainotu)
no viena grāvja otrā. kas tavuprāt ir foršākais zviedru kultūrā? Un es nedomāju šo pēdējā laika pielāgošanos.
| From: | heda |
Date: | July 31st, 2018 - 01:00 am |
---|
| | | (Link) |
|
Lieliska proza - no Strinberga un Lāgerlēvas līdz Lindgrēnai um Bakmanam, izcils kino - no Viktora Šēstrema līdz Troelam un Bergmanam, Rojam Andersonam un Estlundam, ļoti labs teātris, izcili scenāristi. Tiem niecinātājiem par pašu? bagātību un mantojumu parasti nav ne jausmas. Bet ja varētu izvēlēties tikai vienu, tad izvēlētos Bergmanu - tagad, kad lielākā daļa viņa filmu noskatītas vairākkārt, sāku saprast "Bergmania" fenomenu.
Lindgrēnu vajadzētu aizliegt un visas viņas grāmatas sadedzināt, tad zinātu, kā murgot par nēģeru karaļiem. Un vispār laiks jaunai interpretācijai, kurā resns, melns vīrs ierodas zviedru pussalā, un baltie cilvēki krīt viņa priekšā ceļos, saukdami: "Ussamkurra, ussamkurra!"
| From: | heda |
Date: | July 31st, 2018 - 08:45 am |
---|
| | | (Link) |
|
Līdz tam diemžēl nav pārāk tālu. Un vēl visi melīgie mēģinājumi, piem., Strindbergu, Bergmanu u.c. pasludināt par sieviešu nīdējiem. Daži gudrinieki Bergmana jubilejas gada sakarā rakstīja, ka viņa dieva meklējumu triloģija pubertāla un filmu tematika vispār neaktuāla. | |