reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Feb. 21st, 2011|11:31 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
vai jūs man varat paskaidrot tādu lietu. vārdus "tas jau tikai placebo efekts" it kā lieto, lai ilustrētu, ka brīnumu nav, bet vai tad placebo efekts pats nepierāda to, ka visu nevar izskaidrot ar bioķīmiju, bet domām ir spēks u.c. metafiziskas lietas?
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:February 21st, 2011 - 12:42 pm
(Link)
ir atškirība, no kurienes domu spēks nāk - brīnumu noliedzēji to uzskata par pašiedvesmu

otrkārt, ja par placebo efektu sauc aizdomīgus alternatīvus līdzekļus, piem. homeopātiju, kas ir nevis brīnums bet likumsakarība, tad tas "tikai placebo" ir apvainojums to lietotājiem
[User Picture]
From:[info]mugursoma
Date:February 21st, 2011 - 12:47 pm
(Link)
kāpēc uzreiz metafizisks? Vienkārši domas var darboties uz bioķīmiju.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:February 21st, 2011 - 01:15 pm
(Link)
vai tad domu iedarbību uz bioķīmiju var izskaidrot nekļūstot metafizisks?
[User Picture]
From:[info]mugursoma
Date:February 21st, 2011 - 01:25 pm
(Link)
domāju, ka sarkšanu, sastingšanu no bailēm var mēģināt izskaidrot nekļūstot metafizisks, cik saprotu, kā Tu lieto šo jēdzienu - kā ārpus triviālās fizikas esošu lietu skatīšanu. psiholoģija?
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 08:45 pm
(Link)
mistiskajām enerģijām pašām nav skaidrojuma vai pierādījumu, tāpēc to piesaukšana tikai rada vairāk jautājumus
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:February 21st, 2011 - 01:05 pm
(Link)
pag, es čoita galīgi nevaru iedomāties situāciju, kad vārds "placebo" tiktu lietots kaut kādā tādā nozīmē, nu, ka brīnumu nav - moš varu palūgt piemēru? nopietni, es nesaprotu, kā iespējams pateikt, ka brīnumu nav, izmantojot vārdu salikumu "placebo efekts" (apart from "brīnumi ir placebo efekts";P).
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:February 21st, 2011 - 01:15 pm
(Link)
nu bieži to lieto lai pierādītu, ka tantiņas vai akupunktūra vai homeopātija vai svētavota ūdens nepalīdz vai ka Jēzus, piemēram, reāli nedziedināja slimos, tas bija tikai placebo efekts.
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:February 21st, 2011 - 01:43 pm
(Link)
ā, nu jā, točna! however grūti teikt, cik tur tā brīnuma, nu, jēzus gadījumā vnk trūkst jelkādu turpmāku datu (bet nu pieņemsim, ka he actually did it), savukārt attiecībā uz tantukiem un svētavotiem - nu, es teiktu, ka brīnums ir tad, ja pēkšņi pazūd slimība, nevis mazinās/izzūd tās simptomi. vaita svētavoti šito dara?
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 02:01 pm
(Link)
spontānā remisija slimībām ir nevis brīnums, bet vienkārši reta parādība
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:February 21st, 2011 - 02:10 pm
(Link)
nu jā jā, bet saskaņā ar doto jēdzienu lietojumu, nu, ja man kaut kas ir jānosauc par brīnumu - vēl paņemot jēzus piemēru klāt - tad es par brīnumu saucu pēkšņu izārstēšanos. saproti?
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 08:48 pm
(Link)
tevis minētā nozīme vārdam "brīnums" ir izplatītāka par to, kā tēja to lieto, bet abos gadījumos brīnumu piesaukšana vairāk runā par cilvēku psiholoģiju kā kaut ko citu
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 01:52 pm
(Link)
tējai droši vien ir duālistisks pasaules skatījums, kurā domu cēlonis nav atrodams taustāmajā ķermenī, bet noslēpumainā, neredzamā "garā", tāpēc plačebo un patiesībā jebkāda cita domu ietekme uz ķermeni ir "brīnums", jo notiek tipa caur telepātiju. viņas jautājums atspoguļo plašāko cilvēku tendenci skaidrot nesaprotamo ar ārpus taustāmās pasaules pastāvošiem cēloņiem
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:February 21st, 2011 - 05:31 pm
(Link)
nē, šajā gadījumā es vairāk domāju par starpžanru, enerģiju plūsmu ķermenī, kas Rietumu medicīnā vienkārši netiek aprakstīta. nu kā tu izskaidrotu to, ka cilvēkam, ja viņš uzzina kaut ko bēdīgu, pasliktinās imunitāte, vai mīloša kopšana paātrina izveseļošanos. vai pirms raudāšanas sažņaudzas saules pinumā.
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 08:42 pm
(Link)
mistiskās dzīvības enerģijas kopumā sauc par vitālismu, un tas ir pirmszinātnisks uzskats, kas sāka zaudēt aktualitāti ap to laiku, kad ar pirmajiem mikroskopiem sāka pētīt šūnas
From:[info]marina
Date:February 21st, 2011 - 03:41 pm
(Link)
nē, es to izmantoju, lai paustu nožēlu par izmesto naudu. jo placebo efekts pierāda, ka es pati esmu spējīga tikt galā
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:February 21st, 2011 - 05:26 pm
(Link)
ja tieši viņas rada to placebo efektu, tad taču viņas bija to vērtas, jo savādāk tu viņu sev nevarētu radīt. turklāt, arī tās zāles, arī tā taču esi tu pati. man ir vienkārši aizdomas, ka te ir kaut kāds nevajadzīgs nošķīrums starp enerģētisko un fizisko ķermeni.
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 08:47 pm
(Link)
tāds nošķīrums patiešām ir nevajadzīgs. galu galā, kā tu vispār zinātu, ka esi atklājusi mistiskas, netaustāmas enerģijas? pēc kā tu skatītos, meklējot ķermenī garu? viss, ko tu dari, ir aizbāz caurumus savās zināšanas ar izplūdušām idejām par mistisko
From:[info]slikts
Date:February 21st, 2011 - 08:52 pm
(Link)
interesanti ir tas, ka plačebo efekts jebkurā gadījumā ir pārvērtēts, jo lielākoties tikai liek cilvēkiem subjektīvi ziņot par tādiem uzlabojumiem kā, piemēram, mazākām sāpēm un objektīvos mērījumos plačebo īpaši neatspoguļojas
[User Picture]
From:[info]arturs
Date:February 22nd, 2011 - 09:22 pm
(Link)
vnk fui